Παρουσιάστηκε το πρώτο στον κόσµο Σύστηµα Εξωτερικού Πλευρικού Αερόσακου προ-σύγκρουσης από την ZF

Το σύστηµα ασφάλειας της ZF έχει σχεδιαστεί για να επεκτείνει το µέγεθος της πλευρικής ζώνης προστασίας µέσα σε κλάσµατα δευτερολέπτου πριν από τη σύγκρουση, προσφέροντας µείωση έως 40% της σοβαρότητας τραυµατισµού σε συµβάντα πλευρικής σύγκρουσης.
Οι πλευρικές συγκρούσεις συγκαταλέγονται µεταξύ των πιο επικίνδυνων τύπων τροχαίων ατυχηµάτων και αντιστοιχούν περίπου σε 700 θανάτους ετησίως ή σχεδόν στο ένα τρίτο όλων των θανάτων των επιβατών που συµβαίνουν στους δρόµους της Γερµανίας.
Ένα νέο πρωτότυπο συστήµατος ασφαλείας προ-σύγκρουσης που αναπτύχθηκε από την ZF, χρησιµοποιεί έναν εξωτερικό πλευρικό αερόσακο που αναπτύσσεται µέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν από µια σύγκρουση.
Αυτός ο εξωτερικός αερόσακος παρέχει µια πρόσθετη πλευρική ζώνη προστασίας, η οποία µπορεί να βοηθήσει να σωθούν ζωές και να µειώσει τη σοβαρότητα των τραυµατισµών των επιβατών µέχρι και 40%.
Για να καταστεί αυτό δυνατό, η ZF έχει διασυνδέσει τους αερόσακους µε τα συστήµατα αισθητήρων του οχήµατος και έχει αναπτύξει αλγόριθµους που είναι σε θέση να προσδιορίσουν εάν επίκειται µια πλευρική σύγκρουση και να αποφασίσει η µονάδα ελέγχου του συστήµατος εάν πρέπει να ανοίξει τον αερόσακο ή όχι.
Το πρώτο σύστηµα εξωτερικού πλευρικού αερόσακου προσύγκρουσης
Η ZF έκανε στο Memmingen µια ζωντανή επίδειξη του πρωτοτύπου για το πρώτο σύστηµα ασφαλείας του επιβάτη πριν από τη σύγκρουση µε ένα εξωτερικό πλευρικό αερόσακο.
Επί του παρόντος, η ZF είναι η µόνη εταιρεία που παρέχει όλο το φάσµα της ολοκληρωµένης τεχνολογίας οχηµάτων – από τα συστήµατα αι αισθητήρων, τους αλγορίθµους και τις µονάδες ελέγχου µέχρι τους ενεργοποιητές για τα συστήµατα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας.
Αναγνώριση και άνοιγµα αερόσακου µέσα σε ελάχιστο χρόνο
Η µεγαλύτερη πρόκληση για την ανάπτυξη αυτού του συστήµατος ήταν η αναγνώριση µε αξιοπιστία µιας αναπόφευκτης σύγκρουσης και η ανάπτυξη του εξωτερικού πλευρικού αερόσακου πριν από τη σύγκρουση.
Το σύστηµα έχει περίπου 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να αποφασίσει να αναπτύξει τον αερόσακο και να τον φουσκώσει – περίπου τον χρόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να ανοιγοκλείσει τα µάτια του.
Οι αισθητήρες του οχήµατος πρέπει πρώτα να προσδιορίσουν γρήγορα και µε ακρίβεια µια πιθανή πλευρική σύγκρουση. Αυτό είναι εφικτό µε τις συνδεδεµένες κάµερες, το ραντάρ και το LiDAR.
Οι αλγόριθµοι µέσα στο λογισµικό του συστήµατος αποφασίζουν κατά πόσο είναι αναπόφευκτη µια σύγκρουση και αν η ανάπτυξη του αερόσακου είναι ταυτόχρονα δυνατή και ευεργετική. Εάν αυτές οι αποφάσεις είναι όλες καταφατικές, το σύστηµα πυροδοτεί τους µηχανισµούς που φουσκώνουν και γεµίζουν τον αερόσακο.
Ο αερόσακος, ο οποίος έχει χωρητικότητα µεταξύ 280 και 400 λίτρων (ένας όγκος που είναι πέντε έως οκτώ φορές µεγαλύτερος από τον όγκο του αερόσακου του οδηγού) ανάλογα µε το όχηµα, στη συνέχεια επεκτείνεται προς τα πάνω από το πλευρικό µαρσπιέ για να σχηµατίσει µια πρόσθετη ζώνη προστασίας στην περιοχή των πορτών µεταξύ του πρώτου (Α) και του τελευταίου (C) πυλώνα.
Μείωση του Κινδύνου τραυµατισµού
Σε µια πλευρική σύγκρουση, εάν η καµπίνα επιβατών έχει παραµορφωθεί σοβαρά, οι επιβάτες που βρίσκονται στην πλευρά του κτυπήµατος κινδυνεύουν ιδιαίτερα από σοβαρούς τραυµατισµούς στην περιοχή του θώρακα.
Το σύστηµα ασφαλείας ZF προ-σύγκρουσης µπορεί να µειώσει το ποσοστό διείσδυσης του ενός οχήµατος µέσα στο άλλο µέχρι και κατά 30%, συµβάλλοντας έτσι στη σηµαντική µείωση του κινδύνου τραυµατισµού των επιβατών.
Οι πληροφορίες πρόβλεψης σχετικά µε µια αναπόφευκτη σύγκρουση, συµβάλλουν επίσης στην περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσµατικότητας της καθιερωµένης τυποποιηµένης τεχνολογίας ασφαλείας.
Για παράδειγµα, το Active Retractor ACR8 µπορεί να προειδοποιήσει τους επιβάτες ή να τους βοηθήσει να προστατευθούν σε µια ασφαλή θέση στα κρίσιµα κλάσµατα του δευτερολέπτου πριν από τη σύγκρουση.