infoservice.com.gr

Top Menu

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Main Menu

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

logo

infoservice.com.gr

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Valeo – τεχνολογία LiDAR

  • ACEA: 14.000 δηµόσια σηµεία φόρτισης θα πρέπει να εγκαθίστανται εβδοµαδιαίως σε όλη την ΕΕ!

  • Continental AllSeasonContact: Κορυφαία βαθµολογία ΕU για τη µειωµένη αντίσταση κύλισης

  • Η Henkel συνεργάζεται µε την Porsche

  • Αutomechanika Istanbul 2022: Η εμπορική έκθεση της Τουρκίας για το aftermarket

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Αρχική›ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ›Λάδια Συμπιεστών:Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Λάδια Συμπιεστών:Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Από Admin
11 Ιουλίου 2016
4081
0

Το λάδι στο σύστηµα κλιµατισµού είναι τόσο σηµαντικό για τη σωστή του λειτουργία, όσο και για έναν κινητήρα. Λάθος λάδι, κακής ποιότητας ή ακόµα και λάθος ποσότητα, σηµαίνει φθορά, είτε σε ένα καινούργιο συµπιεστή, είτε κατά την συµπλήρωση στην διαδικασία ενός service κλιµατισµού…

Το λάδι στο σύστηµα κλιµατισµού είναι τόσο σηµαντικό για τη σωστή του λειτουργία, όσο και για έναν κινητήρα. Λάθος λάδι, κακής ποιότητας ή ακόµα και λάθος ποσότητα, σηµαίνει φθορά, είτε σε ένα καινούργιο συµπιεστή, είτε κατά την συµπλήρωση στην διαδικασία ενός service κλιµατισµού…

Η κύρια αποστολή του λαδιού στο κλιµατιστικό είναι να λιπαίνει τα κινούµενα µέρη του συµπιεστή και την βελόνα της εκτονωτικής βαλβίδας και δευτερευόντως να απάγει θερµότητα από τον συµπιεστή, ψύχοντάς τον.

Κατά την διαδικασία αυτή, µεγάλη σηµασία έχει το ιξώδες του λαδιού.

Ένα «παχύ» λάδι, σύµφωνα µε τους µηχανικούς της Denso, θα δηµιουργήσει στα έµβολα – κυλίνδρους του συµπιεστή µεγάλη αντίσταση τριβής µε συνέπεια την αύξηση της θερµοκρασίας και πιθανόν µπλοκάρισµά του (Εικ. 1).SYMP1
Τυχόν ανάµειξη διαφορετικών λαδιών, υπάρχει πιθανότητα να δηµιουργήσει παραφίνη, µε επακόλουθο την µείωση της ροής ψυκτικού και λαδιού στο σύστηµα και µε ανάλογες συνέπειες στην απόδοση του συστήµατος (Εικ.2).SYMP2

Μεγάλο ρόλο πάλι, σύµφωνα µε την Denso, εκτός από την ποιότητα του λαδιού έχει και η ποσότητα. Το λίγο λάδι, θα έχει σαν συνέπεια, κακή λίπανση, αύξηση της θερµοκρασίας κ.λπ., ενώ το πολύ λάδι θα αυξήσει το φορτίο στο σύστηµα εµβόλου – στροφάλου, µε δυσάρεστες πάλι συνέπειες.

Κατηγορίες λαδιών
Τα λάδια στα σηµερινά συστήµατα κλιµατισµού είναι πλήρως συνθετικά, υγροσκοπικά µε βάση την πολυαλκυλενο-γλυκόλη, PAG (Εικ. 3). Υπάρχουν (διατίθενται) σε διάφορα ιξώδη και µε τις κατάλληλες προδιαγραφές -χηµική σταθερότητα, χαµηλή θερµοκρασία πήξης κ.λπ.- για να καλύπτουν ένα µεγάλο εύρος απαιτήσεων.

Επίσης υπάρχουν και τα λάδια PAO, µε βάση τις πολυαλφαολεφίνες τα οποία δεν είναι υγροσκοπικά και συµβάλλουν στην απόδοση του συστήµατος. Τα µόρια αυτών των λαδιών κολλούν στις επιφάνειες του συστήµατος και σχηµατίζουν ένα λεπτό φιλµ προστασίας.

