Η Continental γιόρτασε τα 150α γενέθλιά της

Στις 8 Οκτωβρίου 2021, η Continental γιόρτασε τα 150α γενέθλιά της. Από την ίδρυσή της στο Ανόβερο της Γερµανίας το 1871, η Continental αναπτύσσει πρωτοποριακές τεχνολογίες και υπηρεσίες για βιώσιµη και διασυνδεδεµένη αυτοκίνηση ανθρώπων και αγαθών. Αυτή τη στιγµή, η Continental λειτουργεί σε 58 χώρες και αγορές και είναι ο πιο παλιός ανεξάρτητος και ένας από τους πιο µεγάλους κατασκευαστές ελαστικών στον κόσµο.
Τα τελευταία 150 χρόνια, µε το καινοτόµο πνεύµα και τη δύναµή της, έχει θέσει υψηλά πρότυπα στη βιοµηχανία των ελαστικών. Στο παρελθόν, οι µηχανικοί της Continental, µε τις πρωτοποριακές τους εφευρέσεις, δηµιούργησαν ελαστικά πιο ασφαλή πιο αποδοτικά και πιο βιώσιµα.
Οι πιο σηµαντικές στιγµές της Continental, στην ανάπτυξη ελαστικών, περιλαµβάνουν, το πρώτο ελαστικό µε χάραξη στο πέλµα, το πρώτο ελαστικό που µπορούσε να αποσπαστεί από τη ζάντα, την παγκόσµια πατέντα για το πρώτο ελαστικό χωρίς σαµπρέλα και µε το µοντέλο «παντός εδάφους», το πρώτο ελαστικό αποκλειστικά για χειµώνα. Αργότερα, ήρθε το πρώτο ελαστικό µε βελτιστοποιηµένη αντίσταση κύλισης και το πρώτο ελαστικό παραγωγής µε πέλµα από καουτσούκ, που προέρχεται από το φυτό πικραλίδα (ρώσικο ραδίκι). Η Continental είναι, επίσης, ένας από τους πρωτοπόρους στον τοµέα της ψηφιοποίησης. Ήδη από το 1999, απέδειξε ότι τα δεδοµένα που απαιτούνται για τα προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης του οδηγού µπορούν να προσδιοριστούν µε πιο µεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα, εάν το ελαστικό χρησιµοποιείται ως πηγή δεδοµένων. Έτσι γεννήθηκε το έξυπνο ελαστικό. Εν τω µεταξύ, η Continental συνδέει τα ελαστικά και τους αισθητήρες της στο cloud και προσφέρει στους πελάτες της εντελώς νέες, έξυπνες, ψηφιακές λύσεις και υπηρεσίες ελαστικών.
Το 1871, η γκάµα προϊόντων της Continental περιλάµβανε, αρχικά µια ποικιλία προϊόντων από καουτσούκ, όπως µπάλες παιχνιδιών, χαλάκια, υφάσµατα, µπαλόνια και συµπαγή ελαστικά για καροτσάκια και ποδήλατα. Όταν το ποδήλατο ξεκίνησε την παγκόσµια εξάπλωσή του το 1892, η Continental ήταν η πρώτη γερµανική εταιρεία που κατασκεύασε ελαστικά ποδηλάτου και έτσι, τα «πνευµατικά» ελαστικά (ελαστικά µε συµπιεσµένο αέρα) έγιναν σύντοµα µια καθηµερινή υπόθεση. Λίγο αργότερα, το 1898, άρχισε η παραγωγή πνευµατικών ελαστικών για αυτοκίνητα. Αυτά τα πρώτα ελαστικά ήταν ακόµη χωρίς χάραξη στο πέλµα και είχαν, συγκριτικά, περιορισµένα χαρακτηριστικά χειρισµού, σύµφωνα µε τα σηµερινά πρότυπα, ειδικά σε βρεγµένους ή χειµερινούς δρόµους. Όλοι οι κατασκευαστές ελαστικών έψαχναν, τότε λύσεις για το πρόβληµα της ολίσθησης και της υδρολίσθησης, έως ότου, το 1904, η Continental παρουσίασε το πρώτο παγκόσµια ελαστικό αυτοκινήτου µε χάραξη στο πέλµα.
