Το σύστηµα διεύθυνσης των πίσω τροχών της Schaeffler σε µαζική παραγωγή
Το νέο µηχατρονικό σύστηµα διεύθυνσης των πίσω τροχών της Schaeffler γιόρτασε την πρεµιέρα του στη σειρά, προσφέροντας βελτιωµένη ευελιξία στις στροφές και κορυφαία συµπεριφορά στην πόλη στο νέο ηλεκτρικό SUV γνωστού κατασκευαστή οχηµάτων. Με την προσθήκη λειτουργικότητας διεύθυνσης στον πίσω άξονα, η νέα τεχνολογία της Schaeffler βελτιώνει την οδική συµπεριφορά στην πόλη, ενισχύει τη σταθερότητα στην αλλαγή λωρίδας και κάνει το όχηµα πιο εύκολο στο παρκάρισµα.
Το κλειδί για το νέο σύστηµα διεύθυνσης των πίσω τροχών της Schaeffler είναι ο πλανητικός µηχανισµός, µια παγκόσµια πρωτοτυπία που αποτελεί µία από τις καινοτόµες τεχνολογικές δραστηριότητες της εταιρείας.
Το αποτέλεσµα είναι ένα εξαιρετικά συµπαγές σύστηµα που είναι ελαφρύ, αθόρυβο στη λειτουργία και βελτιστοποιηµένο για εύκολη ενσωµάτωση στο όχηµα. Αυτό το καινοτόµο σύστηµα διεύθυνσης έχει τύχει καλής υποδοχής από την αγορά και εκτός από τον πρώτο πελάτη που το επέλεξε, διάφορες άλλες αυτοκινητοβιοµηχανίες έχουν επίσης δεσµευτεί να το χρησιµοποιήσουν στα οχήµατά τους. Στην πραγµατικότητα, περαιτέρω µοντέλα οχηµάτων που διαθέτουν το σύστηµα διεύθυνσης της Schaeffler πρόκειται να µπουν στην παραγωγή πριν από το τέλος του 2023 καθώς και το 2024.
Πρωτιά µε ένα καινοτόµο πλανητικό µηχανισµό γραναζιών
Το σύστηµα διεύθυνσης των πίσω τροχών της Schaeffler αποτελείται από δύο υποσυστήµατα. Το πρώτο – και το κλειδί για όλα – είναι ένα µηχανικό σύστηµα ακριβείας µε ένα πλανητικό µηχανισµό γραναζιών από το βιοµηχανικό τµήµα της εταιρείας, το οποίο έχει προσαρµοστεί ειδικά για εφαρµογές στην αυτοκινητοβιοµηχανία. Το δεύτερο είναι το λεγόµενο powerpack, που περιλαµβάνει τα ηλεκτρονικά, τον ηλεκτροκινητήρα και το λογισµικό. Η Schaeffler αναπτύσσει το συνολικό σύστηµα και φροντίζει για την ενσωµάτωσή του στα οχήµατα του πελάτη.
Ο πλανητικός µηχανισµός γραναζιών διαφοροποιεί το σύστηµα της Schaeffler από τα συστήµατα διεύθυνσης των πίσω τροχών άλλων κατασκευαστών, τα οποία παραδοσιακά χρησιµοποιούν τραπεζοειδείς κοχλίες.
Κατά συνέπεια, το προϊόν της Schaeffler όχι µόνο πληροί τα αυστηρά πρότυπα ασφαλείας του Automotive Safety Integrity Level D (ASIL D), αλλά αποδίδει επίσης σηµαντικά αυξηµένη απόδοση, µειωµένες τριβές και µικρότερους χρόνους αντίδρασης του συστήµατος. Αυτό επιτρέπει στη Schaeffler να παράγει µια ακριβή καθώς και ασφαλή κίνηση του οχήµατος. Αυτό είναι ιδιαίτερα επωφελές για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχηµάτων, καθώς αντισταθµίζει τα µειονεκτήµατα του µεγαλύτερου µεταξονίου που είναι απαραίτητο λόγω της θέσης της µπαταρίας κάτω από το δάπεδο, η οποία είναι συνηθισµένη σε τέτοια οχήµατα.
Ένα µεγαλύτερο µεταξόνιο σηµαίνει µεγαλύτερη ακτίνα στροφής και συνεπώς µειωµένη ευελιξία. Το σύστηµα διεύθυνσης πίσω τροχών της Schaeffler ξεπερνά αυτό το πρόβληµα µε διάφορους τρόπους. Πρώτον, όταν το όχηµα αλλάζει λωρίδα σε µεγαλύτερες ταχύτητες, το σύστηµα στρέφει τους πίσω τροχούς στην ίδια κατεύθυνση διεύθυνσης µε τους µπροστινούς τροχούς, βελτιώνοντας τη σταθερότητα, τον χειρισµό και την ασφάλεια. Δεύτερον, στις κλειστές στροφές, το σύστηµα βελτιώνει την ευελιξία του οχήµατος στρέφοντας τους πίσω τροχούς στην αντίθετη κατεύθυνση διεύθυνσης από τους µπροστινούς τροχούς. Αυτό δηµιουργεί µια εικονική µείωση του µεταξονίου, επιτρέποντας στον οδηγό να παίρνει τη στροφή µε ευκολία.
Με τον ίδιο τρόπο, το σύστηµα µειώνει επίσης την ακτίνα στροφής του οχήµατος, καθιστώντας πολύ πιο εύκολο τον ελιγµό, το παρκάρισµα και τις στροφές U (180 µοίρες) σε στενούς εσωτερικούς χώρους της πόλης. Και τέλος, η τεχνολογία βελτιώνει τις δυνατότητες ενεργητικής παρέµβασης των αυτοµατοποιηµένων συστηµάτων υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας.
