Annata και µεταβαλλόµενη οικονοµία του αυτοκινήτου – Ψηφιακός µετασχηµατισµός

5 κορυφαίες τάσεις για να επιβιώσει το aftermarket. Η ψηφιακή επιθεώρηση ενός αυτοκινήτου και η καταγραφή της µε «χαρτί και µολύβι» από τον τεχνικό, θεωρείται πλέον ξεπερασµένη, αφού πλέον γίνεται ηλεκτρονικά, µέσω ενός tablet ή κινητού. Έτσι ο πελάτης έχει γρήγορα στα χέρια του τα αποτελέσµατα του ελέγχου και το κόστος εργασιών-ανταλλακτικών.
Σύµφωνα µε µια µελέτη της McKinsey & Company, η παγκόσµια επιχειρηµατική αξία του aftermarket αναµένεται να αυξηθεί κατά 3% ετησίως, σε περίπου 1.200 δις. έως το 2030. Το aftermarket του αυτοκινήτου, υφίσταται δραµατικές αλλαγές µε τις εξελισσόµενες προσδοκίες των πελατών, την επιτάχυνση της τεχνολογικής καινοτοµίας και τις αλλαγές στην ανταγωνιστική αγορά. Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, η τεχνητή νοηµοσύνη, η κινητικότητα ως υπηρεσία κ.λπ., είναι µερικές από τις τάσεις που αλλάζουν µε γοργούς ρυθµούς το aftermarket. Οι εταιρείες που έχουν ασπαστεί γρήγορα αυτή την τάση βρίσκονται στην πρώτη γραµµή της αυτοκινητοβιοµηχανίας. Πολλοί παίκτες του aftermarket µετά βίας µπορούν να συµβαδίσουν µε την τεχνολογική εξέλιξη και τη µετατόπιση των προσδοκιών των καταναλωτών. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη συνειδητοποίησης των ψηφιακών δυνατοτήτων τους. Για αυτούς λοιπόν, οι παρακάτω 5 κορυφαίες τάσεις ψηφιακού µετασχηµατισµού του aftermarket, µπορούν να τους βοηθήσουν για να συµβαδίσουν µε τη µεταβαλλόµενη οικονοµία του αυτοκινήτου.
1. Αναθεώρηση τρόπου ιδιοκτησίας αυτοκινήτου
Τα µοντέλα ιδιοκτησίας των αυτοκινήτων αλλάζουν. Οι υπηρεσίες κινητικότητας που επικεντρώνονται στην ενοικίαση και τη χρηµατοδοτική µίσθωση αυξάνονται σε δηµοτικότητα και το πιο σηµαντικό είναι ότι µεταφέρουν τη λήψη αποφάσεων µετά την αγορά, από τους τελικούς πελάτες στους επαγγελµατίες ιδιοκτήτες του στόλου. Οι καταναλωτές σήµερα προτιµούν την ευκολία και τον περιορισµένο κίνδυνο απόσβεσης από το να έχουν δικό τους αυτοκίνητο. Αν και οι όροι στις συµβάσεις µίσθωσης ποικίλλουν, τα µοντέλα «πλήρους εξυπηρέτησης» είναι από τα πιο συχνά επιλεγµένα δίνοντας στους ιδιοκτήτες του στόλου την ευθύνη για το σέρβις και τη συντήρηση. Οι επαγγελµατίες ιδιοκτήτες στόλων που ελέγχουν το σέρβις και τη συντήρηση θα αυξήσουν την πίεση σε όλη την αλυσίδα αξίας. Αυτό το διαταραγµένο περιβάλλον οδηγεί τις επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν το µοντέλο λειτουργίας τους και να ανακαλύψουν νέους τρόπους σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. Το πρόγραµµα Annata 365 επιτρέπει µε καινοτόµο τρόπο σε επιχειρήσεις αυτοκινήτων και άλλους παίκτες του aftermarket να αποκτήσουν νέες ροές εσόδων σε παρακείµενες αγορές, εφαρµόζοντας λειτουργικές βελτιώσεις και ψηφιοποιώντας τη βασική τους δραστηριότητα.
