Προβλήµατα σύγχρονης κίνησης για VAG που επιλύθηκαν από µηχανικούς της Gates

Οι µηχανικοί της Gates βρήκαν µια λύση σε ένα κοινό πρόβληµα αντικατάστασης ιµάντα χρονισµού, η οποία θα µειώσει τον αριθµό των αυτοκινήτων που επιστρέφουν στα συνεργεία. Μοντέλα: Skoda, VW, Audi, Seat, Βενζινοκινητήρες: 1.6L 2.0L.
Ενώ η προγραµµατισµένη αντικατάσταση των ιµάντων χρονισµού στο Συγχρονισµένο Συστήµα Ιµάντων Κίνησης (SBDS), τοποθετηµένο σε βενζινοκινητήρες 1.6L και 2.0L στις σειρές Audi, Seat, Skoda και Volkswagen είναι συχνά µια απλή διαδικασία, ωστόσο πρόσφατα έχουν αναφερθεί ορισµένα προβλήµατα τοποθέτησης.
Για µια τυπική τοποθέτηση, οι µηχανικοί απαιτούν το κιτ Gates PowerGrip K015489XS (ζώνη και εντατήρα) ή το κιτ Gates PowerGrip KP15489XS-1 ή το KP15489 XS-2, τα οποία όλα περιλαµβάνουν ιµάντα, εντατήρα και την κατάλληλη αντλία νερού ποιότητας ΟΕ, για την συγκεκριµένη εφαρµογή.
Το πρόβληµα
Μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του ιµάντα χρονισµού και ο κινητήρας λειτουργήσει για µικρό χρονικό διάστηµα, ορισµένοι µηχανικοί εντοπίζουν ότι υπάρχει θόρυβος, προερχόµενος από το σύστηµα κίνησής του.

Μια λύση για θορυβώδη συστήματα οδήγησης
Συχνά είναι ένας ήχος (κλικ-κλικ) που είναι πιο αισθητός στη φάση προθέρµανσης και συνεχίζεται καθώς ο κινητήρας πλησιάζει τη θερµοκρασία λειτουργίας. Εάν το πρόβληµα παραµένει, έχει παρατηρηθεί ότι οι ιµάντες έχουν µετατοπιστεί από την κεντρική θέση τους, στην τροχαλία του εντατήρα και στη συνέχεια «διολισθαίνουν» προς τη φλάντζα. Εάν δεν διορθωθεί αυτό, θα καταλήξει αναπόφευκτα σε πρόωρη βλάβη του ιµάντα κίνησης.
Η διάγνωση
Οι έλεγχοι από µηχανικούς της Gates έδειξαν, ότι αυτός ο ήχος (κλικ-κλικ) προκαλείται από την πρόσκρουση του τερµατικού άκρου (stoper) του µοχλού στο τερµατικό (stoper) της βάσης της πλάκας. Αυτό οφείλεται σαφώς σε σφάλµα εγκατάστασης.
Όταν οι ιµάντες κίνησης έχουν υποστεί πρόωρη φθορά, η επιθεώρηση των τροχαλιών δείχνει µαύρα σηµάδια υπολειµµάτων που αποκολλώνται από τον ιµάντα.

