Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί οι κατασκευαστές τους βασίζονται στα ελαστικά Continental
Το 2023, 9 στους 10 κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, µε τον πιο µεγάλο όγκο παραγωγής παγκόσµια, βασίστηκαν στα premium ελαστικά Continental, ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) στα εργοστάσια παραγωγής τους. Ανάµεσα σε αυτούς η Tesla, η Porsche και η Mercedes-Benz. Αλλά και Ασιάτες κατασκευαστές, όπως η KIA και η BYD, καθώς και άλλοι Αµερικανοί κατασκευαστές, όπως η Ford, κάνουν το ίδιο. Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο, καθώς η σωστή επιλογή ελαστικών είναι κρίσιµη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού επηρεάζει την απόδοση, το φρενάρισµα και την αυτονοµία τους.
Γεγονός είναι, ότι δεν υπάρχει ένα και µόνο ελαστικό που να ταιριάζει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς τα πλήρως ηλεκτρικά µοντέλα είναι διαθέσιµα πλέον σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά και σε οχήµατα µέσων µαζικής µεταφοράς. Η γκάµα περιλαµβάνει µίνι ηλεκτρικά, αυτοκίνητα µικρού και µεσαίου µεγέθους, έως SUVs, sport υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικά λεωφορεία.
Η Continental κατασκευάζει ελαστικά για µεγάλη ποικιλία χρήσεων, όχι όµως για συγκεκριµένους τύπους µετάδοσης κίνησης. Βασικός της στόχος είναι ο σχεδιασµός ελαστικών που συνδυάζουν µε τον βέλτιστο τρόπο, ασφάλεια, απόδοση και άνεση.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτός από την απόδοση στο φρενάρισµα και τα καλά χαρακτηριστικά χειρισµού, βασικά ζητούµενα είναι η αύξηση του χιλιοµετρικού ωφέλιµου, η µείωση του εσωτερικού θορύβου και της αντίστασης κύλισης. Σήµερα, σχεδόν όλα τα προϊόντα της Continental έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για βελτιστοποίηση της αυτονοµίας τους.
Σε τεχνικό επίπεδο, οι βασικές προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι µηχανικοί της Continental, κατά τον σχεδιασµό των EVs compatible ελαστικών είναι συνοπτικά:
To Βάρος – Λύση: πιο υψηλή δυνατότητα φορτίου
Από πλευράς σχεδιασµού, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά αλλάζουν όσο εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση σε σχέση µε το αυξηµένο βάρος του αυτοκινήτου, που οφείλεται κυρίως στο βάρος των µονάδων της µπαταρίας. Το ID.3, για παράδειγµα, είναι ένα µικρό αυτοκίνητο, που ζυγίζει όµως 1,8 τόνους. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σηµαντικό να φοράει ελαστικά, προσαρµοσµένα στο αυξηµένο του βάρος. Το 2021, η Continental κατασκεύασε τα πρώτα ελαστικά για επιβατικά αυτοκίνητα µε τον νέο κωδικό δείκτη φορτίου HL. Με την ίδια πίεση αέρα, αυτά τα ελαστικά έχουν χωρητικότητα φορτίου πιο µεγάλη, έως και 10%, σε σύγκριση µε εκείνα µε τον πιο παλιό δείκτη XL. Αυτό σηµαίνει ότι τα στενότερα ελαστικά µπορούν να µεταφέρουν πιο µεγάλα φορτία. Και αυτό είναι ένα σοβαρό πλεονέκτηµα για τα ηλεκτρικά οχήµατα, των οποίων η επιφάνεια επαφής µε τον δρόµο (δηλαδή τα 4 πέλµατα των ελαστικών) επηρεάζει ένα άλλο σηµαντικό κριτήριο: την αυτονοµία.
