infoservice.com.gr

Top Menu

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Main Menu

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

logo

infoservice.com.gr

  • HOME
  • autoSERVICE
  • FANOVAFES
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
    • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
    • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • TRUCK & BUSS Service
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΚΛΑΔΙΚΑ
    • MARKETING
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
    • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Υπάρχει φαινόμενο κυματομορφής AC στον εναλλάκτη;

  • Automechanika Frankfurt: Διεθνής συμμετοχή και νέες τεχνολογίες στο επίκεντρο του aftermarket

  • Lightyear 0 : Το πρώτο επαναφορτιζόμενο από τον ήλιο αυτοκίνητο, ενώ κινείται

  • Η Bosch υποστηρίζει τη νέα γενιά µηχανικών στην Ελλάδα

  • Continental: «Κατασκευαστής ελαστικών της Χρονιάς 2022»

PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Αρχική›PLAYER›ADAS: Η υπ’ αριθµόν ένα τεχνολογία αυτοκινήτου που απαιτεί γνώσεις και εξοπλισµό

ADAS: Η υπ’ αριθµόν ένα τεχνολογία αυτοκινήτου που απαιτεί γνώσεις και εξοπλισµό

Από Admin
26 Ιουλίου 2021
565
0

Τα συστήµατα ADAS – µια τεχνολογία που αναπτύχθηκε ουσιαστικά τα τελευταία 15 περίπου χρόνια – αρχικά προοριζόταν για πολυτελή και µεγάλα οχήµατα. Έρευνα που πραγµατοποιήθηκε από την AAA (Οµοσπονδία µηχανοκίνητων συλλόγων στη Βόρεια Αµερική) δείχνει ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται σήµερα στις ΗΠΑ είναι εφοδιασµένα µε προηγµένα συστήµατα υποστήριξης οδηγού (ADAS).

Τι σηµαίνει αυτό για ένα φανοβαφείο; Τα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Προηγµένα Συστήµατα Βοήθειας Οδηγού)- είναι η γενική ονοµασία που αφορά τα ηλεκτρονικά συστήµατα τα οποία διευκολύνουν τον οδηγό να οδηγεί µε ασφάλεια και βρίσκονται εγκατεστηµένα σε πολλά από τα σηµερινά αυτοκίνητα. Περιλαµβάνουν λειτουργίες όπως υποβοήθηση στο παρκάρισµα, παρακολούθηση τυφλού σηµείου, ενεργό έλεγχο ταχύτητας, αποφυγή σύγκρουσης προς τα εµπρός και πολλά άλλα!

Τα ADAS µπορεί να είναι παθητικά (να παρέχουν προειδοποίηση ή κάποια άλλη µορφή ειδοποίησης στον οδηγό) ή ενεργά (παίρνοντας διορθωτικά µέτρα).

Όλα αυτά τα συστήµατα έχουν σχεδιαστεί µε γνώµονα έναν στόχο και αυτός είναι, η βελτίωση της ασφάλειας των επιβατών. Σύµφωνα µε την Εθνική Αρχή για την Ασφάλεια στην Εθνική Οδό και την Κυκλοφορία (NHTSA), σχεδόν το 80% όλων των ατυχηµάτων στις Ηνωµένες Πολιτείες που έχουν ως αποτέλεσµα τραυµατισµό ή θάνατο οφείλονται σε απροσεξία του οδηγού.

Αυτά τα προηγµένα συστήµατα επιτρέπουν στο όχηµα εκτελέσει αυτόµατα κάποιες διαδικασίες, µε τους επιβάτες να επωφελούνται, ενώ θα µπορούσε να υποστηριχθεί ότι θέτουν επίσης τα θεµέλια για το µέλλον των πλήρως αυτόνοµων οχηµάτων.

Τα ADAS θα επηρεάσουν και πόσο το φανοβαφείο;
Η σύντοµη απάντηση είναι ότι πολλές από τις συνήθεις εργασίες που εκτελούνται τώρα σε ένα φανοβαφείο, µπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο λειτουργίας αυτών των συστηµάτων.

Και αυτό γιατί οι κάµερες και τα συστήµατα ραντάρ είναι κυριολεκτικά τα «µάτια» του αυτοκινήτου και για να λειτουργήσουν σωστά, πρέπει να «βλέπουν» 100% και βέβαια να «κοιτάζουν» προς τη σωστή κατεύθυνση.

