Εκποµπές αυτοκινήτων Euro 7 – Ακυρώνεται η αύξηση των ορίων το 2026;
![](https://infoservice.com.gr/wp-content/uploads/2023/01/Euro-7.jpg)
Τα όρια που επιβάλλει ο νέος κανονισµός Euro 7 θα επιβάρυναν την παραγωγή νέων οχηµάτων µε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Φήµες από τις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προβληµατίζεται για την εξίσωση των ορίων του Euro 7 µε το ισχύον πρότυπο Euro 6.
Το µέλλον των αυτοκινήτων µε κινητήρα εσωτερικής καύσης θα µπορούσε να είναι µακρύτερο από το αναµενόµενο. Εν αναµονή της απαγόρευσης των αυτοκινήτων µε κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2035, οι δυσκολίες που συνδέονται µε τους κανονισµούς εκποµπών Euro 7, οι οποίοι πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από το 2026, θα µπορούσαν σύντοµα να ακυρωθούν.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, µάλιστα, πιθανότατα δεν θα προχωρήσει στη νοµοθεσία Euro 7, η οποία προβλέπει δραστική µείωση της ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα που εκπέµπουν τα αυτοκίνητα. Σύµφωνα µε το σχέδιο του νοµοσχεδίου που παρουσιάστηκε στις 9 Νοεµβρίου – όπως αποκάλυψε το Politico.Eu µε έδρα τις Βρυξέλλες, το οποίο διατηρεί επίσης γραφεία στο Λονδίνο, το Βερολίνο και το Παρίσι- προκύπτει ότι η πρόθεση είναι ο νέος κανονισµός ο οποίος εξετάζεται εδώ και µήνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να θέσει τα πρότυπα εκποµπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά σε επίπεδα συγκρίσιµα µε εκείνα που ισχύουν σήµερα µε βάση το ισχύον πρότυπο Euro 6.
Κρίσεις και πόλεµοι σταµατούν το Euro 7 και σώζουν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Σύµφωνα µε το Politico, αφού εξέτασε την τρέχουσα οικονοµική και γεωπολιτική κατάσταση και τις συνέπειες της αύξησης του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών, η Επιτροπή αποφάσισε να µειώσει τα πρότυπα.
Όπως αναφέρουν µέσα ενηµέρωσης προσκείµενα στα θεσµικά όργανα της ΕΕ, η τρέχουσα συγκυρία θέτει την αλυσίδα εφοδιασµού αυτοκινήτων υπό πρωτοφανή πίεση και δηµιουργεί προβλήµατα προσβασιµότητας για τους καταναλωτές.
Αντιµέτωπη µε αυτή την κατάσταση, η Επιτροπή προφανώς προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει το κόστος που συνδέεται µε το αίτηµα για την ανάπτυξη καθαρότερων κινητήρων, ενόψει και της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης που έχει οριστεί για το 2035. Αυτή θα είναι µια κρίσιµη απόφαση για την αυτοκινητοβιοµηχανία, καθώς θα σηµάνει εκθετικά µικρότερες επενδύσεις στην παραγωγή οχηµάτων για τα επόµενα δεκατρία χρόνια. Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που έχει οριστεί για τα µέσα της επόµενης δεκαετίας, στο πλαίσιο της δέσµης µέτρων Fit For 55, εξακολουθεί να αναµένει την έγκριση των Βρυξελλών.
Εάν επιβεβαιωθεί η απόφαση για την εξίσωση των κανονισµών Euro 7 µε αυτούς του Euro 6, ίσως να υπάρξουν νέα σενάρια στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητα µε κινητήρες εσωτερικής καύσης, για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και εξαρτηµάτων και τους ιδιώτες χρήστες.