Αυτονοµία – Λύση: ελαστικά µε βελτιστοποιηµένη αντίσταση κύλισης
Η πιο συχνή ερώτηση για όσους οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι: «Πόσο µακριά θα φτάσω µε µία φόρτιση;» Αν και αυτό αφορά τη χωρητικότητα της µπαταρίας, την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα και το στιλ οδήγησης, τα ελαστικά παίζουν πολύ σηµαντικό ρόλο αφού η αντίσταση κύλισης και η αεροδυναµική του ελαστικού επηρεάζουν την κατανάλωση ενέργειας. Στα ηλεκτρικά οχήµατα, η καλύτερη ενεργειακή απόδοση οδηγεί σε µεγαλύτερη χιλιοµετρική αυτονοµία. Εάν η αντίσταση κύλισης µειωθεί κατά 1 kg/t, η αυτονοµία ενός ηλεκτρικού οχήµατος αυξάνεται κατά περίπου 3% έως 4%. H Continental δίνει ιδιαίτερη σηµασία στη συνεχή µείωση της αντίστασης κύλισης, επειδή αυτή δηµιουργεί επιπλέον αυτονοµία. Γενικά, οι µηχανικοί της Continental κατάφεραν να βελτιώσουν την αντίσταση κύλισης σε όλα τα σύγχρονα µοντέλα της γκάµας που κυκλοφορούν στην αγορά, σε τέτοιο βαθµό που σε κάποιες περιπτώσεις, ξεπερνά ακόµη και κατά 15%, τις απαιτήσεις της ετικέτας ελαστικών ΕΕ, για την κλάση Α.
Εσωτερικός Θόρυβος – Λύση: το σύστηµα ContiSilent
Ένα σηµαντικό ζήτηµα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ο θόρυβος που δηµιουργείται από τα ελαστικά. Αυτό συµβαίνει επειδή ο θόρυβος κύλισης και οι αναταράξεις του αέρα ακούγονται πολύ, ειδικά σε µεγάλες ταχύτητες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό στο εσωτερικό της καµπίνας, όπου ο θόρυβος φαίνεται πιο δυνατός λόγω της απουσίας θορύβου του κινητήρα. Το σύστηµα ContiSilent αναπτύχθηκε για πρώτη φορά για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων το 2016.
Η τεχνολογία αυτή, µπορεί να µειώσει τον θόρυβο κύλισης έως και 9 ντεσιµπέλ! Ένα ειδικό στρώµα αφρού πολυουρεθάνης, στο εσωτερικό του ελαστικού απορροφά τους κραδασµούς από τον δρόµο, µειώνοντας τη µετάδοση του θορύβου στο αµάξωµα και στην καµπίνα των επιβατών. Το ContiSilent είναι συµβατό µε όλες τις ζάντες που διατίθενται στο εµπόριο και δεν επηρεάζει την απόδοση του αυτοκινήτου, την κατανάλωση καυσίµου, τη δυνατότητα µεταφοράς φορτίου ή την τελική ταχύτητα.
Μεγάλη ροπή – Λύση: ανθεκτική κατασκευή και στιβαρή σύνθεση της γόµας
Ένα από τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών συστηµάτων κίνησης είναι η µεγάλη ροπή τους. Στο ξεκίνηµα του αυτοκινήτου τα ελαστικά πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτήν την «πλήρη» ή «στιγµιαία ροπή», µέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Το αυξηµένο φορτίο, καθώς και η πιο µεγάλη ροπή µπορούν να οδηγήσουν σε αυξηµένη φθορά των ελαστικών. Εποµένως, η ανθεκτικότητα και η φθορά τους είναι σηµαντικά. Στόχος είναι να καταστεί δυνατή η αποτελεσµατική λειτουργία όλων των αυτοκινήτων ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησής τους. Εποµένως, οι κατασκευαστές EVs έχουν έναν καλό λόγο να επιλέγουν τα ελαστικά Continental. Με την τεχνολογική της τεχνογνωσία, η εταιρεία προσφέρει ασφαλή και αειφόρα αυτοκίνηση, µε το βλέµµα στο µέλλον.