48 VOLT: Μια αποδεδειγµένη τεχνολογία για τη µείωση των εκποµπών CO2 και NOX

Σε αντίθεση µε µια παραδοσιακή εγκατάσταση 12V, ένα σύστηµα 48V µπορεί να ανταποκριθεί πιο αποτελεσµατικά στην υψηλότερη ζήτηση ενέργειας που δηµιουργείται από τη λειτουργία των παρελκοµένων και του εξοπλισµού του οχήµατος.
Τα ηλεκτρικά συστήµατα 48 Volt τυπικά τροφοδοτούν τις µίζες stop-start, τους υβριδικούς κινητήρες και τους υπερσυµπιεστές, επιτρέποντας να σχεδιάζονται µικρότεροι κινητήρες µε µεγαλύτερη οικονοµία καυσίµου και απόδοση. Τα συστήµατα 48 Volt παρέχουν την ισχύ σε υδραυλικά και µηχανικά εξαρτήµατα όπως το υδραυλικό τιµόνι, τα συστήµατα πέδησης, η αντλία νερού, η ψύξη του ψυγείου και ο κλιµατισµός.
Το σύστηµα προσφέρει 4 φορές µεγαλύτερη τάση και ηλεκτρική ισχύ για την ίδια ποσότητα ηλεκτρικού ρεύµατος που παράγεται µε την συµβατική αρχιτεκτονική των 12V. Μετατρέπει το όχηµα, σε συνδυασµό µε τον βενζινοκινητήρα ή τον πετρελαιοκινητήρα, σε ένα «ήπιο υβριδικό» όχηµα. Για τα ελαφρά οχήµατα πόλης, µια µπαταρία 48V µπορεί επίσης να λειτουργήσει ως µία από τις µονάδες ισχύος, κινώντας το όχηµα σε µικρές αποστάσεις και επιτρέποντας την οδήγηση χωρίς εκποµπές καυσαερίων.
Σύγκριση του πλήρως υβριδικού µε το ήπιο υβριδικό όχηµα
Ένα πλήρως υβριδικό όχηµα είναι εξοπλισµένο µε έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα παράλληλα µε έναν βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα εσωτερικής καύσης που παράγει επιπλέον ενέργεια, όπως απαιτείται.
Σε ένα ήπιο υβριδικό όχηµα το µεγαλύτερο µέρος της εργασίας το κάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας υπάρχει για να εκτελεί βοηθητικό έργο. Σε αντίθεση µε το plug-in υβριδικό όχηµα, ένα ήπιο υβριδικό όχηµα δεν απαιτεί καλώδιο για την επαναφόρτιση του συσσωρευτή, αλλά χρησιµοποιεί την αναγεννητική πέδηση κατά την οδήγηση
Ποιο είναι το πρόβληµα;
Όλο και περισσότερα συστήµατα σήµερα χρησιµοποιούν ηλεκτρισµό. Όµως, τα συστήµατα βοήθειας του οδηγού, όπως είναι το προσαρµοστικό σύστηµα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού, η διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας και η προβολή ενδείξεων στο παρµπρίζ, αλλά και τα χαρακτηριστικά που έχουν σχέση µε την άνεση, όπως είναι τα θερµαινόµενα καθίσµατα ή/και το τιµόνι, θέτουν υψηλότερους περιορισµούς στις δυνατότητες της παραδοσιακής µπαταρίας των 12V στο να τροφοδοτήσει όλες αυτές τις καταναλώσεις.
Το αποτέλεσµα είναι να δηµιουργείται µεγαλύτερη επιβάρυνση από την υψηλότερη κατανάλωση καυσίµου και την παραγωγή CO2, ενώ, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι προµηθευτές των εξαρτηµάτων και των παρελκοµένων του αυτοκινήτου θέλουν να επιτύχουν το αντίθετο.
Πως λειτουργεί ένα ήπιο υβριδικό 48V;
Οι προµηθευτές της αυτοκινητοβιοµηχανίας εξετάζουν σήµερα διάφορες διαµορφώσεις ήπιων υβριδικών συστηµάτων που κάνουν χρήση των 48V. Η επιλεγµένη τοπολογία, η θέση του ηλεκτρικού κινητήρα, θα καθορίσει τη βαρύτητα των πλεονεκτηµάτων και των οφελών που θα επιτευχθούν όσον αφορά τη µείωση του CO2 . Η Μίζα-Γεννήτρια µε κίνηση ιµάντα είναι αυτή τη στιγµή η πιο διαδεδοµένη εφαρµογή, καθώς αυτός ο συνδυασµός συνδυάζει ένα σχετικά χαµηλό κόστος ενσωµάτωσης-και αποφεύγεται το πρόσθετο κόστος για την πρόβλεψη διατάξεων προστασίας από ηλεκτροπληξία- µε τα οφέλη της µείωσης του CO2 και της ενίσχυσης της δύναµης.