Οι ανάγκες της εκβιοµηχάνισης και της αυτοκίνησης οδηγούν, νωρίς σε σηµαντικές καινοτοµίες
Στις αρχές του προηγούµενου αιώνα, ο θρίαµβος της ατοµικής αυτοκίνησης και η πρόοδος της εκβιοµηχάνισης απαιτούσε προϊόντα ελαστικών, για ολοένα και περισσότερους νέους τοµείς εφαρµογής. Εκτός από την ασφάλεια, το θέµα της άνεσης ήρθε στο επίκεντρο της προσοχής. Το 1908, οι µηχανικοί της Continental προκάλεσαν παγκόσµια αίσθηση µε την εφεύρεση της αποσπώµενης από το ελαστικό ζάντας, κάτι που έκανε την τοποθέτηση του ελαστικού στον τροχό πολύ πιο εύκολη. Ένα άλλο ορόσηµο στη βιοµηχανική ιστορία του 20ού αιώνα ήταν το πρώτο ελαστικό, κατασκευασµένο από συνθετικό καουτσούκ, που κυκλοφόρησε από την Continental, το 1936. Υπό τις επιπτώσεις της προβληµατικής οικονοµίας, κατά τα χρόνια του πολέµου, η Continental ξεκίνησε τις πρώτες έρευνες για να δηµιουργήσει καουτσούκ από µια εναλλακτική πηγή, τις ρωσικές πικραλίδες (ραδίκια). Ένα έργο που αναλήφθηκε ξανά το 2011 και έχει προχωρήσει µε επιτυχία από τότε. Το ελαστικό ποδηλάτου «Urban Taraxagum» είναι το πρώτο ελαστικό της Continental σε µε καουτσούκ από πικραλίδες.
Το 1943 η Continental υπέβαλε αίτηση ευρεσιτεχνίας για το tubeless ελαστικό της. Μια εφεύρεση που βελτίωσε σηµαντικά την αντίσταση κύλισης των ελαστικών και έγινε µια κοινή τεχνολογική αρχή, κατά τη µεταπολεµική περίοδο, και παραµένει έτσι, έως και σήµερα. Το 1934, η Continental κατέστησε τη χειµερινή οδήγηση για πρώτη φορά, ιδιαίτερα ασφαλή, µε το µοντέλο «παντός εδάφους» (all-terrain), το πρώτο ειδικό ελαστικό που σχεδιάστηκε για το χιόνι και συνεπώς, το πρώτο χειµερινό ελαστικό. Το 1953, η Continental διέσχισε το χιονισµένο πέρασµα St. Gotthard, στην Ελβετία, µε τα ελαστικά M + S (λάσπη και χιόνι), ολοκληρώνοντας µε επιτυχία την πρώτη χειµερινή δοκιµή ελαστικών στην ιστορία.
Διεξοδικές δοκιµές εγγυώνται την ασφάλεια, σε αστική οδήγηση και σε ακραίες συνθήκες
Πριν κυκλοφορήσει στην αγορά ένα νέο ελαστικό από την Continental, πρέπει να περάσει επιτυχώς από ένα ευρύ φάσµα δοκιµών. Συνολικά, τα νέα µοντέλα ελαστικών καλύπτουν 25 εκατοµµύρια δοκιµαστικά χιλιόµετρα, κάθε χρόνο, πριν την έναρξη της παραγωγής τους. Το 2003, µε το ContiSportContact Vmax, η Continental έγινε ο µόνος προµηθευτής ελαστικού παραγωγής µε επιτρεπόµενη µέγιστη ταχύτητα, έως 360 km / h. Το 2007, το ContiSportContact Vmax ήταν το πρώτο ελαστικό που µπήκε στο Guinness Book of Records και ήταν η πρώτη επιλογή από πολλούς διάσηµους βελτιωτικούς οίκους αυτοκινήτων (tuners), για τη συµµετοχή τους σε διάφορους αγώνες και πολλά ρεκόρ.
Για τη δοκιµή ελαστικών και όλες τις οδικές και καιρικές συνθήκες, η εταιρεία διατηρεί υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις δοκιµών παγκοσµίως. Το Contidrom κοντά στο Ανόβερο, εγκαινιάστηκε το 1967 και αποτελεί πρότυπο και σηµείο αναφοράς για όλα τα κέντρα δοκιµών ελαστικών της Continental. Ήδη από το 1968, το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόµενο αυτοκίνητο, χωρίς οδηγό, µπήκε στην πίστα του Contidrom, εκπλήσσοντας δηµοσιογράφους και την κοινή γνώµη.
Το 2012 άνοιξε επίσηµα στο Contidrom, το Automated Indoor Braking Analyzer (AIBA). Αυτή, η µοναδική στο είδος της, εγκατάσταση, επιτρέπει τη δοκιµή απόδοσης των ελαστικών στο φρενάρισµα, σε διαφορετικές οδικές επιφάνειες όλον το χρόνο, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες χρησιµοποιώντας αυτόµατα µη επανδρωµένα οχήµατα. Στο µέλλον, τα ελαστικά θα δοκιµάζονται και σε έναν νέο τύπο δυναµικού προσοµοιωτή οδήγησης.
