Η τέχνη και η υψηλή τεχνική πίσω από το σύµβολο της Bentley, «Flying B»

Τα αυτοκίνητα της Bentley µε το «Flying B» προσφέρονται από τα µέσα της δεκαετίας του 1920, µε το σηµερινό σχέδιο να είναι η έκτη εκδοχή του. Για την πιο πρόσφατη Flying Spur, οι σχεδιαστές και οι µηχανικοί της Bentley αποδέχθηκαν την πρόκληση να ανεβάσουν την τέχνη και την τεχνική κατασκευής του «Flying B» σε ένα ακόµα υψηλότερο επίπεδο.
Το έµβληµα που κοσµεί τη Flying Spur Mulliner είναι το πρώτο στην ιστορία της Bentley που αναπτύχθηκε ψηφιακά, το πρώτο που διαθέτει µια πλάκα κάλυψης που το αντικαθιστά όταν αποθηκεύεται µέσα στη µάσκα, το πρώτο µε καθαρά ακρυλικά φτερά και το πρώτο που φωτίζεται εσωτερικά.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της νέας Flying Spur, µια µικρή λίστα υποψηφίων σχεδίων για το νέο«Flying B» δηµιουργήθηκε µέσα στο Crewe σε πρωτότυπη µορφή και παρουσιάστηκε στο Διοικητικό Συµβούλιο για την τελική έγκριση. Το νικητήριο σχέδιο, που ανήκε στον Hoe Young Hwang, ήταν η οµόφωνη επιλογή.
Κατασκευασµένο µε τη χρήση ειδικών τεχνικών χύτευσης
Το «Flying B» είναι χυτό ως ένα ενιαίο κοµµάτι από ανοξείδωτο χάλυβα ποιότητας 316, και διαθέτει µια εξελιγµένη κρυσταλλική δοµή η οποία είναι πολύ σκληρή και ικανή να αντέχει σε ακραίες θερµοκρασίες. Η προσθήκη µολυβδαινίου του προσδίδει επιπλέον αντοχή στη διάβρωση, στοιχείο ζωτικής σηµασίας για ένα αντικείµενο που είναι εκτεθειµένο στα στοιχεία της φύσης όλο το χρόνο, οπουδήποτε πάνω στον πλανήτη, από τον Αρκτικό Κύκλο έως τον Ισηµερινό.
Το «Flying B» κατασκευάζεται χρησιµοποιώντας τη διαδικασία χύτευσης του «χαµένου κεριού» στη Lestercast Ltd, µια τεχνική που συνήθως προορίζεται για εξαρτήµατα ακριβείας όπως τα πτερύγια αεροστροβίλων. Αυτή η µορφή χύτευσης, αν και χρονοβόρα, χρησιµοποιείται συνήθως για την κατασκευή σύνθετων εξαρτηµάτων που απαιτούν αυστηρότερες ανοχές, λεπτότερα τοιχώµατα και καλύτερο φινίρισµα επιφάνειας από ότι µπορεί να επιτευχθεί µε τη χύτευση µε άµµο.
Αρχικά, λιωµένο κερί εγχέεται σε µια µήτρα. Ένας υδατοδιαλυτός πυρήνας καταλαµβάνει την κοιλότητα όπου θα κάθονται τα δύο ακρυλικά κρυστάλλινα φτερά, ενώ ένας κεραµικός κεντρικός πυρήνας δηµιουργεί µια δίοδο µέσα στο καλούπι κεριού για την καλωδίωση φωτισµού. Στη συνέχεια, το κέρινο έµβληµα αφαιρείται από τη µήτρα και αποµένει ένα τέλειο «Flying B» σε κερί. Στη συνέχεια, αυτό το πρόπλασµα του εµβλήµατος από κερί τοποθετείται µέσα σε πολλαπλές στρώσεις ενός λεπτού κεραµικού διαλύµατος που περιέχει πυρίτιο και αλουµίνιο. Μόλις αυτά τα στρώµατα στερεοποιηθούν, το κερί τήκεται σε θάλαµο πίεσης ατµού, αφήνοντας πίσω του ένα κεραµικό καλούπι µε µια κούφια κοιλότητα στο σχήµα του εµβλήµατος, του «Flying B».
Σε αυτό το σηµείο, ο λιωµένος ανοξείδωτος χάλυβας 316, που θερµαίνεται στους 1.600° C, χύνεται στο κεραµικό καλούπι. Μόλις κρυώσει και πήξει ο χάλυβας, αφαιρείται το κεραµικό εξωτερικό περίβληµα, ενώ ο κεραµικός πυρήνας διαλύεται υπό πίεση χρησιµοποιώντας ένα καυστικό διάλυµα. Το έµβληµα «Flying B» από ανοξείδωτο χάλυβα που εµφανίζεται είναι έτοιµο για το επόµενο στάδιο. Η αµµοβολή αφαιρεί τυχόν ελάχιστα ίχνη κεραµικού υλικού και µια διαδικασία που ονοµάζεται «λείανση εξώθησης» διασφαλίζει ότι η εσωτερική δίοδος είναι αρκετά οµαλή για την καλωδίωση που θα περάσει µέσα από αυτήν.
