ZF Aftermarket: Υγρά φρένων

Τα υψηλής ποιότητας υγρά φρένων είναι ζωτικής σηµασίας για τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας των φρένων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ειδικοί της ZF Aftermarket συστήνουν στους επισκευαστές να υπενθυµίζουν τακτικά στους πελάτες τους ότι πρέπει να αλλάζουν τα υγρά φρένων του αυτοκινήτου τους κάθε χρόνο, ανεξάρτητα από το πόσα χιλιόµετρα έχει διανύσει αυτό.
Τα υγρά φρένων διαδραµατίζουν σηµαντικό ρόλο στη διασφάλιση της οµαλής λειτουργίας του συστήµατος πέδησης και ως εκ τούτου, στη διατήρηση της οδικής ασφάλειας.
Δεδοµένου ότι η συνοχή των υγρών φρένων αλλάζει µε την πάροδο του χρόνου, είναι απαραίτητο να αλλάζουν τα υγρά τακτικά, διότι διαφορετικά η δύναµη των φρένων θα µπορούσε να επιδεινωθεί ή στη χειρότερη περίπτωση, θα µπορούσαν να αποτύχουν.
Ευτυχώς, αυτή η εργασία δεν παίρνει πολύ χρόνο ή προσπάθεια -η ποσότητα υγρού πέδησης πρέπει απλώς να µετράται και να συµπληρώνεται εάν είναι απαραίτητο.
Οι ειδικοί της ZF Aftermarket έχουν χρήσιµες συµβουλές για το πώς να ελέγξουν οι επισκευαστές την τρέχουσα κατάσταση των υγρών φρένων γρήγορα και αξιόπιστα. Με αυτές, τα συνεργεία µπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους ένα ευρύτερο φάσµα υπηρεσιών και έτσι να συµβάλουν σε µια πειστική αύξηση της ασφάλειάς τους.
Η σοβαρή υπερθέρµανση µπορεί να οδηγήσει σε ολική βλάβη
Το υγρό πέδησης βρίσκεται σε γραµµές και σωλήνες που συνδέουν το πεντάλ φρένου µε τα έµβολα του δισκόφρενου ή τους κυλίνδρους πέδησης του τυµπάνου. Το υγρό χρησιµεύει για τη µετάδοση της πίεσης κάθε φορά που πιέζεται το φρένο και µε την βοήθεια του ενισχυτή φρένων, υποστηρίζει περαιτέρω αυτήν τη διαδικασία.
Διάφορες αιτίες µπορούν να επηρεάσουν σηµαντικά την κατάσταση των υγρών φρένων µε την πάροδο του χρόνου. Ως εκ τούτου, η σοβαρή υπερθέρµανση κατά την εφαρµογή των φρένων σε µια εκτεταµένη κλίση του δρόµου, µπορεί να προκαλέσει υπέρβαση του σηµείου βρασµού των υγρών, µε αποτέλεσµα µια εξατµιστική αντίδραση.
Αυτό µε τη σειρά του µπορεί να οδηγήσει στον σχηµατισµό φυσαλίδων. Όταν το πεντάλ πιέζεται για άλλη µια φορά, οι φυσαλίδες αέρα συµπιέζονται, αλλά η δύναµη µεταδίδεται µετά βίας ή δεν µεταδίδεται καθόλου. Η έλλειψη µετάδοσης ισχύος οδηγεί τελικά σε βλάβη των φρένων.
Ένας ακόµα λόγος για ένα ελαττωµατικό φρενάρισµα µπορεί να είναι η είσοδος του νερού στο κύκλωµα φρένων. Το αδύνατο σηµείο εδώ είναι συχνά η τρύπα εξαερισµού στο κάλυµµα της δεξαµενής υγρών.
Αυτό παρέχει τον απαραίτητο ατµοσφαιρικό εξαερισµό σε περίπτωση διακυµάνσεων των επιπέδων των υγρών φρένων. Ωστόσο, η ατµοσφαιρική υγρασία µπορεί επίσης να εισέλθει σε αυτή την τρύπα εξαερισµού.
Επιπλέον, το νερό µπορεί να εισχωρήσει στη δεξαµενή µέσω του εξαερισµού όταν καθαρίζεται ο κινητήρας ή το όχηµα. Οι εύκαµπτοι σωλήνες φρένων και τα στοιχεία σφράγισης µπορούν επίσης να είναι υπεύθυνα για την αυξανόµενη περιεκτικότητα σε νερό των υγρών φρένων, δεδοµένου ότι το νερό µπορεί να διαχέεται µέσα τους.
Συσκευή εξαερισµού για ένα αξιόπιστο αποτέλεσµα επισκευής
Κατά µέσο όρο, τα υγρά φρένων έχουν περιεκτικότητα σε νερό περίπου 0,05% και αυτή η τιµή µπορεί να αυξηθεί σηµαντικά µε την πάροδο των ετών.
Εάν η περιεκτικότητα σε νερό υπερβαίνει το 3,5%, συνιστάται επειγόντως τα υγρά να αλλάξουν καθώς έχει επιτευχθεί το σηµείο βρασµού.
Όταν ξεπεραστεί το όριο του 3%, το σηµείο βρασµού του υγρού πέφτει στους 140 και 180°C. Εάν χρησιµοποιείται κατάλληλη συσκευή εξαερισµού, η εναλλαγή του υγρού είναι πολύ εύκολη.
Για να επιτευχθεί αυτό, η ZF Aftermarket προσφέρει ειδικές εκδόσεις που µπορούν να χρησιµοποιηθούν για τον επαγγελµατικό εξαερισµό περίπου του 90% όλων των οχηµάτων που έχουν ταξινοµηθεί στην ευρωπαϊκή αγορά.