Εποµένως, οποιαδήποτε εργασία που µπορεί να εκτελέσει ο φανοβαφέας και η οποία θα άλλαζε την ικανότητα του οχήµατος να «δει» (π.χ. βρωµιά στον αισθητήρα) ή την κατεύθυνση (π.χ. µια αλλαγή έστω και ανεπαίσθητη) στην γωνία που «κοίταζε», θα επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας του συστήµατος ADAS. Και αυτό µπορεί µε τη σειρά του να επηρεάσει το πόσο καλά µπορεί να προστατεύσει τους επιβαίνοντες του αυτοκινήτου.

Ας σκεφθεί κανείς, ότι πρόκειται κάτι σαν την ρουτίνα µιας ευθυγράµµισης. Στην ιδανική περίπτωση, η κεντρική γραµµή µε την νοητή γραµµή του αισθητήρα πρέπει να είναι η ίδια (καλιµπράρισµα). Δεδοµένου ότι οι συστοιχίες από κάµερες και ραντάρ βαθµονοµούνται στην κεντρική γραµµή οποιαδήποτε διαφορά µεταξύ τους, θα έχει σαν αποτέλεσµα οι αισθητήρες να «κοιτάζουν» αλλού.

Όταν η γραµµή της κάµερας δεν είναι ευθυγραµµισµένη µε την κεντρική γραµµή, ακόµη και µε µία µικρή απόκλιση, η εµπρός κάµερα θα «κοιτάζε» προς την κατεύθυνση της γραµµής ώθησης και µπορεί να δει εµπόδια στο πλάι του δρόµου και να «πιστεύει» ότι είναι στον δρόµο του οχήµατος – µε αποτέλεσµα το σύστηµα αλλαγής λωρίδας να ενεργοποιεί τα φρένα ή το τιµόνι για να αποφύγει το εµπόδιο.

Ανακλαστήρας για ραντάρ τυφλών σημείων: βασική δομή για τη βαθμονόμηση των υπερήχων ραντάρ σε οχήματα HYUNDAI, HONDA, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, SUBARU, TOYOTA. Αποτελείται από μεταλλικό κώνο-ανακλαστήρα, λέιζερ και ένα γωνιομετρικό πρότυπο που να κατευθύνει τον χειριστή προς τη σωστή θέση του κώνου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τα μπροστινά, τα πλαϊνά και τα πίσω ραντάρ (ΤΕΧΑ).

Προσομοιωτής Doppler: αυτό το εξάρτημα χρησιμοποιείται επίσης για τη βαθμονόμηση του ραντάρ τυφλών σημείων. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι ένας ενεργός προσομοιωτής που ανταποκρίνεται στη συχνότητα που δημιουργείται από το οπίσθιο ραντάρ οχημάτων MAZDA και VAG GROUP (TEXA).

Πώς λοιπόν γνωρίζει ο φανοβαφέας, ποιες υπηρεσίες ή εργασίες ρουτίνας πρόκειται να απαιτήσουν κάποιο είδος διαδικασίας βαθµονόµησης;

Ταπέτα: για TOYOTA, LEXUS, SCION και SUZUKI Modular kit που επιτρέπουν τη βαθμονόμηση, σύστημα προβολής 360° των TOYOTA, LEXUS, SCION και SUZUKI, που είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία ADAS. (TEXA).

Για να γίνει ένας έλεγχος ενός αυτοκινήτου απαιτείται και το αντίστοιχο «εργαλείο» δηλ. ένας Υ/Η και το αντίστοιχο λογισµικό. Για παράδειγµα, αν ένας φανοβαφέας διαθέτει το Mitchell 1 ProDemand, µπορεί να το ελέγχει, αφού το ProDemand έχει προσθέσει µια καρτέλα στη σελίδα αποτελεσµάτων «1Search» µε την ένδειξη «Driver Assist ADAS – Βοήθεια Οδηγού ADAS».

Κάνοντας κλικ σε αυτήν την καρτέλα ο φανοβαφέας µπορεί να δει τι είδους επισκευές ή διαδικασίες συντήρησης ενδέχεται να απαιτούν προσοχή στο σχετικό σύστηµα ADAS. Ακολουθώντας τους συνδέσµους θα έχει επίσης µία επισκόπηση του τρόπου µε τον οποίο πρέπει να εκτελεστεί η βαθµονόµηση.

Κάνοντας κλικ σε αυτήν την καρτέλα ο φανοβαφέας μπορεί να δει τι είδους επισκευές ή διαδικασίες συντήρησης ενδέχεται να απαιτούν προσοχή στο σχετικό σύστηµα ADAS. Ακολουθώντας τους συνδέσμους θα έχει επίσης μία επισκόπηση του τρόπου µε τον οποίο πρέπει να εκτελεστεί η βαθμονόμηση.

