Continental: Το νέο θερινό ελαστικό EcoContact 6 εγκρίθηκε από 12 αυτοκινητοβιοµηχανίες

Το νέο, EcoContact 6, παρουσίασε πρόσφατα η Continental, ένα high-tech, θερινό ελαστικό που προσφέρει σηµαντικές βελτιώσεις, στον τοµέα της αντίστασης κύλισης, της χιλιοµετρικής απόδοσης, της ακρίβειας στον χειρισµό και της απόστασης φρεναρίσµατος.
Συγκρινόµενο µε τον προκάτοχό του EcoContact 5, το νέο EcoContact 6 παρέχει 20% πιο υψηλή χιλιοµετρική απόδοση, 15% πιο χαµηλή αντίσταση κύλισης, ακόµη πιο ακριβή χειρισµό και πιο µικρές αποστάσεις φρεναρίσµατος, σε βρεγµένο και στεγνό δρόµο. Η Continental έχει ήδη λάβει εγκρίσεις από 12 Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, για πρώτη τοποθέτηση του EcoContact 6, για κατηγορίες µικρών οχηµάτων πόλης, µεσαίας κλάσης αλλά και πολυτελών αυτοκινήτων. Το νέο θερινό ελαστικό είναι ένα high-tech προϊόν, σχεδιασµένο να ανταποκρίνεται στις πιο αυστηρές απαιτήσεις, όσον αφορά στην ασφάλεια, στον χειρισµό ακριβείας, στην υψηλή χιλιοµετρική απόδοση και στη χαµηλή κατανάλωση καυσίµου.
Για να γίνει δυνατή αυτή η µεγάλη πρόοδος στη βιοµηχανία των ελαστικών, οι µηχανικοί της Continental µελέτησαν κάθε κατασκευαστικό στοιχείο του νέου ελαστικού, αναζητώντας πιθανές βελτιώσεις. Επανασχεδίασαν τη γόµα πυριτίου (silica), για πιο ισορροπηµένη κατανοµή των χηµικών συστατικών, µε αποτέλεσµα έναν ακόµη πιο ισχυρό δεσµό των πολυµερών στη γόµα και µικρότερη παραµόρφωση του ελαστικού, κατά την οδήγηση. Αυτά οδήγησαν στη συνολική µείωση της αντίστασης κύλισης, που µε τη σειρά της έφερε πιο χαµηλή κατανάλωση καυσίµου.
Επίσης, έβαλαν καινοτόµα πρόσθετα στη γόµα, ώστε να βοηθήσουν την επιφάνεια του πέλµατος να έρχεται σε καλύτερη επαφή µε τον δρόµο. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται πιο αποτελεσµατική µετάδοση των δυνάµεων πέδησης, κι έτσι, ο όρος «καλή επαφή µε τον δρόµο» σηµαίνει λιγότερες στροφές του τροχού, άρα περισσότερα ωφέλιµα χιλιόµετρα. Το προϊόν αυτών των δύο καινοτοµιών στη γόµα του ελαστικού ονοµάζεται, GreenChili 2.0.
Ανάλογα µε τη διάσταση του ελαστικού, οι µηχανικοί της Continental επέλεξαν εναλλακτικές χαράξεις πέλµατος, µε 3, 4 ή 5 λωρίδες (νευρώσεις). Με αυτή την προσαρµοσµένη λύση, το ελαστικό µπορεί να προσφέρει καλή πρόσφυση και χειρισµό ακριβείας, µέχρι τα φυσικά όριά του. Η ισορροπηµένη αναλογία των λωρίδων και των αυλακώσεων του πέλµατος βοηθά την αποµάκρυνση του νερού, κατά την οδήγηση στη βροχή και µειώνει τον κίνδυνο της υδρολίσθησης.
Παράλληλα, οι αυλακώσεις στον «ώµο» του ελαστικού διαχέουν το νερό προς τα έξω, µακριά από την επιφάνεια επαφής του πέλµατος µε τον δρόµο, επιτυγχάνοντας ακόµη καλύτερη πρόσφυση στο βρεγµένο. Για την οδήγηση στο στεγνό, οι µηχανικοί καθοδηγήθηκαν από τα σπορ ελαστικά. Η «ασύµµετρη» γεωµετρία γόµας µε στρογγυλεµένες γωνίες, προσθέτει σταθερότητα στα στοιχεία της γόµας, µέσα στην στροφή, προσφέροντας πιο µεγάλη ακρίβεια χειρισµού και πρόσφυση. Στο βρεγµένο, οι εγκοπές του πέλµατος, µε λοξότµητες άκρες, παρέχουν επιπλέον πρόσφυση, καθώς και περισσότερο αποτελεσµατική αποστράγγιση του νερού στο πέλµα.
Η Continental ξεκίνησε ήδη µαζική παραγωγή των ελαστικών. Μέχρι τον Μάρτιο του 2019, θα είναι διαθέσιµα ελαστικά διάστασης, από 13 έως 22 ίντσες. Το EcoContact 6 θα παραχθεί σε πλάτη από 145 έως 315 χιλιοστά, µε προφίλ µεταξύ 80% και 30%. Τα ελαστικά είναι εγκεκριµένα για ταχύτητες, έως 300 χλµ/ώρα, δηλ.δείκτη ταχύτητας “Y”.