Συνδέεται ελάχιστα µε το ψυκτικό και κυκλοφορεί µόνο ένα µικρό ποσοστό λαδιού µέσα στο σύστηµα. Η υπόλοιπη ποσότητα παραµένει στον συµπιεστή, εκεί όπου πραγµατικά χρειάζεται το λάδι. Κυκλοφορούν επίσης και λάδια τα οποία περιέχουν και λάδι σκιαγραφικό σε αναλογία 10%, για πλήρωση του συστήµατος απευθείας χωρίς την ανάγκη πρόσθεσης επιπλέον σκιαγραφικού.SYMP4SYMP3

Αξίζει εδώ να σηµειωθεί ότι το λάδι σε έναν συµπιεστή κλιµατιστικού, σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήµατα, τα οποία έχουν ηλεκτρικούς συµπιεστές (Εικ.4) υψηλής τάσης, είναι τελείως διαφορετικών απαιτήσεων µιας και αυτό έρχεται σε επαφή µεταξύ άλλων και µε το πηνίο του ηλεκτροκινητήρα. Εδώ χρησιµοποιούµε το λιγότερο POE το οποίο έχει ηλεκτρική αντοχή σε βραχυκυκλώµατα.

Υπολογισµός της ποσότητας λαδιού
Ένα θέµα που προκύπτει και πολλές φορές γίνεται αντικείµενο συζήτησης στο συνεργείο, είναι σε περίπτωση αντικατάστασης ενός εξαρτήµατος στο σύστηµα κλιµατισµού, η ποσότητα του λαδιού που έχει το εξάρτηµα και πόσο θα πρέπει να προστεθεί εκ νέου.

Ένας συµπιεστής, επειδή µπορεί να χρησιµοποιηθεί σε διάφορες εφαρµογές οχηµάτων, θα πρέπει να ελέγχεται ή και να διορθώνεται η ποσότητα του λαδιού του πριν την τοποθέτησή του στο σύστηµα.

Η διαδικασία αυτή λέγεται ισοστάθµιση και είναι σε γενικές γραµµές η εξής:

Α. Προηγείται η διαδικασία αποστράγγισης µε σκοπό να αφαιρέσουµε όσο το δυνατόν περισσότερο λάδι από τον συµπιεστή που αφαιρέθηκε:
1. Αφαιρούµε την τάπα αποστράγγισης του λαδιού του στροφαλοθαλάµου του συµπιεστή και αποστραγγίζουµε το λάδι σε ένα καθαρό διαβαθµισµένο δοχείο.

2. Το ίδιο κάνουµε και από τις θυρίδες αναρρόφησης και κατάθλιψης, περιστρέφοντας τον συµπιεστή για να βοηθήσουµε το άδειασµά του (Εικ. 5)SYMP5
3. Μετράµε το λάδι το οποίο συλλέξαµε στο δοχείο.
4. Ελέγχουµε το στραγγισµένο λάδι κάνοντας έναν διαγνωστικό έλεγχο από την όψη του (πίνακας) και κατόπιν το απορρίπτουµε κατάλληλα.


Β
. Ισοστάθµιση λαδιού. Στον καινούργιο συµπιεστή ο οποίος στην περίπτωση του έχει αποσταλεί µε το λάδι όλου του συστήµατος θα πρέπει ένα µέρος του λαδιού να αποστραγγιστεί. Γι’ αυτό:

Ανατρέχουµε στην ποσότητα του λαδιού που καταγράφηκε κατά την αφαίρεση του συµπιεστή.

Αφαιρούµε την ποσότητα που καταγράφηκε από την ποσότητα ολόκληρου του συστήµατος (ανατρέχουµε στις προδιαγραφές).

Η διαφορά µεταξύ της ποσότητας ολόκληρου του συστήµατος και της ποσότητας που καταγράφηκε είναι η υπολογισµένη ποσότητα που πρέπει να αφαιρεθεί από τον συµπιεστή αντικατάστασης.

SYMP7Δείτε αναλυτικό παράδειγµα υπολογισµού λαδιού για τις πιο συνηθισµένες περιπτώσεις επισκευής και αντικατάστασης εξαρτήµατος στο σύστηµα κλιµατισµού.

