MAHLE: Οχήµατα EVs και Ηybrit – Η ανάµειξη λιπαντικών είναι ασυµβίβαστη

Το σέρβις των συστηµάτων κλιµατισµού είναι µια προσοδοφόρα εργασία ρουτίνας. Όµως, κατά τη χρήση λιπαντικών του συµπιεστή, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν κάποιες ιδιαιτερότητες, ειδικά όταν πρόκειται για Hλεκτρικά-ΕVs και Υβριδικά-Hybrit οχήµατα.
Στο παρελθόν ιµάντες, σήµερα ρεύµα. Ο συµπιεστής α/c (κλιµατιστικού) όλων των ηλεκτρικών οχηµάτων και των περισσότερων υβριδικών είναι ηλεκτροκίνητος. Αυτό από µόνο του δεν αποτελεί πρόβληµα, εφόσον στο «παιχνίδι» δεν µπαίνει το στοιχείο του νερού. Γιατί είναι γνωστό ότι ρεύµα και νερό δεν συµβιβάζονται και υπάρχει κίνδυνος βραχυκυκλώµατος!
Η ανάµειξη είναι ανεπιθύµητη
Οι κατασκευαστές οχηµάτων βασίζονται σε µη ηλεκτρικά αγώγιµο λάδι POE για οχήµατα µε ηλεκτρικούς συµπιεστές κλιµατιστικών (+200 Volt). Και αυτό γιατί το λάδι του συµπιεστή έρχεται, µεταξύ άλλων, σε επαφή µε το πηνίο του ηλεκτροκινητήρα του συµπιεστή. Το µειονέκτηµα των POE είναι ότι σαν υγροσκοπικά, απορροφούν υγρασία από τον αέρα του περιβάλλοντος και εάν το φυσίγγιο του ξηραντήρα στο σύστηµα κλιµατισµού δεν αντικαθίσταται τακτικά, το λάδι µπορεί να γίνει ηλεκτρικός αγωγός.
Ένα άλλο πρόβληµα είναι η ανάµειξη διαφορετικών λαδιών, στη συσκευή που χρησιµοποιείται για το σέρβις των κλιµατιστικών. Σύµφωνα µε το πρότυπο SAE J 2843 H, η επιτρεπόµενη µέγιστη ανάµειξη των λαδιών 0,1%. Αυτό σηµαίνει ότι κατά την αλλαγή λαδιών, ο τύπος λαδιού που δεν είναι PΟΕ, πρέπει να αφαιρείται εντελώς από τους εύκαµπτους και τους εσωτερικούς σωλήνες του σταθµού σέρβις. Διαφορετικά, προκύπτει ένα µείγµα λαδιών, µε µειωµένες µονωτικές ιδιότητες, το οποίο µπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωµα σε έναν ηλεκτροκίνητο συµπιεστή. Επιπλέον, υπάρχει κίνδυνος αποσύνθεσης του µείγµατος λαδιού και συνεπώς, απώλεια των λιπαντικών του ιδιοτήτων.
Στις συσκευές σέρβις κλιµατιστικών της MAHLE, ο αέρας που αναρροφάται διέρχεται µέσω ενός µέσου ξήρανσης, πριν εισέλθει στο δοχείο λαδιού και εποµένως είναι εντελώς στεγνός.
Με µια ειδική διαδικασία έκπλυσης, όλοι οι εσωτερικοί και εξωτερικοί εύκαµπτοι σωλήνες καθαρίζονται µε ψυκτικό µέσο. Έτσι, δεν εισέρχεται υγρασία στις συσκευές σέρβις κλιµατιστικών και αποτρέπεται η ανάµειξη.
Κατά την αντικατάσταση του συµπιεστή κλιµατιστικού, πρέπει πρώτα να γίνει έκπλυση ολόκληρου του συστήµατος και αντικατάσταση όλων των αναλώσιµων καθώς και των εξαρτηµάτων που δεν πλένονται (ξηραντήρας φίλτρου και βαλβίδα εκτόνωσης). Δεδοµένου ότι ο ίδιος συµπιεστής κλιµατιστικού µπορεί να χρησιµοποιηθεί υπό ορισµένες συνθήκες για διαφορετικά µοντέλα οχηµάτων, πρέπει να ελεγχθεί η ποσότητα πλήρωσης λαδιού του συµπιεστή και να συµπληρωθεί εάν είναι απαραίτητο πριν από την εγκατάσταση, σύµφωνα µε τα παρακάτω.
H σωστή διαδικασία αντικατάστασης λαδιού συμπιεστή
1) Στραγγίστε το λάδι σε ένα καθαρό δοχείο µέσω του πώµατος αποστράγγισης και µετρήστε προσεκτικά τον όγκο του
2) Προσθέστε φρέσκο λάδι ή µειώστε την ποσότητά του σύµφωνα µε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή (προσοχή στις προδιαγραφές του λαδιού!)
3) Γεµίστε τον συµπιεστή µε την προκαθορισµένη ποσότητα λαδιού (ποσότητα λαδιού συστήµατος)
4) Τοποθετήστε το πώµα αποστράγγισης µε µία νέα φλάντζα
5) Συµπιεστής κινούµενος µε ιµάντα: τοποθετήστε τον κάθετα για τρία λεπτά (η τροχαλία δείχνει προς τα κάτω)
6) Συµπιεστής κινούµενος µε ιµάντα: τοποθετήστε τον σε οριζόντια θέση και γυρίστε την τροχαλία δέκα φορές µε το χέρι
Πολλές απαιτήσεις, µία λύση
MAHLE: Εµπιστευτείτε άφοβα τα πολύτυπα λάδια PAO 68 AA1 (χωρίς µέσο ανίχνευσης διαρροών) σε όλα σχεδόν τα συστήµατα κλιµατισµού οχηµάτων µε κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστηµα µετάδοσης κίνησης, είτε η κίνηση βασίζεται σε κλασικούς εµβολοφόρους συµπιεστές, είτε σε ηλεκτρικούς συµπιεστές. Για συµπιεστές µε πτερύγια, διατίθεται η έκδοση PAO 68 AA3.
Και τα δύο λάδια είναι κατάλληλα για τα ψυκτικά µέσα R134a και R1234yf. Ένα άλλο µεγάλο πλεονέκτηµα είναι, ότι το λάδι PAO της MAHLE, δεν είναι υγροσκοπικό. Αυτό διευκολύνει τον χειρισµό και την αποθήκευση, κάτι που δεν είναι µόνο πρακτικό αλλά και πιο οικονοµικό. Αυτά τα πολλών τύπων λάδια είναι δοκιµασµένα από τον κατασκευαστή και από ανεξάρτητα ινστιτούτα, πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα και δεν έχουν καθόλου αρνητικές επιπτώσεις στα εξαρτήµατα του συστήµατος κλιµατισµού του οχήµατος ή του σταθµού συντήρισης κλιµατιστικών.
https://www.mahle-aftermarket.com/eu/en/services/thermal-management/