Bosch και Cariad -θυγατρική της VW- ενώνουν τις δυνάµεις τους

Περισσότερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος για τους οδηγούς, γρηγορότερη ανάπτυξη των λειτουργιών αυτόνοµης οδήγησης σε όλες τις κατηγορίες οχηµάτων. Η Bosch και η θυγατρική του Οµίλου Volkswagen Cariad, συνεργάζονται αυτή τη στιγµή για την επίτευξη αυτού του στόχου και συµφώνησαν στη δηµιουργία µιας εκτεταµένης συνεργασίας.
Οι εταιρείες θέλουν να καταστήσουν τη µερική και την πλήρως αυτόνοµη οδήγηση κατάλληλη για µαζική παραγωγή και συνεπώς, διαθέσιµη στο ευρύ κοινό. Για τις µάρκες οχηµάτων που πωλούνται από τον όµιλο Volkswagen, η συµµαχία στοχεύει να καταστήσει διαθέσιµες λειτουργίες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να αφήνουν προσωρινά το τιµόνι από τα χέρια τους. Πιο συγκεκριµένα, αυτές οι λειτουργίες αφορούν συστήµατα hands-free (χωρίς χέρια) επιπέδου 2 για οδήγηση αστική, εκτός πόλης και σε αυτοκινητόδροµους, καθώς και σύστηµα που αναλαµβάνει όλες τις λειτουργίες οδήγησης στον αυτοκινητόδροµο (Επίπεδο SAE 3). Η πρώτη από αυτές τις λειτουργίες πρόκειται να εγκατασταθεί το 2023.
Για µερική και πλήρη αυτόνοµη οδήγηση, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού µια υπερσύγχρονη, τυποποιηµένη πλατφόρµα λογισµικού. Ο στόχος είναι να χρησιµοποιηθεί αυτή η πλατφόρµα σε όλες τις κατηγορίες ιδιωτικών οχηµάτων που πωλούνται από τον όµιλο Volkswagen -συνεπώς σε έναν από τους µεγαλύτερους στόλους οχηµάτων στον κόσµο. Επιπλέον, θα είναι δυνατή η ενσωµάτωση όλων των εξαρτηµάτων που αναπτύχθηκαν από τη συµµαχία αυτή σε οχήµατα και οικοσυστήµατα άλλων αυτοκινητοβιοµηχανιών.
Εξειδίκευση στο λογισµικό και τον όγκο παραγωγής
Ο Markus Heyn, µέλος του διοικητικού συµβουλίου ανέφερε, «Για τα ιδιόκτητα οχήµατα, η πρόοδος στην αυτόνοµη οδήγηση γίνεται βήµα-βήµα κάθε φορά. Στη Bosch, εργαζόµαστε επιτυχώς πάνω σε αυτό το κοµµάτι, εδώ και πολλά χρόνια. Μαζί µε την Cariad, θα επιταχύνουµε τώρα την εισαγωγή στην αγορά των µερικώς και πλήρως αυτόνοµων λειτουργιών οδήγησης, σε όλες τις κατηγορίες οχηµάτων, και έτσι θα τις κάνουµε διαθέσιµες προς όλους. Αυτό θα κάνει την οδήγηση στους δρόµους πιο ασφαλή και ξεκούραστη. Θα είµαστε σε θέση να προσφέρουµε τις λύσεις που δηµιουργούµε και στους υπόλοιπους πελάτες µας, και µε αυτόν τον τρόπο να θέτουµε νέα πρότυπα. Οι δύο εταίροι έχουν όλα όσα χρειάζεται για να κάνουν την ολοένα και πιο αυτόνοµη οδήγηση ένα κοινό θέαµα στους δρόµους µας: έχουν δεκαετίες εµπειρίας στην µαζική παραγωγή, την επεκτασιµότητα και την έγκριση συστηµάτων οδήγησης, καθώς και εξειδίκευση στους τοµείς του λογισµικού, της ανάπτυξης που βασίζεται σε δεδοµένα και την τεχνητή νοηµοσύνη. Η αυτόνοµη οδήγηση είναι το κλειδί για το µέλλον του κλάδου µας. Με τη συνεργασία µας, θα ενδυναµώσουµε τη φήµη της Γερµανίας στην καινοτοµία. Η Bosch και η Cariad θα ενισχύσουν περαιτέρω την τεχνογνωσία τους στην ανάπτυξη πρωτοποριακών τεχνολογιών. Αυτό ενισχύει τη φιλοδοξία µας να προσφέρουµε τις καλύτερες δυνατές λύσεις στους πελάτες µας το συντοµότερο δυνατό».
