Συναγερµό σήµανε η ACEA
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζητά από τους ηγέτες της Ε.Ε., δραστικές ενέργειες για τη διάσωση ολόκληρου του κλάδου και υπογραµµίζει πως η οδηγία Euro 7 θα αυξήσει την τιµή των νέων αυτοκινήτων κατά µέσον όρο 2.000 ευρώ.
Μεγαλύτερη προσοχή σε ολόκληρο τον τοµέα της αυτοκινητοβιοµηχανίας και έκκληση για επιτάχυνση των ενεργειών προκειµένου να εξασφαλιστεί υψηλότερη ανταγωνιστικότητα για την ευρωπαϊκή βιοµηχανία στο πλαίσιο της πράσινης µετάβασης. Αυτά είναι τα κύρια αιτήµατα που απευθύνει η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), µε στόχο να επιστήσει την προσοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην έκτακτη ανάγκη ανταγωνιστικότητας που αντιµετωπίζει ο τοµέας της αυτοκινητοβιοµηχανίας. Ο λόγος; Αφού έπαιξε κεντρικό ρόλο στο παγκόσµιο αυτοκινητιστικό σενάριο από τη µεταπολεµική περίοδο και πολύ συχνά εισήγαγε τεχνολογικές καινοτοµίες που άλλαξαν ολόκληρο τον τοµέα – ξεκινώντας από τον έλεγχο πρόσφυσης ή το σύστηµα ABS – τώρα οι ισορροπίες αλλάζουν ριζικά.
Η ανταγωνιστικότητα σε κίνδυνο
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιοµηχανία δεν κινδύνευσε ποτέ περισσότερο. Μιλώντας στην ακρόαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες στα τέλη Μαρτίου, ο πρόεδρος της ACEA Luca de Meo σχολίασε: «Η Ευρώπη και η αυτοκινητοβιοµηχανία βρίσκονται σε ένα θεµελιώδες σηµείο καµπής. Οι προκλήσεις είναι τεράστιες, όπως και η πίεση που ασκείται στην αυτοκινητοβιοµηχανία. Σήµερα, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές οχηµάτων αντιµετωπίζουν µια πολύ ασύµµετρη πρόκληση. Δεν είµαστε πλέον επικεφαλής της τεχνολογικής κούρσας. Ταυτόχρονα, καθώς τα κίνητρα αγοράς για οχήµατα µε µηδενικές εκποµπές ρύπων µειώνονται στην Ε.Ε., διαπιστώνουµε µαζική υποστήριξη προς τους ανταγωνιστές µας στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Όλα αυτά συµβαίνουν σε ένα πλαίσιο όπου η συνολική ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα διαβρώνεται».
Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA εξηγεί: «Μια σηµαντική πρόκληση για τον τοµέα της αυτοκινητοβιοµηχανίας τα τελευταία χρόνια ήταν ο τεράστιος όγκος της νέας νοµοθεσίας, που εκτείνεται από τη µείωση των εκποµπών CO2 στην εξάτµιση, µέχρι την ενσωµάτωση κριτηρίων βιωσιµότητας και δέουσας επιµέλειας στη νοµοθεσία που σχετίζεται µε την αυτοκινητοβιοµηχανία. Και ενώ η νοµιµότητα αυτών των πρωτοβουλιών δεν αµφισβητείται και η βιοµηχανία επενδύει σηµαντικά στην επίτευξη των στόχων τους, η Ευρώπη µπορεί και πρέπει να κάνει περισσότερα για να είναι η νοµοθεσία συνεκτική, εφικτή και ανταγωνιστική σε παγκόσµιο επίπεδο».
Αυτοκίνητα EURO 7: Τιµές αυξηµένες κατά 2.000 ευρώ
Εάν η µετάβαση στην πλήρως ηλεκτρική κινητικότητα είναι η µεγαλύτερη πρόκληση που αντιµετωπίζει ολόκληρος ο τοµέας, θα πρέπει πρώτα να αντιµετωπίσουµε και να είµαστε έτοιµοι για την εισαγωγή του προτύπου EURO 7. Η πρόσφατη πρόταση για το Euro 7 σχετικά µε τις εκποµπές ρύπων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγµα κανονισµού που θα προσθέσει πολυπλοκότητα και αβεβαιότητα στις βασικές αποφάσεις και επενδύσεις των Ευρωπαίων κατασκευαστών οχηµάτων, χωρίς να επιφέρει τα περιβαλλοντικά οφέλη που ισχυρίζεται ότι προσφέρει», δήλωσε ο Luca De Meo.
Το ισχύον πρότυπο Euro 6, σε συνδυασµό µε την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχηµάτων, έχει τη δυνατότητα να καταστήσει δυνατή τη µείωση κατά 80% των εκποµπών NOx έως το 2035 σε σύγκριση µε το 2020. Η πρόταση Euro 7 θα επιφέρει το πολύ 4 επιπλέον βαθµούς για τα αυτοκίνητα και 2 επιπλέον βαθµούς για τα φορτηγά. Αυτός ο οριακός αντίκτυπος θα είχε ένα αποφασιστικά υψηλό κόστος. Η ACEA, µάλιστα, εκτιµά ότι η πρόταση Euro 7 θα οδηγούσε σε µέση αύξηση της τιµής ενός νέου αυτοκινήτου κατά 2.000 ευρώ. Τι σηµαίνει αυτό στην καθηµερινή µας ζωή; Πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ήδη παλαιών αυτοκινήτων τους. «Δεδοµένου ότι η ανανέωση του στόλου είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για τον περιορισµό τόσο των εκποµπών CO2 όσο και των εκποµπών ρύπων, θα πρέπει να αναζητήσουµε τρόπους για να την επιταχύνουµε. Πρέπει επίσης να εξετάσουµε πρόσθετες ευκαιρίες, χρησιµοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και δρώντας εκεί όπου έχει νόηµα. Για την ποιότητα του αέρα, θα πρέπει να επικεντρωθούµε στις µεγάλες αστικές περιοχές, τηρώντας τις αρχές της επικουρικότητας και της αναλογικότητας, καθώς εκεί είναι το πραγµατικό πρόβληµα», ανέφερε ο Luca de Meo.