infoservice.com.gr

Top Menu

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Main Menu

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

logo

infoservice.com.gr

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Νέα Συμφωνία Hyundai και Shell για νέες λύσεις καθαρής κινητικότητας

  • Schaeffler Repxpert: Bλάβες που συναντάμε σε ένα Βολάν Διπλής Μάζας

  • Tο ZF pro[Tech] workshop concept ξεκινά στην Ελλάδα

  • Gates: Νέο δωρεάν τεχνικό διαδικτυακό σεμινάριο συστημάτων ψύξης

  • Χρώµατα FERROUS: Τώρα σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Αρχική›ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ›Προβλήματα με τις μπαταρίες στα έξυπνα συστήματα φόρτισης

Προβλήματα με τις μπαταρίες στα έξυπνα συστήματα φόρτισης

Από Admin
15 Ιουνίου 2016
4128
0

Ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν  συστήµατα  έξυπνης φόρτισης µε  αποτέλεσµα να εµφανίζονται µικροπροβλήµατα σε αυτά, τα οποία φαντάζουν δύσκολα στους ιδιοκτήτες αλλά και στα συνεργεία καθότι πρωτόγνωρα, ενώ η  λύση µε τη  βοήθεια της διάγνωσης είναι απλή.

Τι είναι το σύστηµα «έξυπνης φόρτισης»;
battery6Τα καινούργια µοντέλα της Citroen, για παράδειγµα τα C3, C3 Picasso, Berlingo 2008 και άλλα, καθώς και άλλων κατασκευαστών, π.χ.  BMW, Volvo, είναι εξοπλισµένα  µε το λεγόµενο σύστηµα έξυπνης φόρτισης µε σκοπό την αξιοπιστία της µπαταρίας, λόγω των πολλών απαιτήσεων που έχει ένα σύγχρονο όχηµα από αυτή, αλλά  και τη µείωση των ρύπων και της κατάλωσης.BATTERY7

Στο σύστηµα φόρτισης λοιπόν, έχει ενσωµατωθεί ένας αισθητήρας -ο λεγόµενος IBS (Ιntelligent Βattery Sensor) (εικ. 1,2)- στον ακροδέκτη της γείωσης, ο οποίος παρακολουθεί την κατάσταση φόρτισης της µπαταρίας  SOC (State Of Charge) δηλαδή την τάση φόρτισης, την θερµοκρασία, την τρέχουσα ροή κ.λπ. 

Όλες αυτές  οι πληροφορίες  αποστέλλονται στη µονάδα διαχείρισης ενέργειας, η οποία και αποφασίζει πότε και πόσο πρέπει να φορτιστεί η µπαταρία, διακόπτοντας την φόρτισή της από το δυναµό, όταν αυτή δεν είναι απαραίτητη, µε στόχο την  προστασία της, καθώς και τη µείωση της κατανάλωσης καυσίµου, αφού όταν δεν φορτίζει το δυναµό, δεν επιβαρύνεται ο κινητήρας.

H φόρτιση της µπαταρίας επίσης, µπορεί να διακόπτεται κατά την προθέρµανση ενός κινητήρα  ή κατά την διαδικασία µιας προσπέρασης, όπου χρειάζεται όλη η ισχύς του κινητήρα.

Το πρόβληµα
batter7Ένα αυτοκίνητο λοιπόν εφοδιασµένο µε ένα τέτοιο σύστηµα, όπως  π.χ. ένα Citroen C3, µπορεί να εµφανίσει το φαινόµενο, το πρωί να δυσκολεύεται ο κινητήρας του να εκκινήσει, ενώ κατά την διάρκεια της υπόλοιπης µέρας εκκινεί ικανοποιητικά .

Αµέσως οι υποψίες στρέφονται στη  µπαταρία, η οποία µετά από έναν απλό έλεγχο µε το κατάλληλο όργανο-τέστερ µπαταριών  (εικ. 3) φαίνεται ότι  πλησιάζει προς το τέλος της ζωής της.

Ακολουθεί η διαδικασία της αλλαγής της µπαταρίας µε µια καινούργια η οποία φαίνεται ότι ξεκινάει άνετα τον κινητήρα και µέχρι εδώ όλα καλά.

Τα δύσκολα όµως αρχίζουν, όταν το όχηµα επιστρέψει στο συνεργείο, µε τα ίδια συµπτώµατα (και τη µπαταρία σχεδόν άδεια…), µετά από λίγες ηµέρες.

Τότε, η µπαταρία επαναφορτίζεται και προσπαθώντας να διώξουµε τυχόν υποψίες για ελαττωµατικό προϊόν, ακολουθεί ένας πιο σχολαστικός έλεγχος, τόσο στην µπαταρία, όσο και στο σύστηµα φόρτισής της, επιστρατεύοντας πιθανόν πιο αξιόπιστα εργαλεία.

