Σύστηµα GDi 500+ bar από τη Delphi

Μειώνει τις εκποµπές σωµατιδίων βενζίνης κατά 50% και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίµου. To σύστηµα αυτό παρουσιάστηκε σε συµπόσιο για την τεχνολογία των κινητήρων στη Βιέννη µεταξύ 16-17 Μαΐου 2019 και µπορεί να τοποθετείται σε διαφορετικούς κινητήρες χωρίς να απαιτούνται δαπανηρές τροποποιήσεις στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Το GDi 500+ bar θα συµβάλλει ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να ανταποκριθούν στην αυστηρότερη νοµοθεσία της ΕΕ που θα ισχύσει στα αµέσως επόµενα χρόνια.
Να σηµειωθεί ότι στο τέλος του 2016 η Delphi Technologies µπήκε στην παραγωγή µε το σύστηµα GDi των 350 bar που και αυτό ήταν το πρώτο στην αυτοκινητοβιοµηχανία το οποίο µείωνε τις εκποµπές σωµατιδίων, µέχρι και 70% σε σύγκριση µε το σύστηµα των 200 bar που µέχρι τότε ήταν το γενικά τυπικό σύστηµα της αυτοκινητοβιοµηχανίας.
Όταν η πίεση καυσίµου είναι πάνω από τα 500 bar, αυτό έχει ως αποτέλεσµα τη σηµαντική µείωση των σωµατιδίων που περιέχονται στα καυσαέρια και του CO2 ενώ παράλληλα δεν απαιτείται η τοποθέτηση ακριβών εξαρτηµάτων καθαρισµού των καυσαερίων.
Η πρόκληση για τους τεχνικούς της Delphi Technologies ήταν να επιτύχουν την παραγωγή πολύ υψηλής πίεσης χωρίς να επιβαρύνουν την αντλία µε επί πλέον φορτίο.
Επειδή στους περισσότερους κινητήρες µε σύστηµα άµεσου ψεκασµού καυσίµου η µηχανική αντλία υψηλής πίεσης παίρνει κίνηση από τον εκκεντροφόρο άξονα µέσω ενός κνώδακα που είναι ειδικά σχεδιασµένος, η συµβατική προσέγγιση θα ήταν να σχεδιαστεί από την αρχή και να ενισχυθεί ο εκκεντροφόρος. Όµως, αυτή η νέα σχεδίαση θα ήταν µια εξαιρετικά δαπανηρή λύση για τους κατασκευαστές.
Αντί αυτής της λύσης, η Delphi Technologies επέλεξε να καινοτοµήσει βελτιώνοντας την αντλία υψηλής πίεσης GFP3 500+ bar ώστε να λειτουργεί παραγωγικά χωρίς να καταπονείται από το επί πλέον φορτίο.
Τώρα οι κατασκευαστές µπορούν να εγκαταστήσουν την νέα αντλία Delphi στους ήδη σχεδιασµένους κινητήρες.
Το νέο σύστηµα µε την αντλία GFP3 500+ bar, ολοκληρώνεται από τη Delphi Technologies µε την ανάπτυξη των νέων µπεκ Multec 16, του νέου συλλέκτη που διανέµει το καύσιµο στα µπεκ και είναι σφυρήλατος καθώς και του κατάλληλου συστήµατος ελέγχου και λογισµικού του κινητήρα.
Αυτά τα εξαρτήµατα απαιτούν καµία ή µόνο µικρές φυσικές αλλαγές στους υπάρχοντες κινητήρες, επειδή ταιριάζουν µε τους υπάρχοντες περιορισµούς συναρµολόγησης. Το σύστηµα 500+ bar µπορεί να χρησιµοποιηθεί στην παραγωγή από το 2022 και µετά.
Ψεκασµός Φυσικού Αερίου µε Υψηλή Πίεση για Βαριά Εµπορικά Οχήµατα
Το άλλο σηµαντικό θέµα του συµποσίου ήταν το σύστηµα που αναπτύσσουν από κοινού η Delphi Technologies µε την Westport Fuel Systems.
Το σύστηµα αυτό είναι µια καινοτοµία και περιγράφεται ως σύστηµα Άµεσου Ψεκασµού Υψηλής Πίεσης HPDI 2.0TM. Αυτό είναι ένα εξελιγµένο σύστηµα που επιτυγχάνει τη µείωση των εκποµπών CO2 µέσω του ψεκασµού φυσικού αερίου µε υψηλή πίεση, σε ποσοστό µέχρι και 100%.
Η Delphi Technologies εφαρµόζει µια στρατηγική ελέγχου της λειτουργίας των βαλβίδων που είναι δικής της ιδιοκτησίας.
Αυτή η στρατηγική ελέγχου των βαλβίδων επιτρέπει να γίνεται στην αρχή µια µικρή πιλοτική έγχυση ντίζελ ακολουθούµενη από µια µεγαλύτερη κύρια έγχυση φυσικού αερίου µέσω του νέου διπλού οµοαξονικού µπεκ της Westport.
Τα ξεχωριστά πιλοτικά σπρέι ντίζελ αναφλέγονται αυτόµατα, παρέχοντας µέσα στον θάλαµο καύσης πολλαπλά σηµεία ανάφλεξης που είναι οµοιόµορφα κατανεµηµένα, εξασφαλίζοντας την ανάφλεξη του φυσικού αερίου που ψεκάζεται αµέσως µετά, χωρίς να έχει υπάρξει προηγουµένως ανάµιξη µε ποσότητα ντίζελ.
Ως αποτέλεσµα, τα πειράκια εξαλείφονται και µπορεί να διατηρηθεί ο λόγος συµπίεσης του βασικού κινητήρα ντίζελ.
Επειδή το φυσικό αέριο δεν έχει αναµιχθεί µε ντίζελ, ο έλεγχος του φορτίου επιτυγχάνεται µε απλή µείωση της ροής καυσίµου, όπως σε έναν συµβατικό πετρελαιοκινητήρα.