Volvo Trucks: Πενήντα χρόνια αφιερωµένα στην έρευνα αληθινών τροχαίων ατυχηµάτων

Η περυσινή χρονιά σηµατοδοτεί την 50ή επέτειο από τότε που η Οµάδα Έρευνας Ατυχηµάτων της Volvo Trucks ξεκίνησε συστηµατικά να συγκεντρώνει και να αναλύει λεπτοµερείς πληροφορίες σχετικές µε τροχαία ατυχήµατα σε πραγµατικές συνθήκες και να λαµβάνει τα ανάλογα µέτρα.
Οι γνώσεις που έχει αποκοµίσει είναι εξαιρετικά πολύτιµες στην εξέλιξη των συστηµάτων και στη σχεδίαση των µελλοντικών οχηµάτων, προκειµένου να αυξηθεί η ασφάλεια των φορτηγών και εν γένει του τοµέα µεταφορών.
1,35 εκατοµµύρια άνθρωποι πεθαίνουν σε όλο τον κόσµο σε τροχαία ατυχήµατα κάθε χρόνο. «Καταβάλουµε κάθε δυνατή προσπάθεια για την ασφάλεια όλων των χρηστών των δρόµων, είτε βρίσκονται µέσα, είτε έξω από τα φορτηγά µας.
Το όραµά µας είναι µηδενικά ατυχήµατα. Δεν συµβιβαζόµαστε µε τίποτα λιγότερο» δήλωσε η Anna Theander, Επικεφαλής Οµάδας Έρευνας Ατυχηµάτων
Η Οµάδα Έρευνας Ατυχηµάτων – Accident Research Team (ART) εργάζεται µε σκοπό τη βελτίωση τόσο της ενεργητικής όσο και της παθητικής ασφάλειας των φορτηγών Volvo.
Η παθητική ασφάλεια σχεδιάζεται µε σκοπό την ελαχιστοποίηση των συνεπειών του όποιου ατυχήµατος, ενώ ενεργητική ασφάλεια σηµαίνει αποφυγή ή περιορισµό της έκτασης µιας σύγκρουσης. Εάν γίνει κατανοητό, το πώς συµβαίνουν τα τροχαία ατυχήµατα, µε σχολαστική διερεύνηση πραγµατικών περιστατικών, τότε µπορεί να αποφευχθεί η επανάληψή τους και να προστατευθούν οι ανθρώπινες ζωές.
«Κάθε χρόνο 1,35 εκατοµµύρια άνθρωποι σκοτώνονται σε όλο τον κόσµο σε τροχαία ατυχήµατα. Αυτό είναι για εµάς θέµα µέγιστης προτεραιότητας» εξηγεί η Anna Wrige Berling, Διευθύντρια Οδικής & Προϊοντικής Ασφάλειας της Volvo Trucks. «Οι προσπάθειες της Οµάδας Έρευνας Ατυχηµάτων αποφέρουν πολύτιµες πληροφορίες για τη δηµιουργία ενός ασφαλέστερου εργασιακού περιβάλλοντος για τους οδηγούς φορτηγών και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες των δρόµων. Επιπλέον, η έρευνα υποστηρίζει το όραµά µας περί ασφάλειας, για µηδενικά τροχαία ατυχήµατα µε την εµπλοκή φορτηγών Volvo».
Διερευνώντας αληθινά ατυχήµατα και αναλύοντας στοιχεία, η Οµάδα Έρευνας Ατυχηµάτων µπορεί να αντιληφθεί πώς συµβαίνουν τα ατυχήµατα. Οι πληροφορίες αυτές µπορούν να χρησιµοποιηθούν στην εξέλιξη συστηµάτων ασφαλείας.
Ατυχήµατα σε πραγµατικές συνθήκες συµπληρώνουν τα προγραµµατισµένα crash tests.
«Η ασφάλεια είναι βασική αξία της Volvo από τότε που ιδρύθηκε η εταιρία» σχολιάζει η Anna Theander, «Το 1969 δηµιουργήθηκε η Οµάδα Έρευνας Ατυχηµάτων για τη διερεύνηση τροχαίων ατυχηµάτων σε πραγµατικές συνθήκες. Στόχος ήταν και παραµένει να είναι ασφαλέστερη η κυκλοφορία στους δρόµους, µε αξιοποίηση αυτών των πληροφοριών στη σχεδίαση των µελλοντικών οχηµάτων».
Σήµερα, η Οµάδα Έρευνας Ατυχηµάτων είναι ένα διεπιστηµονικό δίκτυο έρευνας της ασφάλειας µε συµµετοχή πραγµατογνωµόνων. Αυτοί συγκεντρώνουν και ανταλλάσσουν µοναδικά ευρήµατα για τις αιτίες των ατυχηµάτων σε αληθινές συνθήκες-που έρχονται να προστεθούν στις γνώσεις που αποκτώνται µέσω των εργαστηριακών crash tests. Επιπλέον, η οµάδα χρησιµοποιεί ανάλυση δεδοµένων και τοπικές στατιστικές κυκλοφοριακών συµβάντων για ακόµα βαθύτερη κατανόηση.
«Η βαθιά γνώση που αποκτά η οµάδα ART λειτουργεί ως πολύτιµη συνεισφορά και καθοδήγηση στην ασφάλεια για τις οµάδες προϊοντικής εξέλιξης» εξηγεί η Anna Wrige Berling. «Αν και η οµάδα ART δεν ασχολείται η ίδια µε την ανάπτυξη συστηµάτων ασφαλείας, η κατανόηση περίπλοκων σεναρίων ατυχηµάτων από τους ειδικούς µας, προσφέρει στις οµάδες προϊοντικής εξέλιξης πρόσθετη γνώση και αυτοπεποίθηση στη δηµιουργία λύσεων που προχωρούν πέρα από τις αρχικές εκτιµήσεις».
Η γνώση από το παρελθόν παρακαταθήκη για το µέλλον
«Επί 50 χρόνια, η Οµάδα Έρευνας Ατυχηµάτων µαθαίνει από το παρελθόν διερευνώντας τοποθεσίες ατυχηµάτων και τροφοδοτεί µε κρίσιµες πληροφορίες για την ασφάλεια τους υπεύθυνους εξέλιξης προϊόντων» δήλωσε η Anna Theander. «Προσβλέποντας στο µέλλον, τα στοιχεία που αποκοµίζει η οµάδα ART θα συνεχίσουν να συµβάλλουν ενεργά στο έργο της Volvo Trucks για περαιτέρω βελτίωση της οδικής ασφάλειας, τόσο των παραδοσιακών οχηµάτων µε οδηγό, όσο και των νέων αυτόνοµων φορτηγών».