UltraContact: Το νέο θερινό ελαστικό από την Continental

Με το νέο UltraContact, ένα ελαστικό για καταναλωτές αλλά και για εταιρικούς στόλους οχηµάτων η Continental ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης, που αναζητούν περισσότερη αειφορία και εξοικονόµηση πόρων στον κλάδο των ελαστικών.
Παράλληλα, η Continental προσαρµόζεται στην αύξηση της πρακτικής του car-sharing µεταξύ των οδηγών, ιδιαίτερα ανάµεσα σε νεότερους στην ηλικία χρήστες οχηµάτων. Αυτό σηµαίνει ότι η κοινή χρήση και η ενοικίαση αυτοκινήτων έχουν πλέον πιο µεγάλη ζήτηση, ενώ τα ηλεκτρικά οχήµατα θα αυξηθούν σηµαντικά στο προσεχές µέλλον. Το 2019, ο αριθµός των ηλεκτρικών οχηµάτων που πωλήθηκαν, παγκοσµίως, ξεπέρασε, για πρώτη φορά, τα 2 εκατοµµύρια. Οι ειδικοί αναµένουν, ότι περίπου 14 εκατοµµύρια από αυτά τα οχήµατα θα πωλούνται ετησίως µέχρι το 2025. Τα ελαστικά που θα ανταποκρίνονται σε αυτές τις νέες τάσεις θα πρέπει να έχουν µεγάλη διάρκεια ζωής, να είναι στιβαρά και να προσφέρουν την πιο µεγάλη δυνατή ασφάλεια. Η προσέγγιση αυτή συνολικά συµβάλει και στη µείωση του κόστους αγοράς.
Το νέο UltraContact αποτελεί ένα θερινό ελαστικό µε µεγάλο χιλιοµετρικό ωφέλιµο και τα γνωστά πρότυπα ασφαλείας της Continental. Οι κατασκευαστές του έχουν επανασχεδιάσει τη σύνθεση της γόµας και το πέλµα, ώστε να συνδυάζουν µέγιστη διάρκεια ζωής, µε χαρακτηριστικά ασφαλούς χειρισµού, χαµηλή αντίσταση κύλισης και χαµηλές εκποµπές θορύβου. Αυτό φαίνεται και από τις ταξινοµήσεις του στην ετικέτα ελαστικών της ΕΕ. Για την απόσταση πέδησης σε βρεγµένο οδόστρωµα βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο, µε βαθµό «A», ενώ κατατάσσεται µε βαθµό «B» στην αντίσταση κύλισης. Για την εκποµπή θορύβου, ταξινοµείται µε «A» ή «B». Έτσι είναι κατάλληλο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία συνηθίζεται πλέον να εξοπλίζονται µε «ήσυχα» ελαστικά, καθώς ο θόρυβος κύλισης είναι πιο αξιοσηµείωτος στους επιβάτες από ότι στα αυτοκίνητα µε κινητήρες καύσης.
Για να επιτευχθεί η µεγάλη διάρκεια ζωής, αναπτύχθηκε µια νέα πολύ στιβαρή σύνθεση γόµας στο πέλµα, γνωστή και ως YellowChili. Περιέχει ένα ειδικό δίκτυο ανθεκτικών πολυµερών ενώσεων που περιορίζουν σηµαντικά την τριβή, σε σχέση µε τις συνηθισµένες ενώσεις. Χάρη στα υψηλής ποιότητας συστατικά της, µπορεί να αλληλοεπιδράσει πολύ καλά µε την επιφάνεια του δρόµου, για να προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης -κάτι σηµαντικό για την καλή εκκίνηση, την ακρίβεια χειρισµού στο τιµόνι και τις ασφαλείς αποστάσεις φρεναρίσµατος.
Ένας άλλος παράγοντας που µειώνει την τριβή και παρατείνει τη διάρκεια ζωής είναι το ειδικά σχεδιασµένο πέλµα. Ο συνδυασµός µεγάλου αριθµού αυλακώσεων µε συµπαγείς νευρώσεις εξασφαλίζει υψηλή ακαµψία και σταθερότητα, καθώς η πίεση κατανέµεται οµοιόµορφα σε ολόκληρη την επιφάνεια επαφής µε τον δρόµο.
Οι µηχανικοί της Continental έχουν αναπτύξει και µια ανθεκτική κατασκευή, καθώς το ελαστικό σχεδιάστηκε για να έχει διευρυµένη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, πολλές από τις διαστάσεις του νέου UltraContact είναι εξοπλισµένες µε νεύρο προστασίας στεφάνης, το οποίο προσφέρει πρόσθετη άµυνα στις ζηµιές στην κάτω περιοχή του πλευρικού τοιχώµατος.
Οι µικρές αποστάσεις φρεναρίσµατος, ακόµη και σε βρεγµένο οδόστρωµα, είναι από τα πιο σηµαντικά χαρακτηριστικά των ελαστικών. Με το νέο UltraContact, ο µεγάλος αριθµός διαφορετικών κεκλιµένων αυλακώσεων εξασφαλίζει καλή εκροή του νερού από την επιφάνεια επαφής µε τον δρόµο προς τις αυλακώσεις του πέλµατος και τους ώµους του ελαστικού. Αυτός ο σχεδιασµός επιταχύνει την αποµάκρυνση του νερού, διασφαλίζοντας µικρές αποστάσεις φρεναρίσµατος στη βροχή.
Η οδηγική άνεση συνδέεται στενά µε τον χαµηλό θόρυβο των ελαστικών στην επαφή τους µε τον δρόµο. Οι θόρυβοι είναι ηχητικά κύµατα σε διαφορετικές συχνότητες. Για να διατηρηθούν σε χαµηλά επίπεδα, µικρά στοιχεία – γνωστά ως «διασπαστές θορύβου» – εισάγονται στις αυλακώσεις, µεταξύ των λωρίδων του πέλµατος. Όπως ένας διακόπτης κυµάτων, µειώνουν την εκποµπή θορύβου χωρίς να εµποδίζουν την αποµάκρυνση του νερού.
Το νέο πλευρικό τοίχωµα παρουσιάζει, για πρώτη φορά το νέο σχέδιο «τεσσάρων τµηµάτων», που θα δούµε και στις µελλοντικές γενιές των ελαστικών Continental. Το όνοµα του προϊόντος τοποθετείται απέναντι από την ευδιάκριτη αναγραφή της διάστασης. Ένα µεγάλο λογότυπο Conti-nental εµφανίζεται σε δύο σηµεία, στο πλευρικό τοίχωµα. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι ότι το όνοµα του προϊόντος φαίνεται και στις αυλακώσεις του πέλµατος.
Το νέο ελαστικό θα είναι διαθέσιµο στην Ελλάδα περίπου µετά την άνοιξη του 2022. Υπάρχουν ήδη 100 προϊόντα στη γκάµα εκδόσεων του UltraContact για φέτος, ενώ περισσότερα θα έρθουν το 2023. Το UltraContact παράγεται για ζάντες, µεταξύ 14 και 20 ιντσών, σε πλάτος µεταξύ 155 και 245 χιλιοστών, µε διατοµές µεταξύ 80% και 40%. Ανάλογα µε τη διάσταση, οι εγκρίσεις του είναι για ταχύτητες, µεταξύ 190 και 300 χλµ./ώ. Επίσης, διατίθενται διάφοροι τύποι του ελαστικού, µε αυξηµένο δείκτη φορτίου.