Εάν τότε, µετρήσουµε την τάση φόρτισης του ρελαντί, πιθανόν να δούµε µια τιµή 12,7Volt, αλλά αυτό µπορεί να το δούµε και σε πιο υψηλές στροφές…

Η αιτία
batter5Πριν βιαστούµε να ενοχοποιήσουµε το δυναµό ή οτιδήποτε άλλο και παρασυρθούµε σε χρονοβόρες και δαπανηρές επισκευές, θα πρέπει να θυµηθούµε ότι έχουµε να κάνουµε µε ένα «έξυπνο σύστηµα φόρτισης».

Η µπαταρία αντικαταστάθηκε και καλώς έγινε αυτό, αλλά η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε. Και αυτό, γιατί ο εγκέφαλος (ΕCU) -όπως παραπάνω είπαµε- µέσω του IBS (Έξυπνου Αισθητήρα Μπαταρίας ), παρακολουθεί την κατάσταση (SOC) της µπαταρίας, (δίνοντας στο σύστηµα και τις αντίστοιχες εντολές δράσης).

Όµως, αφού η µπαταρία που αντικαταστάθηκε ήταν σε κακή κατάσταση, η φόρτισή της είχε «περιοριστεί» από το σύστηµα, το οποίο τώρα µε την εγκατάσταση της νέας µπαταρίας  αντιλαµβάνεται µεν ότι κάτι έχει αλλάξει µε την φόρτιση-κατάσταση της µπαταρίας, αλλά δεν µπορεί να καταλάβει ότι έχει τοποθετηθεί µια καινούρια µπαταρία και  έτσι συνεχίζει το ίδιο µοτίβο φόρτισης ή καλύτερα µη φόρτισης.

Η λύση
battery4Η λύση στο πρόβληµα είναι η εξής: Αφού αντικαταστήσουµε την καινούργια µπαταρία θα πρέπει «απλά», να ενηµερώσουµε το σύστηµα.

Αυτό µπορούµε να το κάνουµε µε ένα διαγνωστικό, το οποίο να έχει αυτή την δυνατότητα. Τα περισσότερα καινούρια διαγνωστικά έχουν ενσωµατωµένη αυτή την λειτουργία, αλλά υπάρχουν και τεστεράκια ανεξάρτητα (εικ. 4,5) ή από κατασκευαστές µπαταριών (εικ. 6,7,8) για τον σκοπό αυτό και σε οικονοµική τιµή.

Αφού συνδεθούµε µε το διαγνωστικό και ανάλογα µε τον κατασκευαστή του, µπαίνουµε συνήθως στο σύστηµα διαχείρισης ενέργειας και εκεί ακολουθώντας τις οδηγίες (εικ. 9,10,11,12,13) δηλώνουµε την µάρκα της µπαταρίας, τον τύπο της (π.χ. AGM, EFB κ.λπ.), τα αµπερώρια (Ah), και συνήθως ένα δεκαψήφιο (τα 10 πρώτα ψηφία του 13ψήφιου κωδικού στις µπαταρίες της Βosch) κωδικό ο οποίος είναι ο σειριακός αριθµός – serial number.

Τέλος, αν χρειάζεται, σβήνουµε  και τυχόν αποθηκευµένους κωδικούς βλάβης. Έτσι, το σύστηµα ενηµερώνεται για την αλλαγή της µπαταρίας και τότε και µόνο τότε, θα αλλάξει η κατάσταση φόρτισης και το σύστηµα θα λειτουργεί  σωστά. 

Παρατήρηση
Όταν φορτίζουµε ή  βάζουµε  εκκινητή σε τέτοια συστήµατα, πρέπει να προσέχουµε τα ακόλουθα:

-Συνδέουµε  πρώτα τον θετικό πόλο (+) και στη συνέχεια, στην γείωση (-) του σασί. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ότι ο αισθητήρας της µπαταρίας δεν γεφυρώνεται.

-Η άµεση φόρτιση της µπαταρίας στον αρνητικό πόλο σηµαίνει ότι θα παρακάµψει το ρεύµα φόρτισης τον αισθητήρα µπαταρίας.

Αυτό σηµαίνει ότι η πληροφορία φόρτισης της µπαταρίας δεν  ανιχνεύεται από τον αισθητήρα κατά τη διάρκεια της φόρτισης, µε αποτέλεσµα τα δεδοµένα για την κατάσταση της µπαταρίας να µην αποθηκεύονται και οι τιµές  στο σύστηµα διαχείρισης να µην συµφωνούν πλέον µε αποτέλεσµα να εµφανιστούν πιθανές δυσλειτουργίες στο σύστηµα.

