infoservice.com.gr

Top Menu

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Main Menu

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

logo

infoservice.com.gr

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • MAHLE: Τεχνογνωσία A/C πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ)

  • Η Continental, το aftermarket και το µέλλον της κινητικότητας

  • Νέος ηλεκτρονικός κατάλογος HELLA για συνεργεία και χονδρέµπορους

  • Columbia Motor Oil: Οι προκλήσεις που αντιµετωπίζει από την αρχή της πανδηµίας µέχρι σήµερα

  • UFI Filters: Φίλτρα λαδιού και ντίζελ για τη νέα γενιά FIAT DUCATO

ΤΕΧΝΙΚΑ
Αρχική›ΤΕΧΝΙΚΑ›“Αυτοκίνητα σε Δίαιτα”

“Αυτοκίνητα σε Δίαιτα”

Από Admin
31 Αυγούστου 2017
1003
0
fanovafes.com.gr_auto_1

Ελαφριά υλικά χρησιµοποιούνται όλο και περισσότερο στην παραγωγή επιβατικών και επαγγελµατικών οχηµάτων. Όµως οφέλη προκύπτουν όχι µόνο από τα υλικά, αλλά επίσης από έξυπνες εφαρµογές και µεθόδους επεξεργασίας…
Στους αµερικανούς αρέσουν πραγµατικά τα µεγάλου µεγέθους «µικρά» φορτηγά, τα λεγόµενα pik-up. Το Ford F-150 µε αµάξωµα από αλουµίνιο π.χ, µε διαστάσεις τουλάχιστον 5,30 µέτρα µήκος και 2,20 µέτρα πλάτος, σίγουρα δεν είναι ένα συµπαγές αυτοκίνητο. Βέβαια, το δηµοφιλές όχηµα των ΗΠΑ θα µπορούσε να γίνει µικρότερο αλλά αντί αυτού η Ford προτίµησε να µειώσει το βάρος του, για να καταναλώνει λιγότερα καύσιµα. Σαν αποτέλεσµα, η νέα γενιά του µοντέλου έχει γίνει ένα πρωτοπόρο ελαφρύ αυτοκίνητο, προσφέροντας ένα αµάξωµα ολικό από αλουµινίο και ένα πλαίσιο χάλυβα υψηλής αντοχής. Χάρη σε αυτή τη «δίαιτα», το F-150 ζυγίζει έως 320 κιλά λιγότερο από τον προκάτοχό του. Επίσης το νέο SUV Audi Q7 ανήκει σε αυτή την κατηγορία βάρους, αν και δεν είναι pik-up, έχασε επίσης έως 325 κιλά σε σύγκριση µε τον προκάτοχό του.

Τα οχήµατα γίνονται σταθερότερα, µεγαλύτερα και ελαφρύτερα
Σε απάντηση αυστηρότερων ορίων εκποµπών CO2, οι αυτοκινητοβιοµηχανίες εντείνουν τις προσπάθειές τους στον τοµέα των ελαφρών κινητήρων. Η Ford και Audi ισχυρίζονται ότι τα νέα τους µοντέλα, καταναλώνουν περίπου 30% λιγότερα καύσιµα από τους προκατόχους τους, επιδιώκοντας ωστόσο δύο διαφορετικούς τρόπους-υλικά κατασκευής.
Η Ford για παράδειγµα, καταναλώνει 350.000 τόνους φύλλων αλουµινίου ανά έτος, καθιστώντας τη τον µεγαλύτερο αγοραστή αυτού του υλικού στον κλάδο της αυτοκινητοβιοµηχανίας.
Αντίθετα η Audi έχει επιλέξει να χρησιµοποιεί ένα έξυπνο µίγµα υλικών, το οποίο αποτελείται από αλουµίνιο, ενισχυµένο µε ίνες σύνθετων υλικών και χάλυβα διάφορων βαθµών σκληρότητας.
Επίσης, οι ελαφρύτεροι κινητήρες, είναι µια ακόµα επιλογή της αυτοκινητοβιοµηχανίας για να κατασκευάσει όχι µόνο ελαφρά επιβατικά και µικρά βάν, αλλά και για τα επαγγελµατικά οχήµατα, αφού το βάρος των ρυµουλκούµενων, ηµιρυµουλκούµενων και τρακτόρων, µπορεί να µειωθεί και αυτό µέχρι 30%. Ένα ακόµα πλεονέκτηµα στις κατασκευές αυτών των αυτοκινήτων είναι το χαµηλότερο κέντρο βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο αυξάνει την ικανότητα του φορτίου.