Το µέλλον της τεχνολογίας 48V
O εξηλεκτρισµός του οχήµατος είναι µια από τις µελλοντικές λύσεις οι οποίες θα οδηγήσουν σε κινητικότητα ευφυέστερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον.
Η τεχνολογία 48V έχει µια καθορισµένη θέση στη διαδικασία της ηλεκτροκίνησης και θα παραµείνει ως ένα σηµαντικό στοιχείο για την αποτελεσµατικότερη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό συµβαίνει όχι µόνο λόγω των δυνατοτήτων που παρέχει για να µειώσουµε την κατανάλωση καυσίµου και την παραγωγή CO2, αλλά και λόγω του συµπαγούς σχεδιασµού της, του χαµηλότερου κόστους παραγωγής και τη συµβατότητά της µε τους υπάρχοντες κινητήρες, βενζίνης ή πετρελαίου
Μέχρι το 2025, 1 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται αναµένεται ότι θα είναι εργοστασιακά εξοπλισµένα µε σύστηµα 48V, φτάνοντας τον αριθµό των 15 εκατοµµυρίων οχηµάτων ετησίως.
Μέχρι το ίδιο έτος, αναµένεται ότι το 95% των ήπιων υβριδικών οχηµάτων θα έχει ενσωµατώσει την τεχνολογία 48V.
Ποια είναι τα πλεονεκτήµατα του συστήµατος 48-Volt;
Η τεχνολογία 48V βοηθά τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά οχήµατα να πληρούν τους κανονισµούς σχετικά µε τις εκποµπές CO2, µειώνοντας την κατανάλωση καυσίµων έως και 10-15% και ως εκ τούτου µειώνοντας την παραγωγή του CO2 έως και 15%. Η τεχνολογία 48V παρέχει επίσης περισσότερη ισχύ στις πρόσθετες ενσωµατωµένες λειτουργίες.
Και πάνω απ’ όλα:
• Προσφέρει ένα πιο αποτελεσµατικό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, π.χ. κατά τη διάρκεια της πέδησης.
• Μπορεί να ενσωµατωθεί στο όχηµα και να λειτουργήσει παράλληλα µε το υπάρχον ηλεκτρικό σύστηµα των 12V.
• Παρέχει καθαρότερη κίνηση κατά την κυκλοφορία στην πόλη και στην περίπτωση των κινητήρων ντίζελ, το σύστηµα Stop Start 48V µπορεί να συµβάλει στη µείωση των επιπέδων εκποµπής NOx κατά περίπου 10% κατά τη φάση της επιτάχυνσης.
•Έχει µικρές διαστάσεις µε µικρή επίδραση στον πίσω χώρο αποσκευών και το συνολικό βάρος.
• Κοστίζει λιγότερο από µια µπαταρία 300-400V που απαιτείται για ένα πλήρες υβριδικό ή ηλεκτρικό όχηµα: Δηλαδή, δαπανούµε το 1/3 του κόστους για να έχουµε τα 2/3 των οφελών.
• Προσφέρει αυξηµένη απόδοση και άµεση απόκριση λόγω της πρόσθετης ισχύος µέχρι 20kWh που παράγεται από το σύστηµα 48V.
• Μπορεί να βελτιώσει την οδική συµπεριφορά µέσω των συνδεδεµένων συστηµάτων του αµαξώµατος.
• Παρέχει πιο γρήγορη και αθόρυβη εκκίνηση του κινητήρα, αποσυνδέει τον εξοπλισµό από τον περιστρεφόµενο κινητήρα και χρησιµοποιεί µόνο το τµήµα της απαιτούµενης απόδοσης αντί να απορροφά ένα µέρος της ροπής του κινητήρα.
Η κατηγορία των εξαρτηµάτων και παρελκοµένων µε τεχνολογία 48v που αναπτύσσονται σήµερα από τα µέλη της CLEPA
• Μίζα-γεννήτρια µε κίνηση µέσω ιµάντα
• Υβριδικός συµπλέκτης
• Υβριδική µπαταρία
• eΥπερσυµπιεστής
• Μετατροπέας DC/DC
• Καταλύτης µε ηλεκτρική θέρµανση