Παρακάτω ακολουθούν ορισµένες πληροφορίες σχετικά µε την τεχνολογία Annata και τι προσφέρει:
Αναζήτηση νέων πηγών εσόδων – Μηνιαία µίσθωση αυτοκινήτου µε βάση τη συνδροµή. Οι πελάτες δεν έχουν στην κατοχή τους το αυτοκίνητο αλλά το χρησιµοποιούν όποτε θέλουν. Όταν ένας πελάτης χάνει το ενδιαφέρον του για ένα µοντέλο αυτοκινήτου, θα µπορούσε απλώς να στραφεί σε ένα άλλο. Το Annata 365 παρέχει µια εξαιρετική τεχνολογική πλατφόρµα µε εξειδικευµένες ενότητες διαχείρισης ενοικίασης/µίσθωσης που µπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και τους άλλους φορείς της αγοράς να δηµιουργήσουν µια συνδροµητική υπηρεσία αυτοκινήτων. Όλες οι πτυχές του συνδροµητικού µοντέλου, όπως οι επιχειρηµατικές λειτουργίες, συµπεριλαµβανοµένης της διαχείρισης του στόλου, της εξυπηρέτησης και της δέσµευσης πελατών, αντιµετωπίζονται καλά µέσω του ενοποιηµένου συστήµατος της Annata.
Η Brimborg, µια ισλανδική εταιρεία, είναι ένα δείγµα δυναµικής και ευέλικτης επιχείρησης. Στο οικονοµικό κραχ της περιόδου 2008/2009, είχε πτώση πάνω από 90% στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η συνεργασία της µε την Annata τη βοήθησε να µετατρέψει ένα µεγάλο τµήµα της επιχείρησής της σε δραστηριότητες ενοικίασης, χρησιµοποιώντας το απόθεµα καινούργιων και µεταχειρισµένων αυτοκινήτων που διέθετε. Τώρα είναι µια από τις µεγαλύτερες εταιρείες ενοικίασης στην Ισλανδία µε την επωνυµία Dollar/Thrifty. Όταν οι πωλήσεις αυτοκινήτων ανέβηκαν ξανά, έγινε µεγαλύτερη και ισχυρότερη από ότι ήταν πριν από την οικονοµική κρίση.
Πρόσθετα έσοδα από ποικίλα πακέτα υπηρεσιών. Η πλειονότητα των µηνιαίων συνδροµών παρέχει πρόσθετες ευκαιρίες εξυπηρέτησης, καθώς οι περισσότερες από αυτές περιλαµβάνουν διαφορετικά πακέτα συντήρησης. Η προηγµένη λύση διαχείρισης συµβολαίων της Annata βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται αποτελεσµατικά, συµβόλαια υπηρεσιών & προσφορές µε ποικίλα προγράµµατα διαµόρφωσης τιµών, καθώς και παρακολούθηση όλων των χρονοδιαγραµµάτων των επαναλαµβανόµενων υπηρεσιών προληπτικής συντήρησης, εργασιών σέρβις, κόστος υλικών, καθώς και τα έσοδα που σχετίζονται µε αυτά.
2. Προηγµένα δεδοµένα και αναλύσεις – Ο χρυσός του µέλλοντος
Οι ειδικοί στο aftermarket αναµένουν ότι τα δεδοµένα και τα προηγµένα αναλυτικά στοιχεία θα γίνουν απαραίτητα στο µέλλον. Η γενική προοπτική είναι ότι οι περισσότεροι παίκτες του aftermarket σήµερα δεν είναι επαρκώς προετοιµασµένοι να επωφεληθούν από την ευκαιρία µεγάλων δεδοµένων. Όσοι µπορούν να κινηθούν γρήγορα και αποτελεσµατικά σε αυτόν τον χώρο πρέπει, να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισµό.
Το Annata 365 κάνει τα δεδοµένα πιο χρήσιµα και ουσιαστικά παρέχοντας ένα ενοποιηµένο σύστηµα που ενσωµατώνει το σύστηµα διαχείρισης, Analytics και τεχνητή νοηµοσύνη σε µια ενιαία επιχειρηµατική πλατφόρµα. Αυτός ο ισχυρός συνδυασµός δεδοµένων αυτοκινήτου και πελατών είναι ο νέος χρυσός του µέλλοντος και δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες aftermarket να στοχεύουν στον πελάτη µε ουσιαστικές καµπάνιες έξυπνης συντήρησης και µάρκετινγκ.
