ACEA- CECRA – CLEPA – ΕTRMA: 25 δράσεις για την επανεκκίνηση της αυτοκινητοβιοµηχανίας της ΕΕ

Ο ευρωπαϊκός τοµέας της αυτοκινητοβιοµηχανίας επιδιώκει να συµβάλει µε «µια πολιτική απάντηση» στον COVID-19 η οποία θα διασφαλίζει τη δηµόσια υγεία, θα ελαχιστοποιεί τον αντίκτυπο στην οικονοµία και θα εστιάζει στους πρωταρχικούς στόχους της, που είναι η ψηφιακή και απαλλαγµένη από το CO2 κοινωνία.
Το κείµενο που υπογράφουν από κοινού και οι τέσσερις ενώσεις που εκπροσωπούν στην ΕΕ τον τοµέα της αυτοκινητοβιοµηχανίας (ACEA – Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, CECRA – Ευρωπαϊκή Ένωση Προµηθευτών Αυτοκινήτων, CLEPA – Ευρωπαϊκή Ένωση Προµηθευτών Ανταλλακτικών και Συστηµάτων για την Αυτοκινητοβιοµηχανία και ΕTRMA – Ευρωπαϊκή Ένωση Παραγωγών Ελαστικών και Καουτσούκ) απαριθµεί 25 άµεσες και απτές συστάσεις πολιτικής.
Οι δράσεις αυτές έχουν σχεδιαστεί για να συµβάλλουν στη διαµόρφωση της πολιτικής και κανονιστικής αντίδρασης στην κρίση COVID-19, να διασφαλίσουν την επιτυχή ανάκαµψη της οικονοµίας γενικότερα και να υποστηρίξουν µια επανεκκίνηση της αυτοκινητοβιοµηχανίας.
Οι 25 βασικές συστάσεις πολιτικής
1. Έκδοση εναρµονισµένων κατευθυντήριων γραµµών σχετικά µε τις προφυλάξεις υγείας και ασφάλειας για τον χώρο εργασίας.
2. Εξαίρεση των µεταφορών εµπορευµάτων από το κλείσιµο των συνόρων και ευθυγράµµιση των µέτρων ελέγχου των συνόρων.
3. Διατήρηση της κεντρικής πηγής πληροφοριών σχετικά µε τα συνοριακά µέτρα που έχει συσταθεί από την Επιτροπή.
4. Χορήγηση ενιαίων εξαιρέσεων για τις διασυνοριακές µετακινήσεις και τα αναγκαία ταξίδια.
5. Εξέταση προσωρινής ευελιξίας στους κανόνες ανταγωνισµού.
6. Χρήση των αναβολών που προσφέρει ο κοινός τελωνειακός κώδικας.
7. Επαναλειτουργία όλων αντιπροσωπειών και συνεργείων µηχανοκίνητων οχηµάτων το συντοµότερο δυνατόν.
8. Θέσπιση άµεσων συστηµάτων ανανέωσης οχηµάτων για όλες τις κατηγορίες οχηµάτων σε ολόκληρη την ΕΕ.
9. Ενίσχυση των εθνικών συστηµάτων ανανέωσης µε άµεση χρηµατοδότηση από την ΕΕ.
10. Εργαλεία άµεσης χρηµατοδότησης της ΕΕ σε στοχευµένες δηµόσιες συµβάσεις νέων οχηµάτων.
11. Εκκίνηση της αναγγελθείσας πιλοτικής εφαρµογής για τη χρέωση και τις υποδοµές εναλλακτικών καυσίµων χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση.
12. Επιτάχυνση και διευκόλυνση των επενδύσεων σε ψηφιακές υποδοµές επόµενης γενιάς.
13. Αναβολή όλων των µη ουσιωδών δηµόσιων διαβουλεύσεων κατά τουλάχιστον 2 µήνες.
14. Αξιολόγηση των επιπτώσεων της κρίσης Covid-19 στη σχετική µε τη βιοµηχανία νοµοθεσία.
15. Επανεκκίνηση της διαδικασίας έγκρισης τύπου το συντοµότερο δυνατό.
16. Επιβολή της εποπτείας της ισχύουσας νοµοθεσίας στην αγορά της ΕΕ.
17. Προτάσεις για φιλόδοξες τροποποιήσεις της οδηγίας για τις υποδοµές εναλλακτικών καυσίµων από το 3ο τρίµηνο του 2020.
18. Επίσπευση νοµοθετικών προτάσεων για τη στήριξη της χρήσης καυσίµων χαµηλών εκποµπών CO2 και γενικότερα ρύπων.
19. Να αντικατοπτρίζουν την «Δίκαιη Μετάβαση» και την ανάκαµψη από τον Covid-19 στην Ατζέντα Δεξιοτήτων.
20. Ψηφιοποίηση των Μεταφορών.
21. Εξασφάλιση ενός φιλόδοξου προϋπολογισµού του «Ευρωπαϊκού Ορίζοντα» για τη στήριξη του κλιµατικά ουδέτερου συστήµατος οδικών µεταφορών.
22. Ενίσχυση των δηµόσιων συµβάσεων στον τοµέα των µεταφορών και της κινητικότητας µε επίκεντρο την καινοτοµία µέσω των ESIF.
23. Επέκταση των µελλοντικών πρωτοβουλιών κινητικότητας της ΕΙΒ για τη χρηµατοδότησή της.
24. Στήριξη της αναβάθµισης και της επανειδίκευσης του εργατικού δυναµικού.
25. Να θεσπιστεί ταχέως ένα σύµφωνο δεξιοτήτων για τον τοµέα της αυτοκινητοβιοµηχανίας.