Τα EVs εξοικονοµούν χρήµατα για τη συντήρηση. Όµως τι γίνεται µε τις επισκευές µετά από µια σύγκρουση;
Οι εταιρείες που διαθέτουν στόλους οχηµάτων και οι επισκευαστές, πρέπει να ψάχνουν στα περίπλοκα ηλεκτρονικά εξαρτήµατα ενός EV που περιλαµβάνουν µπαταρίες και συστήµατα µετάδοσης κίνησης, όταν ένα EV εµπλέκεται σε βλάβη, ατύχηµα ή σύγκρουση.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχηµάτων (EV) στις ΗΠΑ, σηµείωσαν σηµαντικά βήµατα το 2022 και όχι µόνο επειδή τα επίπεδα αποθεµάτων των βενζινοκίνητων οχηµάτων ήταν ακόµη πεσµένα.
Με τη βοήθεια των αυστηρότερων στόχων για τις εκποµπές ρύπων που εισήγαγε η κυβέρνηση, όλο και περισσότεροι ενδιαφέρονται για τα EV. Και αν οι ΗΠΑ διέθεταν καλύτερη υποδοµή φόρτισης, ο αριθµός των EV στους δρόµους θα µπορούσε ήδη να είναι τριπλάσιος από ότι σήµερα.
Η επισκευή των EV µπορεί να είναι πιο δαπανηρή
Επί του παρόντος, µε βάση τα δεδοµένα των ασφαλιστικών απαιτήσεων, πολλοί παρατηρητές του κλάδου σηµειώνουν ότι η επισκευή των EV µπορεί να είναι αισθητά πιο δαπανηρή. Βέβαια, τα EV είναι µηχανικά απλούστερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, δεδοµένου ότι έχουν λιγότερα κινούµενα µέρη.
Επιπλέον, δεν υπάρχει λάδι κινητήρα που πρέπει να κυκλοφορεί, να ψύχεται, να ανακυκλώνεται, να συµπληρώνεται περιστασιακά και να αλλάζεται όταν αυτό ρυπαίνεται. Αυτό από µόνο του θα πρέπει να µειώνει το κόστος συντήρησης και επισκευής ενός EV.
Οι επισκευές µετά από σύγκρουση, δεν είναι οι αλλαγές λαδιών
Δεδοµένα από οµάδες που παρακολουθούν τη διάδοση των EV στις ΗΠΑ δείχνουν, ότι µε βάση τις πραγµατικές ασφαλιστικές αποζηµιώσεις για µικρά, µη πολυτελή αυτοκίνητα µε ζηµιές στο µπροστινό µέρος τα οποία εξακολουθούσαν να µπορούν να κυκλοφορούν, η επισκευή του µέσου µοντέλου EV κόστιζε 3.680 ευρώ. Αυτό αντιπροσωπεύει µια αύξηση 27% σε σύγκριση µε τη µέση βενζινοκίνητη µονάδα που απαιτούσε παρόµοιες επισκευές σύγκρουσης. Τα µεσαίου µεγέθους, πολυτελή SUV είχαν τον µέσο όρο για παρόµοιες αξιώσεις συνολικής επισκευής 7.395 ευρώ για τα EV, 53% υψηλότερα από τα µη EV.
Περισσότερη τεχνολογία συνεχίζει να αντιπροσωπεύει το DNA ενός αυτοκινήτου
Φυσικά, είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει µια πλήρης σύγκριση, αλλά τα µεγέθη των δειγµάτων συνεχίζουν να αυξάνονται. Επιπλέον, υπάρχει πολύ περισσότερη τεχνολογία ενσωµατωµένη στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά σήµερα. Τα EV είναι φορτωµένα µε περισσότερα χαρακτηριστικά ADAS σε πολλές περιπτώσεις, για παράδειγµα. Και ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για όχηµα µε κινητήρα φυσικού αερίου ή EV, οι σηµερινοί επισκευαστές πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευµένοι για να εκτελούν ελέγχους διαγνωστικών συστηµάτων και δικτύων στην τεχνολογία που υπάρχει πλέον στα οχήµατα, συµπεριλαµβανοµένων, για παράδειγµα, των συστηµάτων ADAS, LIDAR για την αποφυγή σύγκρουσης.
