Η Continental παρέχει πληροφορίες για την ταξινόµηση στην ΕΕ µέσω νέας ενηµερωτικής πύλης
Η Continental παρέχει στους στόλους του κλάδου µεταφορών και εφοδιαστικής εκτενείς πληροφορίες σχετικά µε τον τρόπο προετοιµασίας για τις απαιτήσεις της ταξινόµησης της ΕΕ µέσω µιας νέας ενηµερωτικής πύλης. Η πύλη, η οποία συνοδεύεται από ένα επεξηγηµατικό βίντεο, είναι πλέον προσβάσιµη. Η ταξινόµηση της ΕΕ είναι ένα σύστηµα κατηγοριοποίησης που έχει σχεδιαστεί για να κατευθύνει τις παραγγελίες και τις επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον, βιώσιµες οικονοµικές δραστηριότητες.
Σύµφωνα µε τις διατάξεις της Πράσινης Συµφωνίας και στο πλαίσιο του «σχεδίου δράσης για τη χρηµατοδότηση της βιώσιµης ανάπτυξης», η ΕΕ εισήγαγε ένα σύστηµα ταξινόµησης για τις βιώσιµες οικονοµικές δραστηριότητες.
Η ταξινόµηση της ΕΕ χρησιµεύει για να διευκολύνει τους επενδυτές να λαµβάνουν αποφάσεις και να κατευθύνουν έτσι τις επενδύσεις προς δραστηριότητες που µπορούν να θεωρηθούν περιβαλλοντικά βιώσιµες. Αυτό θα πρέπει να ενθαρρύνει τις εταιρείες στην ΕΕ να καταστήσουν τις οικονοµικές τους δραστηριότητες όλο και πιο βιώσιµες.
Το σύστηµα ταξινόµησης επιτρέπει την αξιολόγηση των επιχειρηµατικών δραστηριοτήτων ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, δηµιουργώντας έτσι κίνητρα για τις εταιρείες να συνεχίσουν να µειώνουν τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις έχει η δραστηριότητά τους στο περιβάλλον και το κλίµα. Η ταξινόµηση διευκολύνει επίσης τη διαφάνεια στον κλάδο, επιτρέποντας στις εταιρείες να κάνουν συγκρίσεις και να προµηθεύονται προϊόντα και υπηρεσίες από που συµβάλλουν ενεργά στην επίτευξη των κλιµατικών στόχων, για παράδειγµα. Οι χρηµατοδότες που επιθυµούν να επενδύσουν σε επιχειρήσεις επωφελούνται µε παρόµοιο τρόπο.
Η ταξινόµηση της ΕΕ ισχύει και για τις εταιρείες στον τοµέα των µεταφορών
Η ταξινόµηση καθορίζει συνολικά έξι περιβαλλοντικούς στόχους και προσδιορίζει τις οικονοµικές δραστηριότητες που συµβάλλουν σηµαντικά στην επίτευξή τους. Για τις εταιρείες του κλάδου των µεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι οποίες επίσης καλύπτονται από τον κανονισµό, η δράση για το κλίµα και η µείωση των εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν ιδιαίτερα σηµαντικούς στόχους. Εξάλλου, σύµφωνα µε τη στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Eurostat, ο τοµέας των µεταφορών είναι υπεύθυνος για το ένα τέταρτο περίπου του συνόλου των περίπου 3,54 δισεκατοµµυρίων τόνων ισοδύναµων εκποµπών CO2 που παράγονται στην ΕΕ (από το 2021). Οι οδικές µεταφορές ευθύνονται για 740 εκατοµµύρια µετρικούς τόνους CO2 και τα φορτηγά και τα λεωφορεία για 207 εκατοµµύρια µετρικούς τόνους.