Η ανάγκη για διατήρηση των φυσικών πόρων του πλανήτη, ως πρώιµος οδηγός της τεχνολογικής αριστείας
Η Continental έχει δεσµευτεί για πιο µεγάλη αειφορία στη βιοµηχανία των ελαστικών και των αυτοκινήτων, από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Οι επιπτώσεις της πετρελαϊκής κρίσης εκείνης της εποχής, οδήγησαν το 1993 στην παρουσίαση ενός µοναδικού προϊόντος. Για πρώτη φορά, το ελαστικό ContiEcoContact συνδύασε περιβαλλοντικά οφέλη και οικονοµία, µαζί µε εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης και ασφάλειας. Από τότε, η Continental αντιµετωπίζει πρωτοποριακά τις µεγάλες περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως η διατήρηση των πρώτων υλών και την ανάγκη µείωσης των εκποµπών CO2.
Ήδη το 1903, η Continental δηµιούργησε ένα εργοστάσιο, στο Seelze κοντά στο Ανόβερο, για την επανεπεξεργασία και την ανακύκλωση απορριµµάτων από καουτσούκ. Το 2013, η Continental άνοιξε το µοναδικό εργοστάσιο ContiLifeCycle στο Ανόβερο, για την αναγόµωση ελαστικών φορτηγών και λεωφορείων και ένα ειδικά αναπτυγµένο εργοστάσιο ανακύκλωσης καουτσούκ βιοµηχανικής κλίµακας.
Προκειµένου να κάνει τα ελαστικά του µέλλοντος ακόµα πιο ενεργειακά αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον, όσον αφορά στην παραγωγή, στη χρήση και στην ανακύκλωση, η Continental επενδύει συστηµατικά στην έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, εναλλακτικών υλικών και περιβαλλοντικά συµβατών διαδικασιών παραγωγής. Για παράδειγµα, έως το 2050, η εταιρεία σκοπεύει σταδιακά να µετατρέψει τα παραγόµενα υλικά στα προϊόντα ελαστικών της, σε 100% αειφόρα.
Η τεχνολογία αισθητήρων και η ψηφιοποίηση επιτρέπουν καινοτόµες λύσεις ελαστικών
Η Continental είναι µία από τις πρωτοπόρους εταιρείες, όσον αφορά στην ψηφιοποίηση των ελαστικών. Ήδη από το 1999, απέδειξε ότι τα απαιτούµενα δεδοµένα για προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης του οδηγού θα µπορούσαν να προσδιοριστούν µε µεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα, χρησιµοποιώντας το ελαστικό, ως πηγή δεδοµένων. Αυτή ήταν η γέννηση του έξυπνου ελαστικού. Έκτοτε, η Continental συνέχισε να προωθεί την ψηφιοποίηση των ελαστικών, δηµιουργώντας εντελώς νέες υπηρεσίες για τους στόλους οχηµάτων και τους τελικούς πελάτες της.
Σήµερα, η Continental χρησιµοποιεί την άµεση σύνδεση των ελαστικών και των αισθητήρων της στο cloud, για να προσφέρει εντελώς νέα επιχειρηµατικά µοντέλα. Τροφοδοτούµενοι από µεγάλο αριθµό δεδοµένων, οι πελάτες µε στόλους οχηµάτων µπορούν να ελέγχουν την κατάσταση των ελαστικών τους ανά πάσα στιγµή, χρησιµοποιώντας αλγόριθµους. Αυτό σηµαίνει ότι η συντήρηση των ελαστικών µπορεί να πραγµατοποιηθεί ανάλογα µε τις ανάγκες, και όχι ως προληπτικό µέτρο, εποµένως πολύ πιο αποτελεσµατικά και οικονοµικά.
Το 2020, η Continental έθεσε νέα πρότυπα µε την παρουσίαση του επιτυχηµένου πιλοτικού project της, για πολύ ακριβή παρακολούθηση του βάθους του πέλµατος των ελαστικών, χρησιµοποιώντας αλγόριθµους και δεδοµένα τηλεµετρίας οχηµάτων. Στο µέλλον η Continental θα συνεχίσει να εργάζεται για την καινοτόµο αριστεία στην τεχνολογία των ελαστικών, µε την premium γκάµα προϊόντων της, για επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και ειδικές κατηγορίες ελαστικών.
Στο νέο πρόγραµµα στρατηγικής που παρουσιάστηκε το 2020, η Continental περιγράφει την πορεία της στη νέα δεκαετία: το επίκεντρο του προγράµµατος, Vision 2030, είναι ο συνεπής πελατοκεντρικός προσανατολισµός της εταιρείας και όλων των επιχειρηµατικών της δραστηριοτήτων. Επιπλέον, ο τοµέας των ελαστικών στοχεύει να συνεχίσει να αναπτύσσεται κερδοφόρα και να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές του, σε ένα ραγδαία µεταβαλλόµενο περιβάλλον αγοράς, στους τοµείς της αειφορίας και των ψηφιακών λύσεων.