Τα επιµέρους εξαρτήµατα της Ford θα κατασκευάζονται από… ελαιόδεντρα
Η Ford αποφάσισε να δοκιµάσει τη χρήση των κλαδιών και των φύλλων που απορρίπτονται κατά τη συγκοµιδή για την κατασκευή πιο βιώσιµων εξαρτηµάτων στα οχήµατά της.
Ως γνωστόν, τα ελαιόδεντρα παράγουν έναν καρπό ο οποίος καταναλώνεται σε όλο τον κόσµο µε τη µορφή σνακ, λαδιού ή και πάστας ελιάς. Τώρα, η Ford διερεύνησε τη δυνατότητα χρήσης των κλαδιών και των φύλλων που απορρίπτονται κατά τη συγκοµιδή για την κατασκευή πιο βιώσιµων εξαρτηµάτων στα οχήµατά της.
Η δοκιµή διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράµµατος COMPOlive, το οποίο έχει δεσµευτεί για την επίτευξη περιβαλλοντικής αλλαγής στην ελαιοπαραγωγή, τη χρήση βιοσύνθετων υλικών αντί για πλαστικό και την υποστήριξη της κυκλικής οικονοµίας.
Η χρήση καταλοίπων από τη συγκοµιδή ελιάς µε σκοπό την παραγωγή εξαρτηµάτων στα σύγχρονα αυτοκίνητα θα µπορούσε να µειώσει σηµαντικά τις ποσότητες πλαστικού που χρησιµοποιούνται σε αυτά.
Ταυτόχρονα, µια τέτοια διαδικασία θα µπορούσε να υποστηρίξει τους στόχους για καθαρότερο αέρα, αποφεύγοντας την καύση των κλαδιών και των φύλλων που απορρίπτονται κατά τη συγκοµιδή του πολύτιµου αυτού καρπού.
Στο πλαίσιο της δοκιµής που πραγµατοποιήθηκε, οι µηχανικοί της Ford κατασκεύασαν πρωτότυπα υποπόδια, καθώς και επιµέρους τµήµατα του χώρου αποσκευών, χρησιµοποιώντας τα παραπάνω κατάλοιπα από τη συγκοµιδή της ελιάς.
Οι δοκιµές έδειξαν ότι τα παραγόµενα εξαρτήµατα είναι στιβαρά και ανθεκτικά, µε τη Ford να αξιολογεί τώρα την όλη διαδικασία για µαζική χρήση στο επόµενο «κύµα» των αµιγώς ηλεκτρικών οχηµάτων της.
Για τις ανάγκες της δοκιµής, τα κατάλοιπα προήλθαν από ελαιώνες στην Ανδαλουσία της Ισπανίας, την περιοχή µε την υψηλότερη παραγωγή ελαιολάδου στον κόσµο.
Σε πρώτη φάση, οι µηχανικοί στα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της Ford στην Κολωνία της Γερµανίας χρησιµοποίησαν έξυπνη τεχνολογία προσοµοίωσης για να δοκιµάσουν τη χρηστικότητα των ελαιόδεντρων όσον αφορά την ανθεκτικότητα, την αντοχή και τη δυνατότητα µορφοποίησης, ενώ στη συνέχεια ήταν σε θέση να προχωρήσουν στην κατασκευή των πρωτότυπων εξαρτηµάτων.
Αποτελούµενη κατά 40% από ίνες και κατά 60% από ανακυκλωµένο πλαστικό πολυπροπυλενίου, η ουσία που προέκυψε θερµάνθηκε και µορφοποιήθηκε µε έγχυση στο σχήµα του επιλεγµένου εξαρτήµατος.
Μαζί µε τους εταίρους της σε όλο τον κόσµο, η Ford επιτυγχάνει µετρήσιµα οφέλη σε σχέση µε φιλόδοξους στόχους περιβαλλοντικής βιωσιµότητας.
Το The Road to Better είναι η δέσµευση της Ford για την οικοδόµηση ενός πιο βιώσιµου, και δίκαιου χωρίς αποκλεισµούς µέλλοντος στον τοµέα των µεταφορών,
Το πρόγραµµα COMPOlive, το οποίο διήρκεσε από το 2020 έως το 2023, έπρεπε να προσαρµοστεί στους ταξιδιωτικούς περιορισµούς που επέβαλε η πανδηµία. Οι εταίροι του συναντήθηκαν από κοντά για πρώτη φορά, περίπου δυόµισι χρόνια µετά την έναρξη του project.