Η Schaeffler προετοιμάζει τον δρόμο για την ψηφιακή εποχή
Στα επόμενα χρόνια,η Schaeffler, προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας και της βιομηχανίας, θέλει να προσλάβει μέχρι και 600 εμπειρογνώμονες σε όλο τον κόσμο,ώστε να εργαστούν πάνω σε ψηφιακές λύσεις για την κινητικότητα του αύριο.
Οι σχεδιασμένες αυτές νέες θέσεις, αποτελούν μέρος της εκστρατείας της ψηφιοποίησης, που η εταιρεία ξεκίνησε το περασμένο έτος. O κεντρικός πυλώνας αυτής της στρατηγικής, είναι η ανάπτυξη έξυπνων προϊόντων. Στην CES 2017, η Schaeffler παρουσίασε το πώς το όραμα για την αυτοματοποιημένη οδήγηση, ηλεκτροδότηση και δικτύωση, μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικότητα. Τα αυτοκίνητα είναι μέρος του Internet of Things, όπου διάφορα μηχανήματα μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους, έτσι ώστε να παρέχουν καλύτερες λύσεις για τους ανθρώπους.
«Η εξέλιξη αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία για τη Schaeffler», εξηγεί ο Gerhard Baum, Chief Digital Officer της εταιρείας. «Τα εξαρτήματα και τα συστήματά μας, χρειάζονται εκεί ακριβώς όπου συντελούνται καταπονήσεις, δυνάμεις και ροπές: στον κινητήρα και στο πλαίσιο».
Εάν αυτά τα εξαρτήματα, όπως τα ρουλεμάν που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο, εξοπλιστούν με αισθητήρες οι οποίοι μετρούν ροπές, δυνάμεις, δονήσεις και θερμοκρασίες, μπορούν να συλλάβουν ζωτικής σημασίας πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση και τη χρήση τόσο της μονάδας αυτής, όσο και ολόκληρου του συστήματος.
Η Schaeffler, έχει ήδη θέσει τις τεχνικές βάσεις για την ενσωμάτωση αυτών των αισθητήρων και των ενεργοποιητών στα εξαρτήματά της, αναπτύσσοντας τα ρουλεμάν Sensotect, τα οποία και συλλέγουν μετρήσεις, χάρη στη χρήση των νανοδομημένων επιστρώσεών του.
«Αυτό όμως που έχει πραγματικά σημασία, δεν είναι μόνο ότι καταγράφουμε τα δεδομένα, αλλά και πως είμαστε σε θέση να τα ερμηνεύσουμε σωστά και να τα μετατρέψουμε σε δράσεις», τονίζει ο κύριος Baum.«Η Schaeffler διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία στον τομέα αυτό. Όχι μόνο για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως στη βιομηχανία της αιολικής ενέργειας».
Στρατηγική συνεργασία με την IBM
Προσθέτοντας αισθητήρες σε πολύπλοκες μηχανές και αυτοκίνητα, παράγονται τεράστιοι όγκοι δεδομένων που πρέπει να ερμηνευθούν και να μετατραπούν σε προστιθέμενη αξία. «Πρόσφατα δημιουργήσαμε τις κατάλληλες συνθήκες για αυτήν την διαδικασία», αναφέρει ο κύριος Baum.
Αποτέλεσε σημαντικό ορόσημο η έγκριση, τον Οκτώβριο του 2016, της στρατηγικής σημασίας συνεργασίας με την IBM. Δεν είναι μόνο οι τεχνολογίες της cloud ή “Watson”, που είναι πλέον διαθέσιμες για την Schaeffler, αλλά και η απόκτηση ενός συνεργάτη, στον κλάδο της Πληροφορικής (IT), ο οποίος καθιστά δυνατή την εφαρμογή τόσο νέων όσο και δοκιμασμένων μεθοδολογιών.
«Σημαντική πρόοδος έχει πραγματοποιηθεί, σήμερα, στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και αυτής των εκμάθησης των μηχανών.» επεξηγεί ο κύριος Baum. Θα καταστήσουμε διαθέσιμες αυτές τις τεχνολογίες στους μηχανικούς μας, έτσι ώστε να μπορέσουνε να μάθουνε πιο πολλά και πιο γρήγορα.
