Ξηραντήρες φίλτρων: Αντικατάσταση κάθε 2 χρόνια!

Ο ξηραντήρας φίλτρου έχει ένα σηµαντικό καθήκον στο κύκλωµα κλιµατισµού: Αποµακρύνει τα σωµατίδια σκόνης από το ψυκτικό µέσο, δεσµεύει την υγρασία, αποµακρύνει τις φυσαλίδες από το συµπυκνούµενο ψυκτικό µέσο και χρησιµεύει ως δεξαµενή αποθήκευσης του ψυκτικού µέσου, ώστε στη βαλβίδα εκτόνωσης να υπάρχει µόνο ψυκτικό υγρό.
Όµως, ο ξηραντήρας µπορεί να απορροφήσει µόνο µια περιορισµένη ποσότητα υγρασίας. Γι’ αυτό, πρέπει να αντικαθίσταται τακτικά, κάθε δύο χρόνια, στα πλαίσια του σέρβις του κλιµατιστικού.
Χωρίς αντικατάσταση, η ψυκτική απόδοση του συστήµατος κλιµατισµού µειώνεται, µέχρι που προκαλείται ολική βλάβη.
Οι στροβιλοσυµπιεστές της MAHLE
Η MAHLE προσφέρει στην αγορά ανταλλακτικών ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο σε στροβιλοσυµπιεστές για τα οχήµατα επαγγελµατικής χρήσης, µε πάνω από 70% των εφαρµογών γρήγορης κίνησης. Το πρόγραµµα διευρύνεται διαρκώς και σχεδόν για κάθε στροβιλοσυµπιεστή υπάρχει ήδη διαθέσιµο, το κατάλληλο σετ προσαρτηµάτων.
Οι στροβιλοσυµπιεστές της MAHLE κατασκευάζονται σύµφωνα µε τα υψηλότερα πρότυπα, µε σύγχρονες διαδικασίες, στις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.
Μετά από µια µηχανική βλάβη στον στροβιλοσυµπιεστή, πρέπει να αντικατασταθεί ο ψύκτης του αέρα τροφοδοσίας. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει κίνδυνος σοβαρών και ακριβών ζηµιών.
Οι στροβιλοσυµπιεστές µε αέρια εξαγωγής,είναι το «κλειδί» για περισσότερη ισχύ στον κινητήρα και λιγότερη κατανάλωση, καθώς και λιγότερες εκποµπές βλαβερών ουσιών. Σχεδόν κάθε όχηµα µε κινητήρα ντίζελ που παράγεται στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αµερική και την Ιαπωνία λειτουργεί µε στροβιλοσυµπιεστή. Και στους βενζινοκινητήρες όµως η χρήση του ολοένα και αυξάνεται «Downsizing» (υποδιαστασιολόγηση).
Γι’ αυτό, οι στροβιλοσυµπιεστές σηµειώνουν υψηλά ποσοστά αύξησης και στον τοµέα ανταλλακτικών των οχηµάτων. Το σύστηµα του αέρα τροφοδοσίας είναι εξαιρετικά περίπλοκο. Ένα ελάττωµα ή µια βλάβη στον στροβιλοσυµπιεστή µπορεί να οφείλεται σε διάφορες αιτίες, όπως ζηµιές λόγω ξένων σωµατιδίων, ακάθαρτο λάδι, εξωτερικό φίλτρο λαδιού, διακοπές στην τροφοδοσία λαδιού, φραγµένοι αγωγοί επιστροφής λαδιού, πολύ χαµηλή πίεση λαδιού ή πολύ υψηλή θερµοκρασία καυσαερίων.
Όλες, όµως, οι αιτίες έχουν ένα κοινό: πιέζουν τακτικά τον στροβιλοσυµπιεστή µέχρι να προκύψει µηχανική βλάβη. Όταν αυτή εµφανιστεί και πρέπει να αντικατασταθεί ο στροβιλοσυµπιεστής, τότε πρέπει να αντικατασταθεί οπωσδήποτε και ο ψύκτης του αέρα τροφοδοσίας.
Γιατί αλλαγή του ψύκτη αέρα τροφοδοσίας;
Μια µηχανική βλάβη στον στροβιλοσυµπιεστή σηµαίνει µεταξύ άλλων, βλάβη στον τροχό του συµπιεστή. Έτσι, µεταλλικά σωµατίδια και θραύσµατα από τον στροβιλοσυµπιεστή καταλήγουν στον ψύκτη αέρα τροφοδοσίας και συσσωρεύονται εκεί.
Όµως, αυτά τα σωµατίδια και τα θραύσµατα µπορούν να φύγουν ξανά από τον ψύκτη αέρα τροφοδοσίας και να καταλήξουν στον θάλαµο καύσης. Κάτι τέτοιο µπορεί να προκαλέσει βλάβη στον κινητήρα.
Επίσης, µεταλλικά µέρη που φεύγουν από τους θαλάµους καύσης µέσω των βαλβίδων εξαγωγής καταλήγουν στον τροχό του καινούριου στροβιλοσυµπιεστή. Το ενοχλητικό εδώ: Τα µεταλλικά σωµατίδια µπορούν να διασπαστούν στον ψύκτη αέρα τροφοδοσίας ακόµα και µετά από καιρό από την αντικατάσταση του στροβιλοσυµπιεστή και να προκαλέσουν ζηµιές στον θάλαµο καύσης. Αυτές είναι οι χαρακτηριστικές «µακροπρόθεσµες συνέπειες µε κόστος». Με τον καθαρισµό ή την πλύση, δεν αποµακρύνονται µε ασφάλεια από τον ψύκτη αέρα τροφοδοσίας τα σωµατίδια και τα µεταλλικά θραύσµατα που εξέρχονται από τον στροβιλοσυµπιεστή που έχει υποστεί βλάβη. Η αντικατάσταση του ψύχτη αέρα τροφοδοσίας είναι άκρως απαραίτητη.
Έλεγχος κατασκευαστικών µερών
Εκτός της υποχρεωτικής αντικατάστασης του ψύκτη αέρα τροφοδοσίας µετά από µια µηχανική βλάβη στον στροβιλοσυµπιεστή, θα πρέπει να ελεγχθούν οπωσδήποτε όλα τα κατασκευαστικά µέρη, να επιθεωρηθούν οι σωληνώσεις και να αποµακρυνθούν οι ακαθαρσίες, όπως π.χ. τα µεταλλικά σωµατίδια. Μόνο έτσι µπορούµε να προλάβουµε µια εκ νέου βλάβη του στροβιλοσυµπιεστή. Κατά την εγκατάσταση, πρέπει να τηρούνται πάντα οι προδιαγραφές εγκατάστασης των κατασκευαστών των στροβιλοσυµπιεστών και των οχηµάτων.