Τα BEV είναι «ασύµφορα προς επισκευή» µετά από µικρά ατυχήµατα

Και αυτό γιατί το κόστος αντικατάστασης των µπαταριών είναι πολύ υψηλό (συνήθως η µισή αξία του αυτοκινήτου).
Βρετανική έρευνα για τα ατυχήµατα µε BEV αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απορρίπτονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες µετά από µικρά ατυχήµατα, καθώς δεν µπορούν να πάρουν δεδοµένα από τις µπαταρίες.
Η έρευνα του Thatcham Research, Impact of BEV Adoption on the Repair and Insurance Sectors, υποδηλώνει ότι ο κίνδυνος να δούµε αυτοκίνητα µεγάλης αξίας να διαλύονται µετά από µικρές συγκρούσεις, αποτελεί µια ακόµη πρόκληση για την υιοθέτηση των BEV.
Παρά το γεγονός, ότι τα νεότερα BEV διαθέτουν υψηλά επίπεδα εξοπλισµού προηγµένων συστηµάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) και τεχνολογιών παθητικής ασφάλειας δεν είναι απαλλαγµένα από κινδύνους ή ατυχήµατα. Λόγω του εξελισσόµενου χαρακτήρα του κλάδου, οι αποζηµιώσεις για ατυχήµατα µε BEV είναι επί του παρόντος 25,5% πιο ακριβές από τις αντίστοιχες µε ICE και µπορεί να χρειαστούν 14 % περισσότερο χρόνο για την επισκευή.
Η έρευνα αναφέρει ότι υπάρχει «ανησυχητική έλλειψη προσιτών ή διαθέσιµων λύσεων επισκευής και διαγνωστικών µετά από ατύχηµα». Οι ασφαλιστικές εταιρείες «παραπονούνται» ότι σε πολλά BEV δεν υπάρχει τρόπος να επισκευάσουν ή να αξιολογήσουν ακόµη και ελαφρώς κατεστραµµένες µπαταρίες µετά από ατυχήµατα, αναγκάζοντας τις εταιρείες να απορρίψουν αυτοκίνητα µε λίγα χλµ., οδηγώντας έτσι στην αύξηση των ασφαλίστρων και υπονοµεύοντας τυχόν πιθανά κέρδη από τη µετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Παραδείγματα διαφορετικού σχεδιασμού περιβλήματος μπαταρίας υψηλής τάσης με ευρύτερες πλευρικές δομές.
Το Thatcham επισηµαίνει ότι οι µπαταρίες αποτελούν συνήθως το ήµισυ του συνολικού κόστους ενός BEV και ότι η αντικατάστασή τους µπορεί να κοστίσει περισσότερο από τη µεταχειρισµένη αξία του αυτοκινήτου µετά από µόλις έναν χρόνο χρήσης. Ο Adrian Watson, επικεφαλής της έρευνας του Thatcham Research, δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να είναι σε θέση να λαµβάνουν αποφάσεις, σχετικά µε το αν θα επισκευάσουν ένα BEV ή θα το απορρίψουν µε βάση τα δεδοµένα κατάστασης της µπαταρίας.
Η έρευνα τονίζει ότι ο σχεδιασµός των BEV προβλέπει σε µεγάλο βαθµό, τη µπαταρία υψηλής τάσης και τα σχετικά συστήµατα, τοποθετηµένα στο δάπεδο του πλαισίου του οχήµατος µε σηµεία στήριξης κάτω από τα πλαϊνά µαρσπιέ, καθιστώντας τα ευάλωτα σε ζηµιές από σύγκρουση. Μια αξιολόγηση σχεδιασµένη από το Thatcham βαθµολόγησε την πιθανότητα βλάβης της µπαταρίας υψηλής τάσης σε συγκρούσεις, η οποία απέδωσε χαµηλή/µεσαία/υψηλή πιθανότητα σε κάθε ζώνη ζηµιάς.
Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι τα BEV µε µονοζωνική ζηµιά στο σώµα έχουν πιθανότητα βλάβης της µπαταρίας HV από 1,5% – 7,5%. Συγκριτικά, τα BEV που υφίστανται ζηµιά σε πολλαπλές ζώνες έχουν πιθανότητα βλάβης µπαταρίας 25% – 35% HV. Η ζηµιά στο κάτω µέρος του οχήµατος θεωρήθηκε ότι αντιπροσωπεύει 85% πιθανότητα βλάβης της µπαταρίας υψηλής τάσης.
Σε δήλωσή της, η Ένωση Κατασκευαστών και Εµπόρων Αυτοκινήτων (SMMT) δήλωσε ότι η βιοµηχανία είναι πρόθυµη να συνεργαστεί µε τις ασφαλιστικές εταιρείες για να κατανοήσει τις προκλήσεις και να διασφαλίσει ότι τα αυτοκίνητα που εµπλέκονται σε ατύχηµα αξιολογούνται σωστά, αντί να απορρίπτονται από προεπιλογή και η πλειοψηφία να επισκευάζεται και να επιστρέφει µε ασφάλεια στον δρόµο.
– Μόνο το 1,65% περίπου των αυτοκινήτων στους δρόµους του Ηνωµένου Βασιλείου είναι ηλεκτρικά, αλλά το Thatcham ανέφερε ότι οι ασφαλιστικές απαιτήσεις που σχετίζονται µε τα BEV είναι ήδη 25,5% ακριβότερες από ότι για αυτοκίνητα µε κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
– Τα BEV απαιτούν 14% περισσότερο χρόνο για να επισκευαστούν.
– Λόγω πιθανού κινδύνου πυρκαγιάς, τα τρακαρισµένα BEV που περιµένουν επισκευή, πρέπει να αποθηκεύονται έξω από κτίρια, τουλάχιστον 15 µ. µακριά από άλλα αντικείµενα. Έτσι, ένας υπαίθριος χώρος φύλαξης, που θα µπορούσε να αποθηκεύσει 100 αυτοκίνητα µε κινητήρα εσωτερικής καύσης, σήµερα θα διέθετε χώρο µόνο για δύο BEV.