Συμπιεστές A/C

Η συντήρηση και η επισκευή των µονάδων κλιµατισµού των αυτοκινήτων (A/C), είτε αυτόµατων είτε µη αυτόµατων, αποτελεί µια πραγµατική ευκαιρία επέκτασης για τα συνεργεία.
Η σε βάθος τεχνική γνώση των συστηµάτων A/C, των συνηθισµένων βλαβών, των συνιστώµενων εξαρτηµάτων και των υγρών, είναι όλα απαραίτητα για να επιτευχθεί η ικανοποίηση του πελάτη και η οικοδόµηση αποδοτικής επιχειρηµατικότητας.
Κεντρικό ρόλο σε αυτή την τεχνογνωσία αποτελεί η ολοκληρωµένη γνώση των συµπιεστών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το 99,9% όλων των προβληµάτων του συµπιεστή δεν σχετίζονται µε βλάβη του προϊόντος, αλλά οφείλονται στη φτωχή κατανόηση της λειτουργίας του συστήµατος A/C, της συντήρησης και της επισκευής.
Ως ένας από τους κορυφαίους στον κόσµο προµηθευτές συµπιεστών για A/C για εφαρµογές στην αυτοκινητοβιοµηχανία, η DENSO γνωρίζει αυτές τις µονάδες καλύτερα από τον καθένα. Ένα ισχυρό υπόβαθρο ΟΕ καθώς και δεκαετίες έρευνας και ανάπτυξης, σηµαίνουν ότι η DENSO είναι η µοναδική που είναι σε θέση να προσφέρει εξειδικευµένες και πρακτικές συµβουλές για την αντικατάσταση και την επισκευή συµπιεστών για A/C.
Υποστηρίζουµε ενεργά τους πελάτες µέσα από µια σειρά πρωτοβουλιών κατάρτισης σε επιλεγµένες περιοχές προκειµένου να ενηµερώσουν και να εκπαιδεύσουν συνεργεία πάνω στις διαδικασίες συντήρησης του A/C του αυτοκινήτου, εγκατάστασης και επισκευής του συµπιεστή.
Ένα βασικό κοµµάτι αυτής της υποστήριξης περιλαµβάνει την έκδοση ενός νέου οδηγού εγκατάστασης συµπιεστή, ο οποίος επισυνάπτεται σε κάθε συµπιεστή που πωλείται από την DENSO. Ωστόσο, υπάρχει κάτι πολύ σηµαντικό που προκαλεί τα περισσότερα από τα προβλήµατα στα A/C, που µπορούν να αποφευχθούν:το λάδι.
Λάδι γενικής χρήσης: η βασική αιτία βλάβης του συµπιεστή
Οι συµπιεστές είναι ζωτικής σηµασίας για το σύστηµα A/C ενός αυτοκινήτου. Συµπιέζουν το χαµηλής θερµοκρασίας και χαµηλής πίεσης ψυκτικό αέριο από τον εξατµιστή, σε υψηλής θερµοκρασίας και υψηλής πίεσης ψυκτικό αέριο και το εκκενώνουν στο συµπυκνωτή.
Το λάδι στο σύστηµα A/C είναι απαραίτητο, κυρίως για να λιπαίνει τα κινούµενα µέρη, δηλαδή το συµπιεστή και τη βελόνα της βαλβίδας εκτόνωσης.
Επιτρέπει επίσης τη διαφυγή της θερµότητας από το συµπιεστή. Όπως και µε το ψυκτικό, το λάδι στο σύστηµα A/C πρέπει να διατηρεί τη χηµική σταθερότητα του. Ωστόσο, είναι ζωτικής σηµασίας να επιλέξετε το σωστό λάδι για τη συγκεκριµένη λειτουργία.
Η ανεπαρκής λίπανση λόγω του λαδιού γενικής χρήσης είναι η δεύτερη πιο συχνή αιτία για βλάβη και αστοχία λειτουργίας ενός συµπιεστή A/C.
Μια ανάλυση των εγγυήσεων σε περίοδο εγγύησης για συµπιεστές A/C της DENSO για το 2012 έδειξε ότι στο 24% των περιπτώσεων, τα συνεργεία δεν χρησιµοποίησαν το σωστό PAG-λάδι που απαιτείται για τους συµπιεστές A/C της DENSO.
Ποιες είναι οι παγίδες για το λάδι γενικής χρήσης;
Η χρήση λανθασµένων λαδιών, όπως τα λάδια γενικής χρήσης ή µείγµατα λαδιών, οδηγεί αναπόφευκτα σε βλάβη του συµπιεστή A/C.
Αυτό συµβαίνει γιατί τα λάδια γενικής χρήσης, που συχνά προτιµώνται από τα συνεργεία, είναι λάδια PAO ή ορυκτέλαια µε διαφορετική περιεκτικότητα (σύνθεση) από τα συνθετικά λάδια PAG. Η διαφορά µεταξύ αυτών των δύο τύπων λαδιού σηµαίνει ότι δεν αναµειγνύονται, µε αποτέλεσµα την κακή λίπανση, κατεστραµµένες τσιµούχες και αυξηµένη φθορά.
