ACEA: Τα σηµεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχηµάτων στην ΕΕ

Ανοµοιογενής η εικόνα όσον αφορά την εξάπλωση των σηµείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάδα είναι πρώτη από τις πέντε τελευταίες µε 275. Ακολουθούν η Βουλγαρία µε 194, η Λιθουανία µε 174, η Μάλτα µε 96 και η Κύπρος µε 70 σηµεία φόρτισης.
Μια νέα ανάλυση δεδοµένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι το 70% όλων των σταθµών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε τρεις µόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης: στις Κάτω Χώρες (66.665), τη Γαλλία (45.751) και τη Γερµανία (44.538). Μαζί αυτές οι χώρες αποτελούν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Αντίθετα, το υπόλοιπο 30% των υποδοµών είναι διασκορπισµένο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ.
Βάσει της νέας ανάλυσης δεδοµένων της ACEA, η Ρουµανία – περίπου έξι φορές µεγαλύτερη από την Ολλανδία – µετρά µόνο 493 σηµεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ.
Αυτή η ανάπτυξη υποδοµής δύο ταχυτήτων εξελίσσεται σύµφωνα µε τις διαχωριστικές γραµµές µεταξύ των πλουσιότερων κρατών µελών της ΕΕ- στη Δυτική Ευρώπη και των φτωχότερων χωρών στην Ανατολική, Κεντρική και Νότια Ευρώπη. Χώρες όπως η Πολωνία µε (0,8% των φορτιστών της ΕΕ) και η Ισπανία (3,3%), φαίνεται να έχουν µείνει πίσω.
Πράγµατι, το χάσµα µεταξύ της Γερµανίας, της τρίτης χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σηµείων φόρτισης στην ΕΕ) και τέταρτης της Ιταλίας (5,8%), είναι ήδη τεράστιο σε σχέση µε την Ανατολική, Κεντρική και Νότια Ευρώπη.
Αυτή η ανοµοιογενής ανάπτυξη της ΕΕ ήταν εµφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της το 2018. Χωρίς αποφασιστική δράση τώρα, είναι απίθανο να βελτιωθεί η κατάσταση τα επόµενα χρόνια, προειδοποιεί η ένωση.
Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιµάζεται σύντοµα να αναθεωρήσει την οδηγία για την υποδοµή εναλλακτικών καυσίµων, η ACEA ζητά δεσµευτικούς στόχους – όχι µόνο για τα σηµεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, αλλά και για σταθµούς υδρογόνου – για κάθε κράτος µέλος της ΕΕ.
Με βάση τους υπολογισµούς της Επιτροπής, µια περαιτέρω µείωση των εκποµπών CO2 των αυτοκινήτων σε -50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατοµµύρια διαθέσιµα σηµεία χρέωσης στο κοινό. Με λιγότερα από 225.000 διαθέσιµα σηµεία σήµερα, αυτό µεταφράζεται σε µια εντυπωσιακή αύξηση 27 φορές σε λιγότερο από µια δεκαετία.