Έξυπνη επεξεργασία πληροφοριών από το περιβάλλον
Σε διάφορες τοποθεσίες που ανήκουν στις δύο εταιρείες και ειδικά στη Στουτγάρδη και το Ίνγκολσταντ, συνεργάτες από το τµήµα Bosch Cross-Domain Computing Solutions και Cariad θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν µερικώς και πλήρως αυτόνοµες λειτουργίες οδήγησης. Δουλεύοντας σε µικτές, ευέλικτες οµάδες, θα γίνουν µέρος ενός παγκόσµιου δικτύου. Σε περιόδους αιχµής, αναµένεται ότι τα ποικίλα στοιχεία λογισµικού που απαιτούνται από το έργο -από ενδιάµεσο λογισµικό (middleware) έως µεµονωµένες εφαρµογές (individual applications)- θα απασχολήσουν περισσότερους από 1.000 ειδικούς από τις δύο εταιρείες. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει ήδη να προσλαµβάνουν νέους ειδικούς για να εργαστούν σε αυτή τη συµµαχία.
Το επίκεντρο των εργασιών του έργου θα είναι η ανάπτυξη λογισµικού που βασίζεται στα δεδοµένα, βάσει πληροφοριών που θα προέρχονται από αισθητήρες περιβάλλοντος 360 µοιρών. Για τον σκοπό αυτό, θα δηµιουργηθεί ένα ιδιαίτερα καινοτόµο περιβάλλον ανάπτυξης για την καταγραφή, αξιολόγηση και επεξεργασία δεδοµένων. Το περιβάλλον θα χρησιµοποιήσει επίσης µεθόδους τεχνητής νοηµοσύνης. Η ιδέα πίσω από όλο αυτό είναι απλή: όσο πιο ευρύ είναι το σύνολο των δεδοµένων από την πραγµατική οδική κυκλοφορία, τόσο πιο δυνατή και πραγµατική µπορεί να είναι η σχεδίαση των µερικώς και εξαιρετικά αυτόνοµων λειτουργιών οδήγησης. Αυτό ισχύει, για παράδειγµα, σε επιπρόσθετα επίπεδα για χάρτες υψηλής ανάλυσης για τον εντοπισµό και την πλευρική και επί του γεωγραφικού µήκους καθοδήγηση των οχηµάτων. Η συµµαχία θα εργαστεί και σε αυτά τα επίπεδα. Επιπλέον, ισχύει εξίσου και για καθηµερινές καταστάσεις οδήγησης και τις γνωστές ως «γωνιακές περιπτώσεις» – τα σπάνια συµβάντα οδικής κυκλοφορίας που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιλυθούν από ένα σύστηµα.
Επεξεργασία πληροφοριών σε πραγµατικό χρόνο
«Με τη βοήθεια ενός από τους µεγαλύτερους στόλους συνδεδεµένων οχηµάτων στον κόσµο, θα αποκτήσουµε πρόσβαση σε µια τεράστια βάση δεδοµένων. Αυτό θα µας επιτρέψει να φέρουµε τα αυτόνοµα συστήµατα οδήγησης σε ένα νέο επίπεδο. Αυτό περιλαµβάνει και την τροφοδοσία των δεδοµένων που συλλέγονται σε πραγµατικές συνθήκες κυκλοφορίας για τη διαδικασία ανάπτυξης – συνεχώς και σε πραγµατικό χρόνο. Κάθε χιλιόµετρο που διανύεται σε πραγµατικές συνθήκες κυκλοφορίας και τα δεδοµένα που συλλέγονται, αξιολογούνται και επεξεργάζονται και ως αποτέλεσµα αυτού, είναι µια µεγαλύτερη πηγή δεδοµένων και µια καλύτερη βάση από την οποία µπορούµε να προσφέρουμε ακόµη υψηλότερα επίπεδα αυτόνοµης οδήγησης και να µεταφέρουµε τα οχήµατα µε ασφάλεια και αξιοπιστία στους δρόµους µας», δήλωσε ο Mathias Pillin, πρόεδρος της Cross-Domain Computing Solutions.
Οι εταίροι συµφώνησαν επίσης να εξετάσουν τη δυνατότητα κοινών στόχων ανάπτυξης και χρονοδιαγραµµάτων στην πορεία της πλήρους αυτόνοµης οδήγησης (SAE Επίπεδο 4). Η κατευθυντήρια αρχή πίσω από αυτή τη συνεργασία επί ίσοις όροις είναι η εξής: ένας από τους µεγαλύτερους οµίλους της αυτοκινητοβιοµηχανίας στον κόσµο και ένας από τους µεγαλύτερους προµηθευτές αυτοκινήτων, πραγµατοποιούν ένα τεράστιο βήµα προς τα εµπρός για την ανάπτυξη της αυτόνοµης οδήγησης.