3. Ψηφιοποίηση καναλιών και διεπαφών
Η εξέλιξη των ενηµερωµένων πελατών που στηρίζονται στο διαδίκτυο, πιθανότατα θα αλλάξει το aftermarket. Μεγάλος αριθµός χρησιµοποιούν το διαδίκτυο για να αποκτήσουν µια σαφέστερη εικόνα του κόστους και της ποιότητας. Η έρευνα δείχνει ότι το 25-30% των τελικών πελατών, αξιολογεί τα συνεργεία χρησιµοποιώντας το διαδίκτυο. Όλες αυτές οι ανατροπές δηµιουργούν νέες ευκαιρίες για τη βιοµηχανία aftermarket: να απευθυνθεί απευθείας στους τελικούς πελάτες. Σήµερα, οι παίκτες aftermarket αναγκάζονται να προσφέρουν ένα πλήρως ψηφιακό «ταξίδι» πελατών, ξεκινώντας από την ηλεκτρονική κράτηση για ραντεβού µέσω ειδοποιήσεων push, µέχρι την παραλαβή και την πληρωµή του αυτοκινήτου.
Η Power Platform της Annata ψηφιοποιεί πλήρως όλες τις διεπαφές των πελατών. Ο χρήστης µπορεί να συνδεθεί στην εφαρµογή µε tablet/pc, να επιλέξει µια ηµεροµηνία και να προγραµµατίσει µια υπηρεσία ή να συνοµιλήσει απευθείας. Με τη λύση chat -µε τεχνητή νοηµοσύνη- η οποία παρέχει άµεση υποστήριξη όλο το 24ωρο, προγραµµατίζει ραντεβού για σέρβις, δηµιουργεί αυτόµατα εισιτήρια στο σύστηµα και τέλος στέλνει ένα e-mail επιβεβαίωσης του ραντεβού. Αυτό θα βελτιώσει σηµαντικά την εµπειρία του χρήστη, µε αποτέλεσµα τη διατήρηση του ποσοστού των ικανοποιηµένων πελατών.
4. Ανάδειξη αυτοκινήτων επόµενης γενιάς
Το ήµισυ των εσόδων του aftermarket προέρχεται από τα φθαρµένα ανταλλακτικά, τα ατυχήµατα, το σέρβις και άλλα. Στο µέλλον, η παραγωγή των ανταλλακτικών αυτών θα επιβραδυνθεί λόγω της αύξησης των ηλεκτρικών εξαρτηµάτων και των εφαρµογών λογισµικού. Οµοίως, τα ποσοστά ατυχηµάτων θα µειωθούν ως αποτέλεσµα της ενισχυµένης ασφάλειας, αν και η µεγαλύτερη χρήση αισθητήρων µπορεί να αυξήσει το µέσο κόστος κάθε µεµονωµένης σύγκρουσης. Επιπλέον, οι παίκτες του aftermarket θα πρέπει να επικεντρωθούν στην αποτελεσµατική προσέλκυση πελατών µε τις υπενθυµίσεις για ανακλήσεις αυτοκινήτων, τις ειδοποιήσεις υπηρεσιών συντήρησης και άλλα, όπως εκτεταµένες εγγυήσεις και συµβόλαια υπηρεσιών, για να εξισορροπήσουν τη διαφορά στα έσοδα.
Η Annata DMS Solution οργανώνει συστηµατικά τα δεδοµένα µετά την πώληση και ειδοποιεί αυτόµατα τους πελάτες για όλα τα βασικά επιχειρηµατικά γεγονότα, όπως επερχόµενες επισκέψεις σέρβις, ανακλήσεις, επέκταση της εγγύησης, ασφάλιση και συµβόλαια υπηρεσιών. Αυτό θα µπορούσε να είναι ένα άνοιγµα για επιπλέον δυνητικούς πελάτες/ευκαιρίες και µια µεγάλη ενίσχυση εσόδων για την αντιµετώπιση των µεταβαλλόµενων τάσεων.