Μαύρο υπόλειµµα στον εντατήρα που προκαλείται από υπερβολική τριβή από τον ιµάντα
Αυτά τα σηµάδια µαύρων κατάλοιπων αποτελούν ένδειξη υπερβολικής τριβής. Όταν εξεταστούν από κοινού, όλα αυτά τα γεγονότα προσδιορίζουν εσφαλµένη ρύθµιση εντατήρα. Μια εµπεριστατωµένη ανάλυση παρόµοιων περιστατικών αποκάλυψε, ότι σε κάθε περίπτωση τα προβλήµατα ήταν στην πραγµατικότητα αποτέλεσµα κοινών σφαλµάτων εγκατάστασης που µπορούσαν να αποφευχθούν.
Η λύση
Όταν αντικαθιστάτε ιµάντες χρονισµού σε οποιοδήποτε Συγχρονισµένο Σύστηµα ιµάντων Κίνησης (SBDS) τοποθετηµένο σε µοντέλα Skoda, VW, Audi και Seat µε κινητήρες 1.6L και 2.0L, πρέπει πάντα να ισχύουν δύο απλοί κανόνες.
1. Χρησιµοποιήστε την προεξοχή για να τοποθετήσετε τον εντατήρα στην ακριβή θέση.
2. Μην κάνετε συντοµεύσεις και παραλείψεις µε τον κύκλο ρύθµισης τάσης.
Σηµειώστε την προεξοχή στον εντατήρα που τονίζεται µε πράσινο χρώµα. Αυτή έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει στο κέντρο της κατάλληλης υποδοχής στο σώµα (µπλοκ) κινητήρα. Διασφαλίζει ότι ο εντατήρας είναι σωστά ευθυγραµµισµένος και ότι το Συγχρονισµένο Σύστηµα Ιµάντων Κίνησης (SBDS) µπορεί να λειτουργήσει αποτελεσµατικά µόλις εγκατασταθεί ο ιµάντας.
Η προεξοχή έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει στο κέντρο της κατάλληλης εγκοπής στο µπλοκ κινητήρα και διασφαλίζει ότι ο εντατήρας είναι σωστά ευθυγραµµισµένος, επιτρέποντας στο SBDS να µπορεί να λειτουργεί αποτελεσµατικά µόλις εγκατασταθεί ο ιµάντας.

Η προεξοχή -πράσινο χρώµα- πρέπει να βρίσκεται στη σωστή θέση της υποδοχής
Η τάση του ιµάντα είναι κρίσιµη για την υψηλή απόδοση του κινητήρα. Για να επιτευχθεί η σωστή τάση σε οποιοδήποτε Συγχρονισµένο Σύστηµα Ιµάντων Κίνησης – SBDS τοποθετηµένο σε αυτούς τους συγκεκριµένους κινητήρες, πρέπει να χρησιµοποιήσετε τον κατάλληλο ρυθµιστή του εντατήρα, σύµφωνα µε τις οδηγίες τοποθέτησης του κατασκευαστή.
Με την προεξοχή που βρίσκεται στην υποδοχή και τον εντατήρα επιβεβαιωµένο ότι είναι σωστά τοποθετηµένος, πριν από την τελική ρύθµιση έντασης, χρησιµοποιήστε τον ρυθµιστή για να γυρίσετε τον εντατήρα αριστερόστροφα, µέχρι να σταµατήσει (µέγιστη ένταση).
Χρησιµοποιήστε τον ρυθµιστή για να γυρίσετε ξανά τον εντατήρα στην αρχική του θέση (ελάχιστη ένταση). Επαναλάβετε αυτόν τον κύκλο πέντε φορές. Ο αριθµός πέντε (5) είναι σηµαντικός γιατί πενταπλή επανάληψη της διαδικασίας, επιτρέπει στον µηχανισµό να υιοθετήσει τη βέλτιστη θέση ρύθµισης και διασφαλίζει ότι η τάση του ιµάντα έχει ρυθµιστεί σωστά.
Συµπέρασµα
Το Συγχρονισµένο Σύστηµα Ιµάντων Κίνησης (SBDS) έχει σχεδιαστεί για να είναι ένας ισχυρός, αλλά εξαιρετικά ευαίσθητος µηχανισµός και η αποτελεσµατικότητά του διακυβεύεται πολύ συχνά από τη χρήση λανθασµένων εργαλείων ή από την αποτυχία να ακολουθήσει µια ζωτική διαδικασία βήµα προς βήµα εγκατάστασης.
Αυτές οι διαδικασίες έχουν επίσης σχεδιαστεί για να είναι ισχυρές, αλλά να µπορούν να προσφέρουν συνεπή αποτελέσµατα µόνο όταν ακολουθούνται µε απόλυτη ακρίβεια.
Η Gates αναφέρει, ότι σε συνεργεία όπου εφαρµόζονται αυτοί οι δύο απλοί κανόνες, δεν έχουν προκύψει προβλήµατα. Ακόµα, οι εντατήρες είναι πλέον σε θέση να διατηρήσουν την τάση του ιµάντα σε όλη την διάρκεια ζωής του και µπορούν να συνεχίσουν να το κάνουν χωρίς περιττό θόρυβο.