Αλουµίνιο: ένα διαχρονικό υλικό
Το αλουµίνιο είναι και πάλι «µοντέρνο» υλικό. Το 1978 τα οχήµατα που κατασκευάζονταν στην Ευρώπη περιείχαν κατά µέσο όρο 32 κιλά από αυτό το ελαφρύ µέταλλο. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 120 κιλά το 2002 και 160 κιλά το 2015. Η εξίσωση φαίνεται να είναι απλή µε την πρώτη µατιά, επειδή µεγάλο µέρος των διαφόρων µερών του αµαξώµατος, κατασκευάζονται από αλουµίνιο και ζυγίζουν έως 50% λιγότερο από εκείνα που κατασκευάζονται από χάλυβα. Σαν αποτέλεσµα, πολυτελή αυτοκίνητα έχουν τώρα πόρτες και φτερά αλουµινίου ως βασικό χαρακτηριστικό. Η κατάσταση είναι διαφορετική µε τα φέροντα µέρη του αµαξώµατος που είναι τοποθετηµένα στη ζώνη παραµόρφωσης, σε περίπτωση σύγκρουσης. Στο B-πυλώνα, µεταξύ εµπρός και πίσω πόρτας, ο ειδικός χάλυβας υψηλής αντοχής, µπορεί πραγµατικά να είναι ελαφρύτερος από τα µέρη αλουµινίου που εξυπη ρετούν τον ίδιο σκοπό.

fanovafes.com.gr_aluminum1
Ίνες από άνθρακα

Οι ίνες από άνθρακα ή αλλιώς ανθρακονήµατα, είναι ακόµη ελαφρύτερες και ισχυρότερες από το αλουµίνιο. Μετά την έναρξη παραγωγής δύο µικρών µοντέλων, BMW i3 και BMW i8, µε αµαξώµατα που αποτελούνται εξ ολοκλήρου από ίνες άνθρακας CFRP -ενισχυµένο πολυµερές- η BMW χρησιµοποιεί τώρα CFRP σε οχήµατα µαζικής παραγωγής για πρώτη φορά. Στη νέα BMW Σειρά 7, το ινώδες αυτό υλικό, µειώνει το βάρος του αµαξώµατος κατά 70 κιλά.
Όταν χρησιµοποιούνται έξυπνα οι ίνες άνθρακα, µπορούν να ζυγίζουν περίπου το ένα τρίτο λιγότερο από εξαρτήµατα αλουµινίου. Ωστόσο, αυτό το πλεονέκτηµα δεν ωφελεί, εκτός αν το αµάξωµα του αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί µε τρόπο, ώστε να επωφελείται από τα υλικά αυτά, που βρίσκονται µε τη µορφή «σάντουιτς», µεταξύ ενός υλικού θερµικής επεξεργασίας και σκληρού χάλυβα.
Για παράδειγµα, οι µεσαίες κολόνες στην BMW σειρά 7, είναι κατασκευασµένες από CFRP και χάλυβα υψηλής αντοχής. Αυτό καθιστά το αµάξωµα πολύ ανθεκτικό σε σύγκρουση και παράλληλα αυξάνει την ευχαρίστηση της οδήγησης σε δρόµους µε στροφές, καθώς και στις ευθείες των αυτοκινητόδροµων υψηλής ταχύτητας.
Το αµάξωµα του νέου Audi R8 ζυγίζει µόνο 200 κιλά, παρόλο που είναι εξαιρετικά άκαµπτο και ανθεκτικό σε περίπτωση σύγκρουσης. Η Audi Space Frame (ASF) αποτελείται από 79% αλουµίνιο και 13% ίνες άνθρακας-ενισχυµένο πολυµερές. Γι αυτό και οι τεχνικοί της AUDI, όταν αναφέρονται σε αυτά τα υλικά λένε, «χρησιµοποιούµε το σωστό υλικό, τη σωστή ποσότητα, στο σωστό µέρος».