5. Απόρρητο δεδοµένων
Μια µελέτη δείχνει ότι το 80% των πελατών, προτιµούν να καθορίζουν οι ίδιοι τα προσωπικά τους δεδοµένα. Στο µέλλον, καθίσταται πολύ σηµαντικό για τους πελάτες να ικανοποιήσουν την ανάγκη για προσωπικό έλεγχο της µεταφοράς των δεδοµένων τους και για αυξηµένη διαφάνεια στη διαβίβασή τους. Είναι πολύ σηµαντικό για τους φορείς της αυτοκινητοβιοµηχανίας, να παρέχουν στους πελάτες τη διαβεβαίωση ότι τα προσωπικά τους δεδοµένα δεν θα διαβιβάζονται χωρίς συγκατάθεση τους.
Επιπλέον, µε την αυξηµένη ευαισθητοποίηση των πελατών σχετικά µε τον GDPR {προσωπικά δεδοµένα), καθίσταται πολύ σηµαντικό για όλους τους φορείς της αυτοκινητοβιοµηχανίας να εξετάσουν σοβαρά τα ζητήµατα προστασίας του απορρήτου των δεδοµένων στην αρχική φάση της ανάπτυξης προϊόντων.
Η οµάδα παραγωγής προϊόντων της Annata αναπτύσσει νέες λειτουργίες για την υποστήριξη των πελατών της, ως προς τη συµµόρφωση της προστασίας των προσωπικών δεδοµένων τους. Η λύση της Annata δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου των προσωπικών τους δεδοµένων.
ANNATA: Who is
Η Annata, Παγκόσµιος Ανεξάρτητος Προµηθευτής Λογισµικού (GISV (Global Independent Software Vendor) της Microsoft από το 2001, επικεντρώνεται στην παροχή ολοκληρωµένων λύσεων πληροφορικής για τη αυτοκινητοβιοµηχανία, τους εξοπλισµούς και τις ιατρικές συσκευές. Βασίζεται στις τεχνολογίες και την καινοτοµία της Microsoft για να επιταχύνει την ανάπτυξη των κάθετων επιχειρηµατικών λύσεων Annata 365, στην πλατφόρµα επιχειρηµατικών εφαρµογών Microsoft Dynamics 365. Είναι είναι ένας παγκόσµιος οργανισµός µε έδρα την Ισλανδία και σε στενή δέσµευση και συνεργασία µε τη Microsoft, φέρνονουν στην αγορά λύσεις ειδικά για τον κλάδο. Η Microsoft έχει αναγνωρίσει την Annata ως µέλος του «Inner Circle», ένα καθεστώς που επεκτείνεται στο κορυφαίο 1% των συνεργατών της Microsoft Dynamics παγκοσµίως.
Ως ένας από τους λίγους κορυφαίους στρατηγικούς παγκόσµιους συνεργάτες της Microsoft, παρέχει λύσεις που είναι βαθιά ενσωµατωµένες στο σύστηµα της Microsoft, παρέχοντας λειτουργίες που βοηθούν τους κατασκευαστές, τους διανοµείς, τους αντιπροσώπους, τις εταιρείες ενοικίασης και τους διαχειριστές στόλων να αντιµετωπίσουν τις προκλήσεις του κλάδου και να µετασχηµατίσουν τις υφιστάµενες λειτουργίες και διαδικασίες τους, ώστε να προσαρµοστούν και να αγκαλιάσουν νέες ευκαιρίες µέσω τεχνολογιών όπως το IoT, η µηχανική µάθηση και οι υπηρεσίες που βασίζονται στο cloud. Η δέσµευσή της για την παροχή επιχειρηµατικών λύσεων στον κλάδο σε πλατφόρµες της Microsoft, υποστηρίζεται από τις επενδύσεις στην έρευνα, ανάπτυξη και στενή σχέση της µε τη Microsoft, ώστε να διασφαλίσει ότι οι πελάτες της θα λάβουν την καλύτερη δυνατή τεχνική λύση που ταιριάζει στις ανάγκες του κλάδου τους, αλλά και µε συνεχή καινοτοµία και υποστήριξη.