   Γράφει ο Λιάτος Π. Χαράλαμπος, Τεχνολόγος Οχημάτων- Εκπαιδευτικός, Εκπαιδευτής Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.                                  

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Προηγούμενο

Παράνομο λογισμικό VW: Ξεκινούν και στην Ελλάδα ...

Επόμενο

Σχεδιάζοντας ελαφρύτερα οχήματα ( Α.Μέρος)

Σχετικά άρθρα Περισσότερα του ιδίου

  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Η Bosch είναι έτοιµη για το άλµα στην τεχνολογία της ηλεκτρονικής κινητικότητας

    18 Νοεμβρίου 2019
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ο µπιλιοφόρος και η λειτουργία του

    1 Δεκεμβρίου 2020
    Από Admin
  • autoSERVICEPLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Ηµερήσια παραγωγή 80.000 ιατρικών µασκών από την Continental

    8 Οκτωβρίου 2020
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Επιλέξτε ότι χρώμα θέλετε αρκεί να μην είναι σκούρο!

    11 Απριλίου 2018
    Από Admin
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Μπουζί τέλος; Έρχονται τα μπουζί Laser!

    28 Ιουνίου 2016
    Από Admin
  • autoSERVICEPLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    H Continental σχεδιάζει το Conti C.A.R.E, το ελαστικό του µέλλοντος

    15 Νοεμβρίου 2019
    Από Admin

  • autoSERVICE

    Εξαρτήματα ανάρτησης Bilstein για τo Mazda MX-5

  • autoservice.com.gr_Cyber Car
    autoSERVICE

    Η Pirelli παρουσιάζει την τεχνολογία Cyber Car στη Γενεύη

  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ

    Από το συνδεδεμένο όχημα σε ευφυείς μεταφορές. 100 νεοφυείς εταιρείες στη φετινή EQUIP AUTO!



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • 16 Απριλίου 2021

    Νέα Συμφωνία Hyundai και Shell για νέες λύσεις καθαρής κινητικότητας

  • 15 Απριλίου 2021

    Schaeffler Repxpert: Bλάβες που συναντάμε σε ένα Βολάν Διπλής Μάζας

  • 14 Απριλίου 2021

    Tο ZF pro[Tech] workshop concept ξεκινά στην Ελλάδα

  • 13 Απριλίου 2021

    Gates: Νέο δωρεάν τεχνικό διαδικτυακό σεμινάριο συστημάτων ψύξης

  • 12 Απριλίου 2021

    Χρώµατα FERROUS: Τώρα σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 17 Ιανουαρίου 2020

    H ΤΟΤΑΛ ΕΛΛΑΣ στηρίζει το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ασφαλώς Ποδηλατώ»

  • 8 Σεπτεμβρίου 2019

    ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ. Οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας

  • 18 Απριλίου 2019

    Audi: Σχεδίαση εικονικής εκπαίδευσης χωρίς σχεδόν καµία γνώση προγραµµατισµού

  • 12 Φεβρουαρίου 2019

    Το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ παρουσιάζει τις τάσεις στην Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • 26 Οκτωβρίου 2018

    Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα του ΕΠΑΛ το νέο σχολικό έτος 2018 – 2019

Ακολουθήστε μας

ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ

  • 26 Οκτωβρίου 2018

    ΣτΕ: Απόφαση «ανάσα» για τις πτωχευμένες επιχειρήσεις

  • 1 Ιουλίου 2018

    ΟΑΕΔ: Επιδότηση έως και €500 σε νέους ανέργους για τον περιορισμό του brain drain

  • 15 Μαΐου 2018

    Άδικο, αντιαναπτυξιακό και εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας το “ψηφιακό” τέλος

  • 29 Μαρτίου 2018

    Τι ισχύει για την τραπεζική αργία 30 Μαρτίου – 2 Απριλίου και πως επηρεάζει όλες τις πληρωμές

  • 29 Μαρτίου 2018

    Οι νέες μέθοδοι των ελεγκτικών υπηρεσιών

Βρείτε μας στο facebook

ΘΕΜΑΤΑ

  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
  • ΚΛΑΔΙΚΑ
  • MARKETING
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
  • ΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • autoSERVICE
  • ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Γενικά

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΝΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
  • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χατζή 29, Άνω Πατήσια
11141 Aθήνα
Τηλ: +30. 210 21.32.356
Fax: +30. 210 21.32.357
Email: infoserv @ otenet.gr
© Copyright 2017 infoservice.com.gr | All Rights Reserved. | Created by Afternet