fanovafes.com.gr_aluminum_03

Σάντουιτς υλικά σαν εναλλακτική λύση
Ωστόσο, µπορεί να µειωθεί το βάρος, όχι µόνο µέσω των ελαφρών υλικών, αλλά και µέσω της χρήσης «σάντουιτς» υλικών στο αµάξωµα του οχήµατος. Τέτοια υλικά είναι ιδιαίτερα επωφελή και στην κατασκευή εµπορικών οχηµάτων, αν και πρόκειται για µια πολύ δαπανηρή κατασκευή, αφού απαιτούν πάρα πολύ υλικό όταν χρησιµοποιούνται σε µεγάλη κλίµακα,π.χ. σε φορτηγά. Αντίθετα, η χρήση των νέων σύνθετων υλικών, µπορεί να περιορίσει τα… πάχη των τοίχων «σάντουιτς», και ταυτόχρονα το βάρος του οχήµατος, χωρίς να θυσιάζεται η φέρουσα ικανότητα.
Η εταιρεία Stadur στο Hammah της Γερµανίας, είναι ένας από τους µεγαλύτερους και πιο καινοτόµους κατασκευαστές στοιχεία «σάντουιτς» στην Ευρώπη, σε στενή συνεργασία µε κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ανάπτυξε το κέλυφος και τη δοµή των πατωµάτων των οχηµάτων. Τα στοιχεία «σάντουιτς» είναι τοποθετηµένα µε τέτοιο τρόπο, ώστε τα βέλτιστα βάρη, δυνάµεις και φαινόµενα, επιτυγχάνονται σύµφωνα µε τις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη. Για παράδειγµα, η χρήση Stadur υλικών «σάντουιτς» µειώνει το βάρος του σώµατος ειδικά στα ταχυδροµικά οχήµατα σχεδόν κατά 40%, αυξάνοντας αντίστοιχα το ωφέλιµο φορτίο του οχήµατος.
Τα οφέλη αυτά έχουν διπλό ενδιαφέρον στον τοµέα των επαγγελµατικών οχηµάτων, στην αναδυόµενη εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η βάση για αυτό αποτελεί µια οδηγία της ΕΕ, η οποία ορίζει ότι οι παραδόσεις εµπορευµάτων στα αστικά κέντρα θα πρέπει να είναι απαλλαγµένες από CO2 -δηλαδή να πραγµατοποιούνται µε ηλεκτρικά οχήµατα- έως το 2030. Δυστυχώς όµως, οι µπαταρίες αυξάνουν σηµαντικά το βάρος των οχηµάτων διανοµής, µειώνοντας έτσι τα ωφέλιµα φορτία τους. Με δύο λόγια, όσο βαρύτερο είναι το σύστηµα κίνησης, µειώνεται και η αποτελεσµατικότητά του, όταν λειτουργεί ηλεκτρικά, γι αυτό και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να κάνουν ότι µπορούν για να µειώσουν το βάρος των εξαρτηµάτων των οχηµάτων τους.
Η ελαφριά µηχανή λοιπόν, απαιτεί καινοτοµία εδώ και τώρα και έξυπνες τεχνικές λύσεις, επειδή το βάρος του αυτοκινήτου εξαρτάται από το υλικό που χρησιµοποιείται στην κατασκευή του.

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Ετικέτεςaluminum#cars#Ford#Audi#BMW#ανθρακονήματα
Προηγούμενο

Ανακύκλωση από τον Όμιλο Σαρακάκη

Επόμενο

Ηλεκτρονικό παραβόλο για τα ανασφάλιστα οχημάτα

Σχετικά άρθρα Περισσότερα του ιδίου

  • PLAYERΤΕΧΝΙΚΑΦΑΝΟΒΑΦΕΣ

    3M TECH TALK: Αντικαθιστώντας αφρώδη, µονωτικά και άλλα παρεµφερή υλικά στο φανοποιείο βαρέων φορτηγών

