MS MOTORSERVICE: Τι συµβαίνει εάν η αντλία κενού λιπαίνεται ανεπαρκώς;

Το λάδι που έχει παρέλθει η ηµεροµηνία αλλαγής του ή είναι µολυσµένο µπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά σε µια αντλία κενού. Το λάδι αυτό περιέχει πολλά σωµατίδια ρύπων από τη µηχανική τριβή του κινητήρα ή σωµατίδια αιθάλης από τα καυσαέρια.

Έλλειψη λαδιού λόγω παλιού ή μολυσμένου
Πιθανές αιτίες
• Φραγµένη ή κατεστραµµένη αντλία κενού
• Οι οδηγοί στην αντλία κενού ή στον εκκεντροφόρο άξονα έχουν σπάσει
• Βλάβη στον εκκεντροφόρο άξονα
Οι αντλίες κενού µε περιστρεφόµενα πτερύγια είναι το πιο σύγχρονο µέσο παραγωγής κενού και όπως και κάθε άλλη αντλία, απαιτούν καλή παροχή λαδιού. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό λαµβάνεται από το κύκλωµα λαδιού του κινητήρα, το οποίο µαζί µε τον αέρα που αντλήθηκε επιστρέφει στην κυλινδροκεφαλή. Εάν όµως η παροχή λαδιού είναι ανεπαρκής ή ελαττωµατική, η αντλία κενού θα υποστεί δυσλειτουργίες και βλάβες ακόµη και σε σχετικά σύντοµο χρονικό διάστηµα και πρέπει τότε να αντικατασταθεί. Μια µπλοκαρισµένη αντλία κενού µπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω ζηµιές σε άλλα σηµεία.

Η τροφοδοσία λαδιού μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάφορους τρόπους:

1. Απευθείας λίπανση μέσω του σωλήνα λαδιού: ο εκκεντροφόρος άξονας συνδέεται με την αντλία κενού μέσω ενός σωλήνα λαδιού.
2. Λίπανση με ψεκασμό μέσω του εκκεντροφόρου άξονα: το κανάλι λαδιού ενσωματώνεται στον εκκεντροφόρο άξονα.
3. Άμεση λίπανση μέσω της φλάντζας: η παροχή λαδιού πραγματοποιείται μέσω καναλιών στην πρόσοψη της φλάντζας, δηλαδή ακτινικά προς την αντλία κενού.

Προσοχή! Όταν η παροχή λιπαντικού λειτουργεί σωστά, η ροή μπορεί να είναι 30-60 λίτρα την ώρα.
Παραλλαγές τροφοδοσίας λαδιού
Έλεγχος της τροφοδοσίας λιπαντικού. Οι σύγχρονες αντλίες κενού υψηλής απόδοσης χρειάζονται ογκοµετρική ροή 30 έως 60 λίτρων ανά ώρα. Εποµένως, πριν από την τοποθέτηση µιας νέας αντλίας κενού είναι απαραίτητο να διαπιστωθεί ότι η τροφοδοσία λαδιού λειτουργεί σωστά, µε τα παρακάτω βήµατα:
• Αφαιρούµε την αντλία κενού
• Προστατεύουµε τα προσαρτηµένα µέρη από τη ροή λαδιού
• Κρατάµε ένα δοχείο (δοχείο µέτρησης ή παρόµοιο) στην οπή ή το κανάλι λίπανσης
• Λειτουργούµε τον κινητήρα για λίγο στο ρελαντί ή τον περιστρέφουµε µε τη χρήση της µίζας, για να ελέγξουµε την παροχή λιπαντικού
• Το λάδι πρέπει να ρέει από το σχετικό κανάλι λίπανσης ή τον σωλήνα λαδιού συνεχώς ή µε οµοιόµορφο παλµό. Εάν αυτό δεν συµβεί επιλύουµε την αιτία (π.χ. απόφραξη)
• Φροντίζουµε να διατηρούµε τα πάντα σχολαστικά καθαρά! Οι αποθέσεις στο λάδι και τα θραύσµατα των παρεµβυσµάτων µπορούν να φράξουν τις οπές λίπανσης.
Πηγή MS MOTORSERVICE