Πώς πραγµατοποιούνται οι βαθµονοµήσεις;
Οι διαδικασίες µπορούν να διαφέρουν σχεδόν όσο τα ακρωνύµια που χρησιµοποιούν οι OEM για να περιγράψουν παρόµοια συστήµατα, τα οποία υπάρχουν σε δύο βασικές κατηγορίες. Τη στατική βαθµονόµηση και τη δυναµική βαθµονόµηση.

Κατά τη στατική βαθµονόµηση χρησιµοποιούνται «στόχοι» που τοποθετούνται σε πολύ συγκεκριµένα σηµεία, µπροστά, δίπλα ή πίσω από το όχηµα. Στη συνέχεια, το όχηµα «µαθαίνει να ψάχνει» αυτούς τους στόχους για την ευθυγράµµιση και βαθµονόµηση των αισθητήρων και της κάµερας.

Κατά τη δυναµική βαθµονόµηση, το όχηµα τοποθετείται ουσιαστικά σε λειτουργία «µάθησης» και στη συνέχεια πρέπει να ολοκληρωθεί ένας πολύ συγκεκριµένος κύκλος οδήγησης, για να πραγµατοποιηθεί η βαθµονόµηση.

Η στατική και δυναµική βαθµονόµηση µε δυο λόγια
Κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων, θέτει κάποιες απαραίτητες προϋποθέσεις, για µια βαθµονόµηση. Για τη στατική βαθµονόµηση απαιτείται η χρήση κάποιων «στόχων», τοποθετηµένων σε πολύ συγκεκριµένο χώρο σε σχέση µε το όχηµα, ανάλογα µε τους αισθητήρες που βαθµονοµούνται. Αυτό προϋποθέτει µεγάλο χώρο – πάνω από 300 τ.µ. σε ορισµένες περιπτώσεις – ο οποίος πρέπει να είναι επίπεδος και απαλλαγµένος από εµπόδια τα οποία θα µπορούσαν να επηρεάσουν την ικανότητα του αισθητήρα να «δει» καθαρά τον στόχο.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί το κόστος των «στόχων» και ο εξειδικευµένος εξοπλισµός που θα χρειαστεί για να επιτευχθούν αυτές οι βαθµονοµήσεις.

Οι δυναµικές βαθµονοµήσεις δεν απαιτούν «στόχους», αλλά απαιτούν πολύ συγκεκριµένες συνθήκες οδήγησης για να είναι επιτυχής η βαθµονόµηση. Ορισµένοι παράγοντες που συµµετέχουν στη διαδικασία είναι η ικανότητα να διατηρείται σταθερή ταχύτητα χωρίς διακοπή, η παρουσία κάποιας ήπιας κυκλοφορίας, ακόµη και οδοστρωµάτων που είναι σαφώς σηµειωµένα, καθώς και η παρουσία εµποδίων στην άκρη του δρόµου από την οποία µπορεί να «µάθει» η κάµερα ή το ραντάρ.

Παλαιότερα, µε την είσοδο κάποιων τεχνολογιών στον χώρο των επισκευών, οι µηχανικοί ή οι ιδιοκτήτες συνεργείων µπορούσαν να επιλέξουν εάν έπρεπε ή όχι, να εµπλακούν µε αυτούς τους τύπους επισκευών.

Αυτό όµως δεν ισχύει για τα ADAS και οποιοδήποτε αυτοκίνητο εξοπλισµένο µε αυτό το σύστηµα πάει στο συνεργείο και στη συνέχεια εκτελείται κάποιο είδος εργασίας – ακόµα και ρουτίνας- η επισκευή που θα απαιτήσει βαθµονόµηση, προϋποθέτει εξοπλισµό ADAS.

Πρόκειται για µα ουσιαστική απόφαση για το πώς θέλει ένας επαγγελµατίας του χώρου να προσεγγίσει τους πελάτες του. Με δυο λόγια, πρόκειται για µια πιθανή επιχειρηµατική ευκαιρία και που απαιτεί επένδυση σε χρόνο και χρήµα, για εκπαίδευση και εξοπλισµό, ώστε να εκτελούνται αυτές οι βαθµονοµήσεις.

Πηγή Mitchell 1Ρ

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
ΕτικέτεςΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟσυστηματα ADAS;φανοβαφειο
Προηγούμενο

H Axalta συνεργάζεται µε τη Chery JETOUR

Επόμενο

Τα «βασανιστήρια» του ηλεκτρικού Ford E-Transit

Σχετικά άρθρα Περισσότερα του ιδίου

  • autoSERVICEPLAYER

    Οι νέες λάµπες Ultinon LED της Philips κάνουν τη νύχτα… μέρα!