Στα χρόνια που ακολουθούν, η Schaeffler σχεδιάζει να προσλάβει έναν μεγάλο αριθμό εμπειρογνωμόνων στους τομείς της αρχιτεκτονικής και της ανάλυσης δεδομένων, του σχεδιασμού της σκέψης, της ανάπτυξης των εφαρμογών και επιχειρηματικών μοντέλων, προκειμένου να αναπτυχθούν καινοτόμες εφαρμογές στον κλάδο της Αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς και σε άλλους τομείς.
Κάνοντας τα «έξυπνα» προϊόντα «εξυπνότερα»
Οι νέες τεχνολογίες, θα επιτρέψουν στην Schaeffler να επεκτείνει τη λειτουργικότητα των εξαρτημάτων και των συστημάτων της, μέσα από την παραγωγή και τη προετοιμασία δεδομένων. Η ανάλυση σε πραγματικό χρόνο και τα γνωστικά συστήματα, θα μετατρέψουν τα δεδομένα που έχουν προκύψει σε πολύτιμες πληροφορίες και σε προτεινόμενες ενέργειες. Η Schaeffler παρουσίασε ένα ενεργό μηχανοτρονικό σύστημα ελέγχου στην CES. Συγκρατεί την δομή του οχήματος εντελώς οριζόντια, κατά την οδήγηση σε στροφές, ανεξάρτητα από την κατάσταση του οδοστρώματος. Σε αυτό το μηχανοτρονικό σύστημα της Schaeffler, το οποίο πλέον παράγεται μαζικά, για πρώτη φορά, ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός ηλεκτρικός κινητήρας, αντισταθμίζει την κίνηση κύλισης του οχήματος.
Η επόμενη γενιά αυτού του κινητήρα θα διαθέτει, επίσης, τη δυνατότητα να ενεργεί ως ένας αισθητήρας, που θα καταγράφει δεδομένα μορφής 3D, για την κατάσταση του οδοστρώματος.Εάν, μάλιστα, συνδεθεί με ένα GPS ακριβείας και ευφυή συστήματα αξιολόγησης, θα είναι πλέον δυνατό, να δημιουργηθούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, χρήσιμα τόσο για τα οχήματα που ακολουθούν, όσο και για τον ίδιο τον οδηγό. Η παροχή ενέργειας γίνεται ολοένα και σημαντικότερη για την ηλεκτροδότηση της οδικής κυκλοφορίας. Ένα επιπλέον πιλοτικό πρόγραμμα, θα εξασφαλίσει την αποτελεσματικότερη λειτουργία των ανεμογεννητριών. Η Schaeffler ήδη προσφέρει λύσεις για τον έλεγχο της ορθής κατάστασης των εξαρτημάτων των ανεμογεννητριών. Στο μέλλον, θα είναι δυνατός ο υπολογισμός της εναπομείναντας διάρκειας ζωής λειτουργίας του κάθε μεμονωμένου εξαρτήματος, με τη βοήθεια αλγορίθμων, έτσι ώστε κάθε στρόβιλος να έχει τη δική του βελτιστοποιημένη λειτουργικότητα. Αυτό θα εκμηδενίσει τυχόν αναπάντεχες αποτυχίες. Οι νέες ψηφιακές υποδομές και οι πρώτες εφαρμογές είναι μόνον ένα μέρος της εκστρατείας ψηφιοποίησης της Schaeffler.
«Επίσης, στην παραγωγή, καθώς και σε πολλούς άλλους τομείς της εταιρείας, έχουμε ψηφιοποιήσει τις διαδικασίες μας», λέει ο GerhardBaum. «Έτσι όπως συνδυάζουμε την τεχνογνωσία των συστημάτων μας, από την Αυτοκινητοβιομηχανία και την Μηχανική Βιομηχανία, με την ψηφιοποίηση, είμαστε ένας πολύ ελκυστικός εργοδότης, για αναλυτές και αρχιτέκτονες δεδομένων, ειδικούς στο σχεδιασμό σκέψης και ανάπτυξης εφαρμογών».
https://www.schaeffler.gr/content.schaeffler.gr/el/index.jsp