Οι εταιρείες µπορούν να υιοθετήσουν ποικίλα µέτρα για τη µείωση του ανθρακικού αποτυπώµατος της οικονοµικής τους δραστηριότητα. Σε αυτά περιλαµβάνονται επενδύσεις σε συστήµατα κίνησης χαµηλών ή µηδενικών εκποµπών, καθώς και η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των οχηµάτων µε την τοποθέτηση ενεργειακά αποδοτικών ελαστικών. Η ετικέτα ελαστικών της ΕΕ υποδεικνύει ποια προϊόντα θεωρούνται συµβατά µε την ταξινόµηση. Πρέπει να κατατάσσονται στις δύο καλύτερες κλάσεις: στην κλάση για την αντίσταση κύλισης και τον εξωτερικό θόρυβο, στις οποίες υπάρχουν ήδη περισσότερα από ένα µοντέλα ελαστικών στην αγορά (σύµφωνα µε τη βάση δεδοµένων προϊόντων EPREL).
Η βάση δεδοµένων γνώσεων της Continental εξηγεί τους κανονισµούς και απαριθµεί τα προϊόντα που πληρούν τις προδιαγραφές
Σύµφωνα µε τη συµβουλευτική προσέγγιση Lowest Overall Driving Costs (LODC) της εταιρείας, η Continental παρέχει σε όλους τους στόλους µεταφορών πληροφορίες σχετικά µε το πώς να προετοιµαστούν για τις απαιτήσεις της ταξινόµησης και παρουσιάζει αναφορές σχετικά µε τη συνεχή ανάπτυξη του συστήµατος ταξινόµησης. Επιπλέον, οι σύµβουλοι πελατών της Continental θα παρέχουν στους διαχειριστές στόλων εξατοµικευµένες συµβουλές σχετικά µε το ποια προϊόντα πληρούν τις απαιτήσεις του κανονισµού. Η ταξινόµηση εφαρµόζεται σταδιακά. Η υποβολή δεδοµένων εξακολουθεί να είναι µόνο προαιρετική. Ωστόσο, πολλές εταιρείες στον κλάδο της εφοδιαστικής έχουν ήδη αρχίσει να υποβάλλουν στοιχεία σύµφωνα µε τις κατευθυντήριες γραµµές. Η υποχρέωση υποβολής πληροφοριών θα επεκταθεί σε όλο και περισσότερες εταιρείες από το 2025 και αναµένεται ότι οι κανονισµοί θα συνεχίσουν να εξελίσσονται.
Οι στόλοι που συµµορφώνονται µε την ταξινόµηση έχουν ήδη πλεονέκτηµα έναντι του ανταγωνισµού
Οι εταιρείες µεταφορών που προετοιµάζουν τον στόλο οχηµάτων τους για το µέλλον σύµφωνα µε τις διατάξεις της ταξινόµησης είναι σε θέση να χρησιµοποιήσουν το µειωµένο αποτύπωµα άνθρακα του στόλου τους ως πλεονέκτηµα στους πελάτες τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σηµαντικό όταν πρόκειται για πελάτες οι οποίοι, λόγω του µεγέθους τους, είναι ήδη υποχρεωµένοι να υποβάλλουν τις εκθέσεις που απαιτούνται για τη σχετική ταξινόµηση. Έτσι, αν και η εφαρµογή της ευρωπαϊκής ταξινόµησης αποτελεί αρχικά µια πρόκληση για τις εταιρείες του τοµέα των µεταφορών, τους προσφέρει επίσης µια ευκαιρία να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους. Επιπλέον, οι επενδύσεις στην ενεργειακή απόδοση των οχηµάτων θα αποδώσουν σε γενικές γραµµές, καθώς η χαµηλότερη κατανάλωση καυσίµων/ενέργειας θα µειώσει και το κόστος λειτουργίας των οχηµάτων. Τα ελαστικά παίζουν σηµαντικό ρόλο εδώ: Το λειτουργικό κόστος ενός στόλου που επηρεάζεται από τα ελαστικά ανέρχεται στο 50% του συνολικού κόστους του στόλου.