    9 Μαΐου 2018
    Από Admin
  • autoservice.com.gr_brembo2
    autoSERVICEPLAYER

    Brembo: Νέες δαγκάνες φρένων

    5 Ιουνίου 2018
    Από Admin
  • Valeo MatrixBeam,headlight
    autoSERVICEPLAYER

    Valeo Μatrix Beam: Φανάρι για Αudi Α3

    5 Δεκεμβρίου 2018
    Από Admin
  • autoservice.com.gr_autopromotec 2019_
    PLAYERΕΚΘΕΣΕΙΣ

    Autopromotec 2019: Η 28η έκθεση ξεκίνησε µε σηµαντικές νέες εξελίξεις

    21 Μαΐου 2018
    Από Admin
  • PLAYERΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Μπορεί η τεχνολογία να νικήσει τον παλιοµοδίτη κλέφτη αυτοκινήτων;

    24 Απριλίου 2018
    Από Admin
  • fanovafes.com.gr_DFW PROFESSIONAL
    PLAYERΦΑΝΟΒΑΦΕΣ

    Πεντάφυλλη αυτοκόλλητη ταπετσαρία για την προστασία φούρνων βαφής αυτοκινήτωv

    19 Νοεμβρίου 2018
    Από Admin

  • ΚΛΑΔΙΚΑ

    ΕΟΒΕΑΜΜ: Να μην αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας

  • fanovafes.com.gr_Glasurit_130 years_
    PLAYERΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

    Glasurit: 130 χρόνια ιστορία µε χρώµα

  • PLAYERΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Continental: Το πρώτο ελαστικό, µε νέο δείκτη φορτίου «HL»

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • autoSERVICE
  • ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • 13 Αυγούστου 2022

    Υπάρχει φαινόμενο κυματομορφής AC στον εναλλάκτη;

  • 11 Αυγούστου 2022

    Automechanika Frankfurt: Διεθνής συμμετοχή και νέες τεχνολογίες στο επίκεντρο του aftermarket

  • 7 Αυγούστου 2022

    Lightyear 0 : Το πρώτο επαναφορτιζόμενο από τον ήλιο αυτοκίνητο, ενώ κινείται

  • 3 Αυγούστου 2022

    Η Bosch υποστηρίζει τη νέα γενιά µηχανικών στην Ελλάδα

  • 1 Αυγούστου 2022

    Continental: «Κατασκευαστής ελαστικών της Χρονιάς 2022»

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 1 Ιουλίου 2021

    Ηλεκτροκίνηση & Εγκατάσταση Σταθμών Φόρτισης από το IsZEB

  • 17 Ιανουαρίου 2020

    H ΤΟΤΑΛ ΕΛΛΑΣ στηρίζει το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ασφαλώς Ποδηλατώ»

  • 8 Σεπτεμβρίου 2019

    ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ. Οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας

  • 18 Απριλίου 2019

    Audi: Σχεδίαση εικονικής εκπαίδευσης χωρίς σχεδόν καµία γνώση προγραµµατισµού

  • 12 Φεβρουαρίου 2019

    Το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ παρουσιάζει τις τάσεις στην Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ακολουθήστε μας

ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ

  • 26 Οκτωβρίου 2018

    ΣτΕ: Απόφαση «ανάσα» για τις πτωχευμένες επιχειρήσεις

  • 1 Ιουλίου 2018

    ΟΑΕΔ: Επιδότηση έως και €500 σε νέους ανέργους για τον περιορισμό του brain drain

  • 15 Μαΐου 2018

    Άδικο, αντιαναπτυξιακό και εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας το “ψηφιακό” τέλος

  • 29 Μαρτίου 2018

    Τι ισχύει για την τραπεζική αργία 30 Μαρτίου – 2 Απριλίου και πως επηρεάζει όλες τις πληρωμές

  • 29 Μαρτίου 2018

    Οι νέες μέθοδοι των ελεγκτικών υπηρεσιών

ΘΕΜΑΤΑ

  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
  • ΚΛΑΔΙΚΑ
  • MARKETING
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
  • ΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • autoSERVICE
  • ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Γενικά

  • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΒΙΝΤΕΟ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΝΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΥΧΗ autoSERVICE
  • ΤΕΥΧΗ ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χατζή 29, Άνω Πατήσια
11141 Aθήνα
Τηλ: +30. 210 21.32.356
Fax: +30. 210 21.32.357
Email: infoserv @ otenet.gr
© Copyright 2017 infoservice.com.gr | All Rights Reserved. | Created by Afternet