Πολλά κέντρα συγκρούσεων και τεχνικοί συνεργάζονται τώρα µε στρατηγικούς συνεργάτες υπηρεσιών που µπορούν να βοηθήσουν µε υπερσύγχρονα διαγνωστικά εργαλεία και εργαλεία επαναπρογραµµατισµού που κατανοούν όλες τις πολυπλοκότητες της τεχνολογίας για τα σηµερινά οχήµατα, συµπεριλαµβανοµένων των EV. Οι εν λόγω εταίροι έχουν πρωτοπορήσει στην ανάπτυξη εξοπλισµού διάγνωσης και προγραµµατισµού µε βάση τα πρότυπα επικοινωνίας οχηµάτων SAE J2534 για την αυτοκινητοβιοµηχανία και TMC RP1210 για βαρέα οχήµατα.
Νέα διαγνωστικά και εργαλεία αποµακρυσµένης εξυπηρέτησης για τεχνικούς
Καθώς τα οχήµατα έχουν γίνει πιο πολύπλοκα, µε νέα συστήµατα για την αύξηση της ασφάλειας και της ευκολίας του οδηγού, γίνονται επίσης πιο δύσκολα στη συντήρηση και την επισκευή τους.
Οι επισκευαστές χρειάζονται τη βοήθεια των διαγνωστικών εργαλείων για τον εντοπισµό των προβληµάτων µετά από µια βλάβη ή ένα ατύχηµα. την υποστήριξη επαναπρογραµµατισµού και το λογισµικό που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των επισκευών. Τα διαγνωστικά περιλαµβάνουν αποµακρυσµένη τεχνική βοήθεια και τακτικές ενηµερώσεις λογισµικού που αναλύουν ζωντανά δεδοµένα του οχήµατος, ώστε οι τεχνικοί να µπορούν να βοηθήσουν στην εξ αποστάσεως ανάλυση οποιουδήποτε προβλήµατος µόλις ο επισκευαστής ζητήσει υποστήριξη.
Οι τεχνικοί αξιοποιούν επίσης τις λύσεις προγραµµατισµού plug-in, όταν χρειάζεται να επαναπρογραµµατίσουν τα ενσωµατωµένα συστήµατα ενός οχήµατος µετά από βλάβη, ατύχηµα ή σύγκρουση. Επίσης µπορούν να παρέχουν αποµακρυσµένη βοήθεια, στους επισκευαστές για να ολοκληρώσουν εργασίες προγραµµατισµού και παραµετροποίησης χρησιµοποιώντας το πιο ενηµερωµένο λογισµικό του κατασκευαστή.Άλλες υπηρεσίες περιλαµβάνουν προϊόντα και υπηρεσίες ιδιωτικής ετικέτας, κανάλια διανοµής και εταιρείες που σχετίζονται µε τη διάγνωση, τις επικοινωνίες οχηµάτων, την τηλεµατική και την καταγραφή δεδοµένων.
Πρόσθετη υποστήριξη είναι διαθέσιµη και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους επισκευαστές µε δύσκολες εργασίες προγραµµατισµού SAE J2534. Η plug-in λύση τους βοηθά να ολοκληρώσουν σωστά τη δουλειά τους, ώστε να µπορούν να κρατήσουν το όχηµα στο συνεργείο τους, να αυξήσουν το κέρδος και να κερδίσουν την ικανοποίηση του πελάτη τους.
Τα κιτ που χρησιµοποιούνται περιλαµβάνουν όλα τα εξαρτήµατα που απαιτούνται για µια επιτυχηµένη υπηρεσία, συµπεριλαµβανοµένου ενός tablet για Windows µε το κατάλληλο λογισµικό του κατασκευαστή αρχικού εξοπλισµού µια συσκευή J2534, έναν συντηρητή µπαταρίας και ένα ασύρµατο µόντεµ. Τα φανοβαφεία µπορούν να αξιοποιήσουν τον προγραµµατισµό ECU, την κωδικοποίηση, τις προ/µετά σαρώσεις ή τους ελέγχους βαθµονόµησης.
Σήµερα, η επισκευή των ηλεκτρικών οχηµάτων µπορεί να είναι δύσκολη και δαπανηρή. Ωστόσο, ακόµη και µε τα οχήµατα που κινούνται µε φυσικό αέριο, η αυξηµένη ποσότητα τεχνολογίας που βρίσκεται σε κάθε όχηµα µπορεί να κάνει τη δουλειά του επισκευαστή πιο δύσκολη. Με τη σωστή τεχνολογία, τα συνεργεία µπορούν να συντηρούν κατάλληλα κάθε όχηµα και να προσφέρουν στους πελάτες τους σωστές και αξιόπιστες εργασίες επισκευής και συντήρησης µετά από σύγκρουση.