HELLA: Ψηφιοποίηση – Είναι έτοιµα τα συνεργεία για τη µεγάλη αλλαγή;

Πόσο προετοιµασµένα είναι τα συνεργεία αυτοκινήτων για να αντιµετωπίσουν τις προκλήσεις του µέλλοντος; Αυτό είναι ένα ερώτηµα που έχει συζητηθεί επανειληµµένα τα τελευταία χρόνια στον κλάδο καθώς δύο προκλήσεις διαδραµατίζουν σηµαντικό ρόλο: η ηλεκτροκίνηση και η ψηφιοποίηση. Είναι βέβαιο ότι τα συνεργεία αυτοκινήτων δύσκολα µπορούν να αποφύγουν κάποια από αυτές. Σύμφωνα με τη Hella, είναι επίσης σαφές ότι η ψηφιοποίηση στα συνεργεία αυτοκινήτων, δεν αποτελεί πλέον µελλοντικό µέληµα. Τα συνεργεία ήδη εµπλέκονται σε µεγάλο βαθµό και γίνονται όλο και πιο ψηφιακά.
Οι τακτικές έρευνες της βιοµηχανικής πρωτοβουλίας QiM (Qualität ist Mehrwert – Η ποιότητα είναι προστιθέµενη αξία) παρουσιάζουν καλές ενδείξεις γι’ αυτό. Ένα παράδειγµα: το 2018, το 68% των συνεργείων που συµµετείχαν στην έρευνα παραδέχθηκαν ότι είναι µόνο µέτρια προετοιµασµένα για τις προκλήσεις του µέλλοντος. Το 2021, το 69% δήλωσε ότι το συνεργείο του ήταν «πολύ καλά προετοιµασµένο» ή ακόµη και «τέλεια προετοιµασµένο» όσον αφορά την ψηφιοποίηση.
Το 98% των συνεργείων αυτοκινήτων παραγγέλνουν επώνυµα ανταλλακτικά µέσω διαδικτύου
Εξετάζοντας την προµήθεια ανταλλακτικών, είναι σαφές ότι η ψηφιοποίηση αποτελούσε παλαιότερα φόβητρο, αλλά έχει εδώ και καιρό βρει τον δρόµο της στην καθηµερινότητα των συνεργείων. Μια µεγάλη µελέτη της QiM σχετικά µε την ψηφιοποίηση στα συνεργεία αυτοκινήτων δείχνει για παράδειγµα, ότι το 98% των συνεργείων παραγγέλνουν ανταλλακτικά online.
Περισσότερο από τα 2/3 (67%) των συνεργείων παραγγέλνουν κυρίως online. Εποµένως, η προµήθεια ανταλλακτικών είναι µια από τις πιο διαδεδοµένες ψηφιακές διαδικασίες στα συνεργεία αυτοκινήτων. Και παρεµπιπτόντως, αυτό δεν χρειάζεται να σηµαίνει χαµηλότερη ποιότητα: το 93% των ανεξάρτητων συνεργείων συνεχίζει να βασίζεται σε επώνυµα ανταλλακτικά. Τα συνεργεία τα πάνε καλά και στον τοµέα της διάγνωσης: Το 85% δηλώνει ότι είναι καλά ή ακόµη και πολύ καλά όσον αφορά τα διαγνωστικά συστήµατα.
Ψηφιοποίηση στα συνεργεία αυτοκινήτων: πλεονεκτήµατα και δυσκολίες
Οι ιδιοκτήτες συνεργείων άρχισαν να αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήµατα των ψηφιοποιηµένων διαδικασιών, είτε πρόκειται για ψηφιακό µάρκετινγκ, είτε για ηλεκτρονική επαφή µε τους πελάτες και ραντεβού, είτε για διάγνωση: η ψηφιοποίηση µπορεί να απλοποιήσει τις διαδικασίες, να αυξήσει την αφοσίωση των πελατών και να ενισχύσει τις νέες επιχειρήσεις.
Ωστόσο υπάρχουν µερικές δυσκολίες καθώς το 59% των συνεργείων που εξέτασε η QiM δήλωσε ότι ο µεγάλος απαιτούµενος χρόνος αποτελεί δυσκολία, το 58% ανέφερε τις απαιτούµενες επενδύσεις και πάνω από το 40% την έλλειψη τεχνογνωσίας. Δεν είναι λοιπόν περίεργο ότι η απόφαση για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό σε ένα συνεργείο στις περισσότερες περιπτώσεις εξαρτάται από τον ιδιοκτήτη κατά 78%.
Τα συνεργεία αυτοκινήτων επενδύουν στην ψηφιοποίηση
Αυτό πιθανώς οφείλεται και στις επενδύσεις που απαιτούνται για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό. Εδώ όπως αναµενόταν, τα εξουσιοδοτηµένα συνεργεία «πατάνε» περισσότερο… γκάζι από ότι τα ανεξάρτητα, αλλά τα τελευταία έχουν επίσης κάνει σταθερά σχέδια για τις σχετικές επενδύσεις: το 78% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επενδύσει τα επόµενα δύο χρόνια, ενώ το ποσοστό για τα εξουσιοδοτηµένα συνεργεία είναι 92%. Η έµφαση εδώ δίνεται στον εξοπλισµό των συνεργείων (66%). Επενδύσεις πραγµατοποιούνται επίσης στην εκπαίδευση του προσωπικού (48%), στην επικοινωνία µε τους πελάτες (41%) και στη λογιστική (24%). Ως εκ τούτου, τα περισσότερα συνεργεία έχουν αποδεχθεί την πρόκληση της ψηφιοποίησης. Και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη.
Έρευνα στα γερµανικά συνεργεία από την QiΜ για την ψηφιοποίηση
Περισσότερα από 800 συνεργεία έλαβαν µέρος στην έρευνα για την ψηφιοποίηση το 2021, συµπεριλαµβανοµένων εξουσιοδοτηµένων και ανεξάρτητων συνεργείων επιβατικών και επαγγελµατικών οχηµάτων. Η «Qualität ist Mehrwert» επεξεργάστηκε σχολαστικά τα αποτελέσµατα και ανέλυσε τις απαντήσεις.