    5 Σεπτεμβρίου 2019
    Από Admin
  • ΤΕΧΝΙΚΑ

    Ιμάντες και εξαρτήματα Α’ ΜΕΡΟΣ

    15 Οκτωβρίου 2015
    Από Αρχόντισσα Στούρα
  • PLAYERΤΕΧΝΙΚΑ

    MAHLE: Εµφανής διαρροή στο ψυγείο ψυκτικού ΜΑΝ

    24 Νοεμβρίου 2020
    Από Admin
  • autoservice.com.gr_Diesel Tuning Box
    PLAYERΤΕΧΝΙΚΑ

    Η πετρελαιοκίνηση µε άλλο… µάτι

    13 Σεπτεμβρίου 2018
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΙΚΑ

    Οι αισθητήρες µάζας αέρα (MAF) και η διάγνωση των βλαβών τους

    12 Μαρτίου 2019
    Από Admin
  • autoservice.com.gr
    PLAYERΤΕΧΝΙΚΑ

    7 λόγοι για τους οποίους παθαίνουν βλάβες οι αντλίες υψηλής πίεσης του άμεσου ψεκασμού

    30 Απριλίου 2018
    Από Admin

  • PLAYERΦΑΝΟΒΑΦΕΣ

    Colad Snap Lid System: Κατάλληλο για µικροεπισκευές

  • ΤΕΧΝΙΚΑ

    Continental: Αισθητήρες πίεσης ελαστικών (TPMS)

  • ΤΕΧΝΙΚΑ

    Μετρητές Μάζας Αέρα: Προβλήματα και αντιμετώπιση

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • autoSERVICE
  • ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • 22 Ιουνίου 2022

    MAHLE: Τεχνογνωσία A/C πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ)

  • 21 Ιουνίου 2022

    Η Continental, το aftermarket και το µέλλον της κινητικότητας

  • 20 Ιουνίου 2022

    Νέος ηλεκτρονικός κατάλογος HELLA για συνεργεία και χονδρέµπορους

  • 18 Ιουνίου 2022

    Columbia Motor Oil: Οι προκλήσεις που αντιµετωπίζει από την αρχή της πανδηµίας µέχρι σήµερα

  • 17 Ιουνίου 2022

    UFI Filters: Φίλτρα λαδιού και ντίζελ για τη νέα γενιά FIAT DUCATO

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 1 Ιουλίου 2021

    Ηλεκτροκίνηση & Εγκατάσταση Σταθμών Φόρτισης από το IsZEB

  • 17 Ιανουαρίου 2020

    H ΤΟΤΑΛ ΕΛΛΑΣ στηρίζει το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ασφαλώς Ποδηλατώ»

  • 8 Σεπτεμβρίου 2019

    ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ. Οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας

  • 18 Απριλίου 2019

    Audi: Σχεδίαση εικονικής εκπαίδευσης χωρίς σχεδόν καµία γνώση προγραµµατισµού

  • 12 Φεβρουαρίου 2019

    Το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ παρουσιάζει τις τάσεις στην Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ακολουθήστε μας

ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ

  • 26 Οκτωβρίου 2018

    ΣτΕ: Απόφαση «ανάσα» για τις πτωχευμένες επιχειρήσεις

  • 1 Ιουλίου 2018

    ΟΑΕΔ: Επιδότηση έως και €500 σε νέους ανέργους για τον περιορισμό του brain drain

  • 15 Μαΐου 2018

    Άδικο, αντιαναπτυξιακό και εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας το “ψηφιακό” τέλος

  • 29 Μαρτίου 2018

    Τι ισχύει για την τραπεζική αργία 30 Μαρτίου – 2 Απριλίου και πως επηρεάζει όλες τις πληρωμές

  • 29 Μαρτίου 2018

    Οι νέες μέθοδοι των ελεγκτικών υπηρεσιών

ΘΕΜΑΤΑ

  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
  • ΚΛΑΔΙΚΑ
  • MARKETING
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
  • ΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • autoSERVICE
  • ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Γενικά

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΝΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
  • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χατζή 29, Άνω Πατήσια
11141 Aθήνα
Τηλ: +30. 210 21.32.356
Fax: +30. 210 21.32.357
Email: infoserv @ otenet.gr
© Copyright 2017 infoservice.com.gr | All Rights Reserved. | Created by Afternet