Καθαρισµός µε έκπλυση του συστήµατος κλιµατισµού του αυτοκίνητου

Ο καθαρισµός µε έκπλυση των συστηµάτων κλιµατισµού είναι εξαιρετικά σηµαντικό όταν πραγµατοποιούνται επισκευές ή αν ένας συµπιεστής έχει υποστεί βλάβη. Η διαδικασία καθαρισµού µε έκπλυση αποµακρύνει τους ρύπους από το κύκλωµα κλιµατισµού.
Ο καθαρισµός µε έκπλυση είναι απαραίτητος κάθε φορά που πραγµατοποιούνται επαγγελµατικές επισκευές, καθώς και για να αποφευχθεί η ανάγκη για περαιτέρω δαπανηρές επισκευές στο µέλλον. Επιπλέον, ο καθαρισµός µε έκπλυση καλύπτει την εγγύηση σε περίπτωση αξιώσεων κατά του προµηθευτή και εγγυάται την ικανοποίηση του πελάτη. Ωστόσο, µην ξεπλύνετε τους συµπιεστές, τις βαλβίδες διαστολής/ πεταλούδες, τους ξηραντήρες φίλτρων ή τους συσσωρευτές εναλλασσόµενου ρεύµατος. Χρησιµοποιήστε προσαρµογείς για γεφύρωση/παράκαµψη αυτών των εξαρτήµατων κατά τη διαδικασία καθαρισµού µε έκπλυση. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία οι βαλβίδες και τα φίλτρα πρέπει να αντικατασταθούν.
Σηµείωση: Ολόκληρο το σύστηµα κλιµατισµού πρέπει να ξεπλένεται και τα αναλώσιµα και τα µη ξεπλενόµενα εξαρτήµατα πρέπει να αντικαθίστανται, όταν ο συµπιεστής πρόκειται να αντικατασταθεί!
Μέθοδοι
Έκπλυση AC αυτοκινήτου µε ψυκτικό
Με την ενσωµατωµένη λειτουργία έκπλυσης, η µονάδα συνεργείου κλιµατισµού παρέχει τη γρήγορη και οικονοµικά αποδοτική έκπλυση των συστηµάτων που χρησιµοποιούν υγρό ψυκτικό R134a. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιµοποιηθούν µια εξωτερική συσκευή έκπλυσης και εξαρτήµατα από ένα σετ προσαρµογέα έκπλυσης – και τα δύο διατίθενται ξεχωριστά. Αφού ξεκινήσει η λειτουργία της συσκευής, το σύστηµα κλιµατισµού του οχήµατος γεµίζει µε ψυκτικό υγρό και στη συνέχεια καθαρίζεται ξανά µε τη διαδικασία δηµιουργίας κενού. Αυτός ο κύκλος πρέπει να εκτελεστεί τρεις φορές για να επιτευχθεί το µέγιστο αποτέλεσµα καθαρισµού.
Έκπλυση µε υγρό έκπλυσης
Σε αυτή τη µέθοδο, το σύστηµα κλιµατισµού καθαρίζεται µε ένα ειδικό υγρό έκπλυσης (σε συνδυασµό µε πεπιεσµένο αέρα). Μετά τη διαδικασία έκπλυσης, το σύστηµα πρέπει να υποστεί ξήρανση µε άζωτο Αυτή η µέθοδος είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για τη µετατροπή από R12 σε R134a και είναι συµβατή µε συστήµατα κλιµατισµού R1234yf. Ακόµα και µε το ακριβό ψυκτικό µέσο κλιµατισµού R1234yf, η χηµική έκπλυση είναι µια οικονοµικά αποδοτική εναλλακτική λύση.
Σηµείωση: Πρέπει να χρησιµοποιηθεί άζωτο για τη ξήρανση του συστήµατος µετά την έκπλυση µε το υγρό έκπλυσης. Εδώ, οι σωλήνες σύνδεσης και τα εξαρτήµατα του συστήµατος εκτονώνονται µεµονωµένα µε χρήση αζώτου. Κατά την εκτόνωση, πρέπει να διασφαλίζεται ότι δεν υπερβαίνεται η µέγιστη πίεση των 12 bar.