Ελαφρύτερο, µικρότερο, πιο αθόρυβο
Άλλα οφέλη του νέου συστήµατος Schaeffler περιλαµβάνουν βελτιωµένη αίσθηση του τιµονιού, καθώς και αυξηµένη ασφάλεια και άνεση κατά την οδήγηση. «Χάρη στον βελτιστοποιηµένο εσωτερικό σχεδιασµό του, το σύστηµα διεύθυνσης των πίσω τροχών είναι πιο συµπαγές και απαιτεί λιγότερο χώρο εγκατάστασης στο όχηµα. Ως αποτέλεσµα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων µπορούν να εξοικονοµήσουν έως και 15% σε βάρος σε σύγκριση µε τα εναλλακτικά συστήµατα.
Επιπλέον, ολόκληρος ο σχεδιασµός του συστήµατος έχει βελτιστοποιηθεί ακουστικά, καθιστώντας τα σηµερινά εξαιρετικά αθόρυβα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόµη πιο αθόρυβα. Το σύστηµα – και οι πελάτες του – επωφελούνται επίσης από τη µακρόχρονη αριστεία της Schaeffler στη µηχανολογία ακριβείας», δήλωσε ο Clément Feltz, επικεφαλής του επιχειρηµατικού τοµέα Chassis της Schaeffler.
Η πορεία της Schaeffler ως πάροχος εξαιρετικά εξελιγµένων συστηµάτων πλαισίου
Η Schaeffler έχει πολλά χρόνια εµπειρίας ως προµηθευτής µεµονωµένων εξαρτηµάτων πλαισίου – ρουλεµάν τροχών, ειδικά σχεδιασµένα ρουλεµάν για ειδικές χρήσεις και άλλα παρόµοια – στην αυτοκινητοβιοµηχανία. Το 2009, η εταιρεία υιοθέτησε µια νέα πορεία, όταν ξεκίνησε τη σειριακή παραγωγή του σφαιρικού κοχλία κίνησης, ενός προϊόντος που βασίζεται στην τεχνογνωσία µηχανικής ακριβείας του τµήµατος κατασκευής εργαλείων.
Σήµερα, ο σφαιρικός κοχλίας κίνησης αποτελεί αναπόσπαστο µέρος πολλών συστηµάτων πλαισίου, συµπεριλαµβανοµένων των ηλεκτροµηχανικών συστηµάτων διεύθυνσης και των φρένων. Το 2015 το αυτό προϊόν ακολουθείται από τη σειρά του ενεργού συστήµατος αντιστρεπτικής της Schaeffler. Αυτό ήταν το πρώτο µηχατρονικό σύστηµα άνεσης οδήγησης, το οποίο αποτελείται από µηχανικά εξαρτήµατα ακριβείας, έναν ηλεκτροκινητήρα και ηλεκτρονικά συστήµατα. Ήταν επίσης το πρώτο ενεργό σύστηµα αντιστρεπτικής πλαισίου στον κόσµο που µπήκε στη σειρά παραγωγής µε παραλλαγές τόσο για συστήµατα 12V όσο και για συστήµατα 48V.
Σε αντίθεση µε τα παθητικά συστήµατα αντιστρεπτικής, το σύστηµα της Schaeffler µειώνει τη γωνία κλίσης, γεγονός που βελτιώνει αισθητά τη σταθερότητα του οχήµατος και την άνεση κύλισης. Και τώρα, µε την τεχνολογία διεύθυνσης των πίσω τροχών, υπάρχει άλλο ένα µηχατρονικό σύστηµα πλαισίου της Schaeffler στον δρόµο.
Φέτος αναµένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά µια ακόµη λύση πλαισίου της Schaeffler. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτροϋδραυλικό σύστηµα διεύθυνσης ειδικά σχεδιασµένο για το σύστηµα διεύθυνσης των εµπρός τροχών σε επαγγελµατικά οχήµατα -θα χρησιµοποιηθεί στη σειριακή παραγωγή για έναν Κινέζο κατασκευαστή οχηµάτων. Το σύστηµα αυτό θα υποστηρίζει αρχικά αυτοµατοποίηση επιπέδου 2 και στη συνέχεια λειτουργίες αυτόνοµης οδήγησης υψηλότερου επιπέδου.
«Η Schaeffler ξεκίνησε αρχικά στην αγορά συστηµάτων πλαισίου µε µηχανικά εξαρτήµατα ακριβείας. Σήµερα, αναπτύσσουµε και κατασκευάζουµε ολοκληρωµένες µηχατρονικές λύσεις πλαισίων όλων των ειδών, που εκτείνονται µέχρι και σε πλήρως ολοκληρωµένες έννοιες κυλιόµενων πλαισίων. Ο τοµέας τεχνολογιών οχηµάτων θα συνεχίσει να αναπτύσσεται συστηµατικά σε έναν ολοκληρωµένο πάροχο συστηµάτων πλαισίου για την παραγωγή οχηµάτων µεγάλης κλίµακας και για νέες µορφές κινητικότητας», δήλωσε ο Clément Feltz. επικεφαλής του τοµέα τεχνολογιών των οχηµάτων.
Τα πρώτα βασικά εξαρτήµατα της εταιρείας για συστήµατα steer-by-wire θα περάσουν στην παραγωγή αυτοκινήτων µεγάλης κλίµακας στα µέσα της τρέχουσας δεκαετίας, ενώ σχεδιάζεται να ακολουθήσουν πλήρως ολοκληρωµένα συστήµατα steer-by-wire.