Μόνο αφού αφαιρεθεί κάθε ίχνος κεραµικού υλικού και το εξάρτηµα µετρηθεί προσεκτικά για να εξασφαλιστεί ότι βρίσκεται εντός των ακριβέστατων ανοχών που απαιτούνται, το «Flying Β» θα σταλεί για γυάλισµα µε το χέρι. Αυτή η τελευταία πινελιά υψηλής τεχνικής αναδεικνύει τη βαθιά λάµψη του λείου ανοξείδωτου χάλυβα. Η όλη διαδικασία διαρκεί 11 εβδοµάδες από την αρχή µέχρι το τέλος, οπότε το έµβληµα είναι έτοιµο για συναρµολόγηση από την WCM Europe Ltd, συµπεριλαµβανοµένων των κρυστάλλινων ακρυλικών πτερυγίων, της καλωδίωσης και των µικροσκοπικών LED που δηµιουργούν ένα τόσο µαγικό αποτέλεσµα στην τελική φάση της λειτουργίας τους πάνω στο αυτοκίνητο.
Η εξέλιξη του εµβλήµατος «Flying B»
Οι πρώτες Bentley δεν είχαν το γνωστό έµβληµα στη µάσκα τους. Η παλαιότερη Bentley που υπάρχει, η EXP2, διέθετε έναν απλό µετρητή θερµοκρασίας νερού ως καπάκι του ψυγείου του οδηγού. Όµως η ζήτηση από τους ιδιοκτήτες οδήγησε την εταιρεία να προσφέρει από τα µέσα της δεκαετίας του 1920 ένα περίτεχνο, όρθιο ορειχάλκινο «Β» µε φτερά που παραµένουν σε οριζόντια θέση.
Στην εποχή της Bentley Derby (1931-1939) ανατέθηκε στον καλλιτέχνη Charles Sykes να δηµιουργήσει µια µικρότερη και αισθητικά πιο βελτιωµένη εκδοχή. Η αρχική του σχεδίαση περιείχε ένα µονό πτερύγιο «B» µε κλίση προς τα εµπρός σε στυλ Art Deco, µε όψεις έτσι ώστε το «B» να διαβάζεται σωστά όταν το βλέπει κανείς από κάθε πλευρά. Όµως, η ενιαία πτέρυγα δεν ήταν δηµοφιλής στους ιδιοκτήτες και η σχεδίαση «Β» του Sykes άλλαξε για να διαθέτει δύο πτερύγια που βλέπουν προς τα πίσω.
Ένα «Flying B» µε κλίση προς τα πίσω προσφέρθηκε για λίγο στα αυτοκίνητα της σειράς Derby Bentley MR και MX, για να υποδηλώσει τον σπορ χαρακτήρα τους. Ένα µειονέκτηµα αυτού του σχεδίου ήταν ότι τα φτερά προεξείχαν πίσω, ακριβώς πάνω από το καπό. Το πρόβληµα ήταν ότι οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στρίψουν το «Flying B» στο πλάι όταν άνοιγαν το καπό για να αποφύγουν το βαθούλωµα!
Οι επαναλήψεις του σχεδίου του Sykes τοποθετήθηκαν σε τροποποιηµένη µορφή σε όλα τα µοντέλα της Bentley µέχρι τη δεκαετία του 1970, οπότε η νοµοθεσία για την προστασία των πεζών απαγόρευσε τα συµπαγή εµβλήµατα πάνω στο καπό και διακόπηκε η κυκλοφορία τους.
Το 2006 παρουσιάστηκε ένα αναθεωρηµένο σχέδιο του εµβλήµατος «Flying B», µε ανασυρόµενο πλέον µηχανισµό, για τα µοντέλα Bentley Azure και Brooklands. Αργότερα, η ίδια σχεδίαση προσφέρθηκε ως επιλογή για την Bentley Mulsanne. Αυτός ο σχεδιασµός επιτρέπει την απόσυρση του «Flying B» όταν ανιχνευτεί το ενδεχόµενο πρόσκρουσης, ενώ παραµένει στη θέση του σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Χρειάστηκε µέχρι το 2019 και την άφιξη του νέου Flying Spur ώστε το «Flying B» να φτάσει στο σηµερινό απόγειο της τεχνικής και καλλιτεχνικής του τελειότητας.