Γράφει ο Λιάτος Π. Χαράλαμπος, Τεχνολόγος Οχημάτων- Εκπαιδευτικός, Εκπαιδευτής Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Προηγούμενο

Brembo:Nέος κατάλογος 2016 με προϊόντα τριβής

Επόμενο

Motul: Ποιο είναι το σωστό λιπαντικό για ...

Σχετικά άρθρα Περισσότερα του ιδίου

  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Το νέο σύστηµα ψεκασµού Waterboost της Bosch χρησιµοποιεί για την ψύξη του κινητήρα νερό αντί βενζίνης

    2 Οκτωβρίου 2016
    Από Admin
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Συστήµατα ενηµέρωσης και ψυχαγωγίας αυτοκινήτου. Χρήσιμα αλλά και με προβλήματα!

    11 Απριλίου 2015
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Valeo – τεχνολογία LiDAR

    23 Μαΐου 2022
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Volvo & SSAB: Συνεργασία για παραγωγή χάλυβα µηδενικών εκποµπών

    28 Ιουνίου 2021
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    DENSO ELEXCORE: Κινητικότητα που προστατεύει τους ανθρώπους

    5 Νοεμβρίου 2021
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Η Μετρολογία στη Bentley – Mέτρο και μέτρηση τελειότητας!

    10 Ιουλίου 2020
    Από Admin

  • autoservice.com.gr_7_bilstein
    autoSERVICE

    Κρυφοί κίνδυνοι-ελέγχετε τα αμορτισέρ κάθε 20.000 χιλ

  • autoservice.com.gr
    ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

    Oι πενήντα αποχρώσεις του Γκρι απο την Ford

  • autoservice.com.gr_2_Ford
    ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

    Η Ford είναι μία από τις πιο Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • 23 Μαΐου 2022

    Valeo – τεχνολογία LiDAR

  • 20 Μαΐου 2022

    ACEA: 14.000 δηµόσια σηµεία φόρτισης θα πρέπει να εγκαθίστανται εβδοµαδιαίως σε όλη την ΕΕ!

  • 19 Μαΐου 2022

    Continental AllSeasonContact: Κορυφαία βαθµολογία ΕU για τη µειωµένη αντίσταση κύλισης

  • 17 Μαΐου 2022

    Η Henkel συνεργάζεται µε την Porsche

  • 15 Μαΐου 2022

    Αutomechanika Istanbul 2022: Η εμπορική έκθεση της Τουρκίας για το aftermarket

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 1 Ιουλίου 2021

    Ηλεκτροκίνηση & Εγκατάσταση Σταθμών Φόρτισης από το IsZEB

  • 17 Ιανουαρίου 2020

    H ΤΟΤΑΛ ΕΛΛΑΣ στηρίζει το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ασφαλώς Ποδηλατώ»

  • 8 Σεπτεμβρίου 2019

    ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ. Οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας

  • 18 Απριλίου 2019

    Audi: Σχεδίαση εικονικής εκπαίδευσης χωρίς σχεδόν καµία γνώση προγραµµατισµού

  • 12 Φεβρουαρίου 2019

    Το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ παρουσιάζει τις τάσεις στην Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ακολουθήστε μας

ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ

  • 26 Οκτωβρίου 2018

    ΣτΕ: Απόφαση «ανάσα» για τις πτωχευμένες επιχειρήσεις

  • 1 Ιουλίου 2018

    ΟΑΕΔ: Επιδότηση έως και €500 σε νέους ανέργους για τον περιορισμό του brain drain

  • 15 Μαΐου 2018

    Άδικο, αντιαναπτυξιακό και εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας το “ψηφιακό” τέλος

  • 29 Μαρτίου 2018

    Τι ισχύει για την τραπεζική αργία 30 Μαρτίου – 2 Απριλίου και πως επηρεάζει όλες τις πληρωμές

  • 29 Μαρτίου 2018

    Οι νέες μέθοδοι των ελεγκτικών υπηρεσιών

Βρείτε μας στο facebook

ΘΕΜΑΤΑ

  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
  • ΚΛΑΔΙΚΑ
  • MARKETING
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
  • ΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • autoSERVICE
  • ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Γενικά

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΝΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
  • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χατζή 29, Άνω Πατήσια
11141 Aθήνα
Τηλ: +30. 210 21.32.356
Fax: +30. 210 21.32.357
Email: infoserv @ otenet.gr
© Copyright 2017 infoservice.com.gr | All Rights Reserved. | Created by Afternet