Πλεονεκτήµατα και µειονεκτήµατα
Μέθοδος έκπλυσης µε ψυκτικό µέσο
Τα εξαρτήµατα του συστήµατος ξεπλένονται χρησιµοποιώντας τη µονάδα συντήρησης κλιµατισµού και µια πρόσθετη συσκευή έκπλυσης µε φίλτρα και προσαρµογείς.
Πλεονεκτήµατα
– Κανένα κόστος για το µέσο έκπλυσης
– Κανένα κόστος απόρριψης για µέσο έκπλυσης
– Αποµακρύνει το λάδι και τα χαλαρά σωµατίδια ρύπων
– Μέθοδος εγκεκριµένη από διάφορους κατασκευαστές οχηµάτων
Μειονεκτήµατα
– Το αποτέλεσµα καθαρισµού δεν είναι βέλτιστο για επίµονους ρύπους
– Το στοιχείο φίλτρου της συσκευής έκπλυσης πρέπει να αντικαθίσταται σε τακτά χρονικά διαστήµατα
– Κατά τη διάρκεια της εφαρµογής, η µονάδα συντήρησης κλιµατισµού δεν είναι διαθέσιµη για χρήση.
Μέθοδος έκπλυσης µε υγρό έκπλυσης
Τα εξαρτήµατα του συστήµατος ξεπλένονται χρησιµοποιώντας µια πρόσθετη συσκευή έκπλυσης και ένα χηµικό διάλυµα. Τα υπολείµµατα του µέσου έκπλυσης πρέπει να αποµακρυνθούν και το σύστηµα πρέπει να υποστεί ξήρανση (αφύγρανση) µε άζωτο.
Πλεονεκτήµατα
– Αφαιρεί το λάδι και τα χαλαρά και παραµένοντα σωµατίδια
– Εξαιρετικά αποτελέσµατα καθαρισµού
Μειονεκτήµατα
– Κόστος για το µέσο έκπλυσης
– Κόστος απόρριψης του µέσου έκπλυσης
Χρήσιµες πληροφορίες για τις επιπτώσεις των ρύπων
Ποιοι ρύποι µπορούν να αποµακρυνθούν µε το ξέπλυµα; Ποιες είναι οι συνέπειες αυτών των τύπων;
Φθορά σε περίπτωση βλάβης του συµπιεστή
Τα σωµατίδια του υλικού φράζουν τις βαλβίδες διαστολής και τους σωλήνες ακροφυσίου ή τα εξαρτήµατα πολλαπλής ροής (συµπυκνωτής, εξατµιστής).
Υγρασία
Οι βαλβίδες διαστολής και οι σωλήνες ακροφυσίου µπορεί να παγώσουν. Λόγω των χηµικών αντιδράσεων µεταξύ των ψυκτικών ελαίων και της υγρασίας, ενδέχεται να σχηµατιστούν οξέα που κάνουν τους σωλήνες και τους δακτυλίους O-rings πορώδεις. Στη συνέχεια, τα εξαρτήµατα του συστήµατος καταστρέφονται από διάβρωση.
Ελαστοµερή (καουτσούκ)
Τα σωµατίδια ελαστοµερούς φράζουν βαλβίδες διαστολής, σωλήνες ακροφυσίου ή εξαρτήµατα πολλαπλής ροής
Μολυσµένο ψυκτικό λάδι ή ψυκτικό µέσο
Οξέα µπορεί να σχηµατιστούν ως αποτέλεσµα µολυσµένου ψυκτικού µέσου ή ανάµειξης διαφορετικών ψυκτικών µέσων. Τα οξέα µπορούν να κάνουν τους σωλήνες και τους στεγανωτικούς δακτυλίους O-rings πορώδεις. Στη συνέχεια, άλλα εξαρτήµατα του συστήµατος µπορεί να υποστούν βλάβη από διάβρωση.
Σηµαντική σηµείωση ασφαλείας: Οι παραπάνω τεχνικές πληροφορίες και πρακτικές συµβουλές έχουν συγκεντρωθεί από την HELLA, µε σκοπό την επαγγελµατική υποστήριξη των συνεργείων.