Νέο Megane E-TECH Electric: Στην καρδιά της καινοτοµίας
Δίπλωµα ευρεσιτεχνίας για έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτροκινητήρα.
Εδώ και σχεδόν 125 χρόνια, η Renault επιδιώκει συνεχώς την καινοτοµία. Οι εφευρέσεις της έχουν αντέξει στη δοκιµασία του χρόνου και εξακολουθούν να χρησιµοποιούνται ακόµη και σήµερα. Κιβώτιο ταχυτήτων άµεσης κίνησης (1899), αντικατάσταση της χειροκίνητης µανιβέλας µε ηλεκτρική µίζα (1909), προσθήκη της «5ης πόρτας» (1961), κεντρικό άνοιγµα (1983), κάρτα κλειδιού hands-free (2000).
Το καινούργιο Megane E-TECH Electric συνεχίζει να καινοτοµεί. Περισσότερες από 300 πατέντες έχουν κατατεθεί για τον σχεδιασµό του αυτοκινήτου και της πλατφόρµας του, από τις οποίες επτά παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Ο Edouard Nègre, επικεφαλής σχεδιασµού ηλεκτρικών κινητήρων στο τµήµα σχεδιασµού συστηµάτων κίνησης της Renault, «ρίχνει φως» στον κινητήρα που εµφανίζεται στο Megane E-TECH Electric. Εξηγεί πώς τα πηνία χαλκού που χρησιµοποιούνται για τον ρότορα συµβάλλουν στη µείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αυτοκινήτου, καθώς δεν απαιτείται η χρήση σπάνιων γαιών.
Η Renault αξιοποιεί την τεχνογνωσία της ως πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, καθώς αναπτύσσει κάθε χρόνο νέα καινοτόµα χαρακτηριστικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ το µεγαλύτερο µέρος της έρευνας και της ανάπτυξης έχει επικεντρωθεί στο να γίνονται οι µπαταρίες όλο και µικρότερες και να αυξάνεται η χωρητικότητα φόρτισής τους, ο κινητήρας δεν έχει µείνει στο περιθώριο.
Η εταιρεία θεωρεί ότι ο κινητήρας διαδραµατίζει στρατηγικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας των EV και αποφάσισε µάλιστα να τον σχεδιάσει εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό της. Με επίκεντρο την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, η κατασκευή και η συναρµολόγηση όλων των ενεργών µερών (ρότορας, στάτορας, ηλεκτρονικά ισχύος, µειωτήρας) γίνεται στο εργοστάσιο Cléon (Seine-Maritime, Γαλλία) µε λιγότερα υλικά και λιγότερη ενέργεια που χρησιµοποιούνται στη διαδικασία, ενώ η Ε&Α επικεντρώνεται στο Τεχνολογικό Κέντρο στο Guyancourt (Yvelines, Γαλλία).
Τι φέρνει η καινοτοµία
Η νέα διαδικασία περιέλιξης του ρότορα για το Megane E-TECH Electric διαθέτει µια σειρά από πλεονεκτήµατα, όπως:
– Είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, καθώς δεν περιέχει µαγνήτες και συνεπώς, σπάνιες γαίες
– Είναι στιβαρή και αξιόπιστη
– Έχει βελτιστοποιηµένη απόδοση µέσω του περιορισµού της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας (µέσω της διαµόρφωσης του ρεύµατος) και εποµένως της µείωσης της σπατάλης ενέργειας, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες ή στον αυτοκινητόδροµο
– Το κόστος παραγωγής της είναι χαµηλότερο, καθώς η τεχνολογία χρησιµοποιείται για τους κινητήρες των ZOE, Twingo Electric, Kangoo Electric και Master Electric, οι οποίοι κατασκευάζονται στην ίδια γραµµή παραγωγής στο Cléon της Γαλλίας.
Μια νέα διαδικασία
Η Renault σχεδίασε και κατοχύρωσε µε δίπλωµα ευρεσιτεχνίας έναν νέο σύγχρονο κινητήρα χωρίς µαγνήτες µε ηλεκτρική διέγερση για το ολοκαίνουργιο Megane E-TECH Electric. Η τεχνολογία αυτή καθιστά τον κινητήρα πιο αποδοτικό, µειώνοντας παράλληλα τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν πλέον οι δύσκολα ανακυκλώσιµες σπάνιες γαίες, όπως το νεοδύµιο, η εξόρυξη και η επεξεργασία των οποίων παράγει τοξικά απόβλητα. Οι µαγνήτες έχουν αντικατασταθεί από χάλκινα πηνία για τα οποία έχει µελετηθεί η σειρά και η θέση κάθε σύρµατος ώστε να αντέχουν στη φυγόκεντρο δύναµη του ρότορα.
Εκτός από τα περιβαλλοντικά οφέλη, η τεχνολογία περιέλιξης του ρότορα σηµαίνει ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας Megane E-TECH Electric αποδίδει πολύ καλά σε ένα ευρύ φάσµα ροπής και στροφών.
Σε αντίθεση µε τους κινητήρες µόνιµων µαγνητών, οι µηχανικοί της Renault µπόρεσαν να χρησιµοποιήσουν την εφεύρεσή τους για να εγχύσουν ρεύµα στο τύλιγµα του ρότορα και έτσι να µεταβάλουν το επίπεδο της µαγνητικής διέγερσης.
Ως εκ τούτου, όταν ο κινητήρας δεν χρησιµοποιείται έντονα, η διέγερση µπορεί να µειωθεί, αυτό µε τη σειρά του χρησιµοποιεί λιγότερες µαγνητικές δυνάµεις και σηµαίνει λιγότερες απώλειες ενέργειας.