Τεχνητή νοηµοσύνη: Θα αλλάξει την αγορά των µεταχειρισµένων αυτοκινήτων

Στόχος του κοινού έργου µεταξύ του Πολυτεχνείου της Πράγας και του οµίλου EAG στον οποίο ανήκει η εταιρεία Carvago -διαδικτυακή πλατφόρµα αγοράς και πώλησης µεταχειρισµένων αυτοκινήτων- είναι να διευκολυνθεί η διαδικασία πώλησης και αγοράς µεταχειρισµένων αυτοκινήτων µέσω της τεχνητής νοηµοσύνης.
Η τεχνητή νοηµοσύνη διαδραµατίζει πρωταγωνιστικό ρόλο το 2023. Με αφετηρία το ChatGPT- εφαρµογή τεχνητής νοηµοσύνης που επιτρέπει διάλογο και απαντήσεις- έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί ένα ροµπότ επικοινωνίας από την εταιρεία OpenAI το οποίο είναι ικανό να απαντά σε ερωτήσεις και να συνοµιλεί µε τον χρήστη.
Η τεχνητή νοηµοσύνη δείχνει µήνα µε τον µήνα τις πλήρεις δυνατότητές της στο ευρύ κοινό. Στον κόσµο των αυτοκινήτων είναι ήδη παρούσα στα προηγµένα συστήµατα αυτόνοµης οδήγησης, ενώ στο µέλλον θα φτάσει και στον τοµέα των µεταχειρισµένων αυτοκινήτων µε στόχο την απλούστευση των διαδικασιών πώλησης και αγοράς.
Τεχνητή νοηµοσύνη και µεταχειρισµένα αυτοκίνητα
Στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράµµατος «Επιχειρηµατικότητα και καινοτοµία για την ανταγωνιστικότητα (OP PIK)», η οµάδα EAG, στην οποία ανήκει η Carvago ξεκίνησε συνεργασία µε τους εµπειρογνώµονες τεχνητής νοηµοσύνης του Εργαστηρίου Επιστήµης Δεδοµένων του Πανεπιστηµιακού Κέντρου Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (UCEEB) του πολυτεχνείου της Πράγας.
Μεταξύ των διαφόρων εφαρµογών, ξεχωρίζει η ικανότητα της τεχνητής νοηµοσύνης να γίνει ένα έγκυρο εργαλείο στην επεξεργασία µεγάλου όγκου φωτογραφιών µεταχειρισµένων αυτοκινήτων. Το σύστηµα, µπορεί να ταξινοµήσει δεκάδες χιλιάδες εικόνες ταχύτερα από ποτέ, κατηγοριοποιώντας τες µε βάση το εξωτερικό, το εσωτερικό ή άλλα µέρη του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, η τεχνητή νοηµοσύνη µπορεί να αναγνωρίσει τη µάρκα και το µοντέλο του αυτοκινήτου και να εντοπίσει τη γωνία από την οποία τραβήχτηκε η εικόνα. «Η συνεργασία µεταξύ του πολυτεχνείου και του επιχειρηµατικού τοµέα και η µεταφορά επιστηµονικών µεθόδων στην πράξη είναι ένας από τους τρεις κύριους τοµείς ανάπτυξης που εµπλουτίζει και τις δύο πλευρές», τόνισε ο Miroslav Cepek, αναπληρωτής καθηγητής εξηγώντας τα οφέλη του έργου.
Η Τεχνητή Νοηµοσύνη αποφασίζει την τιµή
Ανάµεσα στις πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες που προέρχονται από αυτή τη συνεργασία, ξεχωρίζει η δυνατότητα των αλγορίθµων να καθορίζουν την τιµή των µεταχειρισµένων αυτοκινήτων µε βάση τον τύπο, την ηλικία και τον εξοπλισµό.
Χάρη στη διαθεσιµότητα ενός µεγάλου συνόλου αγγελιών από όλη την Ευρώπη, οι ειδικοί του Πανεπιστηµίου της Πράγας κατάφεραν να δηµιουργήσουν έναν αλγόριθµο που καθορίζει την τιµή ενός συγκεκριµένου αυτοκινήτου µε ακρίβεια περίπου 3%.
Για δηµοφιλείς µάρκες όπως η Skoda ή η Volkswagen, η ακρίβεια είναι ακόµη µεγαλύτερη. Επιπλέον, η τεχνητή νοηµοσύνη θα καταστήσει δυνατή την ταχύτερη ανάλυση εκατοµµυρίων αγγελιών για µεταχειρισµένα αυτοκίνητα από όλη την Ευρώπη, διασφαλίζοντας συγκεκριµένες πληροφορίες για αυτό που έχει επιλεγεί.