Εάν το λάδι αραιώνεται, η βασική στρώση λιπαντικού µειώνεται. Αυτό οδηγεί στην τριβή του εµβόλου πάνω στην επιφάνεια του ρουλεµάν του κυλίνδρου. Αν το λάδι είναι πολύ παχύ, δεν είναι σε θέση να «συµπιεστεί» ανάµεσα στον κύλινδρο και το έµβολο.
Οι συµπιεστές A/C πρώτης τοποθέτησης ποιότητας Fit ® της DENSO έχουν µικρή ανοχή ανάµεσα στον κύλινδρο και το έµβολο, µόνο 3 mm. Μια αλλαγή στην περιεκτικότητα (σύνθεση) του λαδιού µπορεί να οδηγήσει σε µεγαλύτερη αντίσταση τριβής, που οδηγεί σε αύξηση της θερµοκρασίας του συµπιεστή και επακόλουθο µπλοκάρισµα.
Τυχόν ανάµειξη διαφορετικών τύπων λαδιών µπορεί να οδηγήσει σε σχηµατισµό παραφίνης. Αυτό µπορεί να εµποδίσει τη ροή του ψυκτικού και του λαδιού, προκαλώντας το µπλοκάρισµα του συµπιεστή και τη βλάβη του συστήµατος.
Η ποσότητα είναι εξίσου σηµαντική µε την ποιότητα
Όπως αναφέρει και η DENSO δεν είναι µόνο η ποιότητα, αλλά και η ποσότητα του λαδιού στο σύστηµα που έχει µεγάλη σηµασία.
Πολύ µικρή ποσότητα λαδιού οδηγεί σε κακή λίπανση του συµπιεστή, αύξηση της θερµοκρασίας και κάψιµο του λαδιού στην πλευρά αναρρόφησης του συµπιεστή.
Το πολύ λάδι στο σύστηµα θα αυξήσει το φορτίο στο σύστηµα εµβόλου-στροφάλου, κάτι που µπορεί να οδηγήσει σε µπλοκάρισµα του ωστικού εδράνου και της πλάκας ολίσθησης του εµπρόσθιου εµβόλου.
Φιλτράρεται το λάδι;
Είναι επίσης σηµαντικό ότι οι οποιεσδήποτε στέρεες ακαθαρσίες στο λάδι του συµπιεστή να αφαιρούνται από το φίλτρο-ξηραντήρα. Το φίλτρο-ξηραντήρας θα συγκρατήσει επίσης την υγρασία του λαδιού. Στο πλαίσιο της ετήσιας συντήρησης του συστήµατος A/C, είναι εξίσου σηµαντικό να αφαιρεθεί ένα µέρος του λαδιού, αντικαθιστώντας το µε την ίδια ποσότητα φρέσκου λαδιού.
Η DENSO συνιστά
Για να εξασφαλιστεί η µεγάλη διάρκεια του συµπιεστή A/C, η DENSO συµβουλεύει πάντα τους τεχνικούς να ανατρέχουν στα τεχνικά χαρακτηριστικά και να βάζουν στο συµπιεστή µόνο λάδι που ανήκει στην υποδεικνυόµενη ποιότητα και µε την αναφερόµενη περιεκτικότητα (σύνθεση). Οποιεσδήποτε απαιτήσεις εγγύησης µετά από χρήση άλλων λαδιών ή µειγµάτων δεν θα γίνονται δεκτές.
Άλλοι απαραίτητοι έλεγχοι A/C
Μαζί µε τον έλεγχο προκειµένου να επιβεβαιωθεί ότι το σύστηµα A/C έχει γεµίσει σωστά µε τη σωστή ποσότητα και το σωστό τύπο ψυκτικού υγρού και λαδιού, τα συνεργεία πρέπει να κάνουν και άλλους τακτικούς ελέγχους:
• Ελέγξτε την πίεση και τη θερµοκρασία των καυσαερίων πριν και µετά τον συµπιεστή
• Ελέγξτε τη θερµοκρασία των καλωδίων από το συµπιεστή και το συµπυκνωτή. Η υψηλή πίεση πρέπει να είναι ζεστή και ξηρή
• Ελέγξτε την καθαριότητα του συµπυκνωτή και του βεντιλατέρ ψυγείου. Η εµφάνιση υγρασίας ή παγετού στην πλευρά υψηλής πίεσης θα µπορούσε να σηµαίνει απόφραξη της ροής του ψυκτικού
• Ελέγξτε τη διαφορά θερµοκρασίας πριν και µετά τον ξηραντήρα. Μια διαφορά µεγαλύτερη από 3 °C δείχνει ότι υπάρχει πάρα πολύ υγρασία.