Πέντε αστέρια για τις κινεζικές αυτοκινητοβιοµηχανίες AVs αλλά όσα λάµπουν… δεν είναι ηλεκτρικά
Το Green NCAP δηµοσίευσε τα αποτελέσµατα για δύο νέα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το BYD και το ORA, που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στην ευρωπαϊκή αγορά και τα οποία επιτυγχάνουν τις κορυφαίες βαθµολογίες του Green NCAP στην αξιολόγηση. Το Green NCAP δηµοσιεύει επίσης νέα αποτελέσµατα για αυτοκίνητα µε κινητήρες ντίζελ και βενζίνης, Mercedes-Benz, Audi, Skoda, και Dacia, δείχνοντας ότι η πρόοδος εξακολουθεί να είναι δυνατή και µπορεί να επιτευχθεί µε πιο παραδοσιακή τεχνολογία κινητήρων. Τελευταία θέση σε αυτήν την έκδοση είναι το Ford Ranger Raptor, ένα ηµιφορτηγό που χρησιµοποιείται συχνά ως οικογενειακό αυτοκίνητο.
Η δηµοσίευση αυτή παρουσιάζει αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών και τύπων κίνησης, από µικρά οικογενειακά µέχρι λιµουζίνες και ένα ηµιφορτηγό και από αµιγώς ηλεκτρικά, έως υβριδικά, καθώς και µεγάλα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα. Όλα τα αυτοκίνητα που δοκιµάστηκαν υποβλήθηκαν στην πιο ολοκληρωµένη σειρά εργαστηριακών και οδικών δοκιµών στην Ευρώπη βάσει περιβαλλοντικών επιδόσεων.
Τα αποτελέσµατα – µετρήσεις που περιλαµβάνουν ρυθµιζόµενες και µη ρυθµιζόµενες παραµέτρους, συνοψίζονται σε τρεις σηµαντικούς δείκτες: καθαρός αέρας, ενεργειακή απόδοση και αέρια θερµοκηπίου. Για εύκολη σύγκριση µεταξύ των αυτοκινήτων, οι βαθµολογίες κυµαίνονται από 0 έως 10, µε την υψηλότερη να είναι η καλύτερη βαθµολογία.
Ορισµένα από τα αυτοκίνητα που δοκιµάστηκαν καταδεικνύουν σαφώς τα επιτεύγµατα της βιοµηχανίας στην αναζήτηση καθαρότερων και λιγότερο επιβλαβών για το κλίµα αυτοκινήτων, ακόµη και αν εξακολουθούν να τροφοδοτούνται µε συµβατικούς κινητήρες. Με τέτοια αποτελέσµατα, ο επερχόµενος κανονισµός Euro 7 δεν θα πρέπει να αποτελεί µεγάλη πρόκληση για τους κατασκευαστές των σηµερινών εταιρειών µε τις καλύτερες επιδόσεις. Και οι υψηλές βαθµολογίες των πέντε αστέρων των Κινέζων νεοεισερχόµενων κατασκευαστών δείχνουν ότι είναι έτοιµοι να διεκδικήσουν το µερίδιο της αγοράς που τους αναλογεί.
Η κινεζική BYD ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσµίως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχηµάτων πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να είναι µια σχετικά άγνωστη µάρκα στην Ευρώπη σήµερα.
Αυτό είναι πιθανό να αλλάξει γρήγορα, καθώς η BYD εισάγει επί του παρόντος µια σειρά ανταγωνιστικών ηλεκτρικών µοντέλων στην αγορά, συµπεριλαµβανοµένου του περσινού ATTO 3, ενός συµπαγούς SUV (Sport Utility Vehicle) µε µέγιστη ισχύ 150 kW και χωρητικότητα µπαταρίας 60 kWh. Στις δοκιµές του Green NCAP, η χαµηλή κατανάλωση ενέργειας του αυτοκινήτου σε ψυχρές καιρικές συνθήκες ξεχώρισε.
Αυτό οφείλεται στο καλά σχεδιασµένο σύστηµα θέρµανσης, το οποίο χρησιµοποιεί αντλία θερµότητας και µια σειρά διαφορετικών πηγών για να παρέχει το σωστό επίπεδο άνεσης στην καµπίνα. Από την άλλη πλευρά, ο βαθµός απόδοσης του αυτοκινήτου από το δίκτυο προς τη µπαταρία -ο µέσος όρος είναι 87 % και θα µπορούσε να είναι µεγαλύτερος µε βελτιστοποιηµένη συµπεριφορά φορτιστή και φόρτισης/εκφόρτισης της µπαταρίας. Συνολικά, το BYD ATTO 3 παραµένει µια εξαιρετική επιλογή ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας µέση βαθµολογία 97% και 5 πράσινα αστέρια.
Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία Great Wall Motors, κατασκευάζει το ORA Funky Cat, το οποίο σηµείωσε ένα εξίσου ισχυρό αποτέλεσµα στις δοκιµές του Green NCAP. Το ORA Funky Cat είναι ένα συµπαγές οικογενειακό αυτοκίνητο µε πλήρως ηλεκτρικό σύστηµα κίνησης, µέγιστη ισχύ 126 kW και χωρητικότητα µπαταρίας 63 kWh. Σε αντίθεση µε το ATTO 3, η απόδοση µεταξύ δικτύου και µπαταρίας είναι 93,2%, ένα ποσοστό που δεν είχε καταγραφεί στο παρελθόν σε δοκιµές του Green NCAP. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να µειώσει τις συνολικές τιµές κατανάλωσης και ως εκ τούτου, µε µέσο όρο βαθµολογίας 97%, το ORA Funky Cat κερδίζει άνετα και 5 Πράσινα Αστέρια.