Σύστηµα Προληπτικής Ασφάλειας Cruise Control από τη Honda

Η Honda πρόκειται να παρουσιάσει το πρώτο παγκοσµίως σύστηµα προληπτικής ασφάλειας cruise control γνωστό ως Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC), που µπορεί να προβλέπει και να αντιδρά αυτόµατα στην ξαφνική είσοδο άλλων οχηµάτων στη λωρίδα του οχήµατος που είναι εφοδιασµένο µε αυτό.
Βασισµένο σε εκτενή έρευνα σε πραγµατικές συνθήκες όπου ελήφθησαν υπόψη τα πιο χαρακτηριστικά Ευρωπαϊκά οδηγικά στυλ, το Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) της Honda χρησιµοποιεί κάµερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης άλλων οχηµάτων στο δρόµο. Στη συνέχεια χρησιµοποιεί έναν αλγόριθµο για να προβλέψει την πιθανότητα αιφνίδιας εισόδου οχηµάτων που κινούνται σε γειτονικές λωρίδες αξιολογώντας σχέσεις µεταξύ πολλαπλών οχηµάτων, και δίνοντας τη δυνατότητα στο όχηµα µε το σύστηµα να αντιδρά µε αµεσότητα, ασφάλεια και άνεση.
Το i-ACC θα πρωτοχρησιµοποιηθεί στο ανανεωµένο Ευρωπαϊκό CR-V*, βασισµένο στο παραδοσιακό σύστηµα Adaptive Cruise Control (ACC). Τα παραδοσιακά συστήµατα ACC διατηρούν µία προεπιλεγµένη ταχύτητα που µειώνεται µόνον για να διατηρηθεί µία ασφαλής απόσταση από ένα προπορευόµενο όχηµα. Ωστόσο, εάν ένα άλλο όχηµα εισβάλει ξαφνικά από διπλανή λωρίδα, το παραδοσιακό σύστηµα ACC αντιδρά πιο αργοπορηµένα µε αποτέλεσµα να απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισµα.
Το νέο σύστηµα i-ACC µπορεί να υπολογίζει την πιθανότητα εισόδου ενός οχήµατος από άλλη λωρίδα µέχρι πέντε δευτερόλεπτα πριν συµβεί, εποµένως είναι σχεδιασµένο για να αντιδρά πολύ οµαλά ώστε να µην ξαφνιάζει τον ανυποψίαστο οδηγό. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστηµα εφαρµόζει αρχικά ήπια πέδηση, ενώ ένα εικονίδιο εµφανίζεται στην οθόνη του οδηγού, ενηµερώνοντάς τον για το λόγο της επιβράδυνσης. Στη συνέχεια παρεµβαίνει µε ισχυρότερο φρενάρισµα για προσαρµογή της ταχύτητας ώστε να διατηρηθεί µία ασφαλής απόσταση.
Το i-ACC αναγνωρίζει την πλευρά του δρόµου στην οποία, και ανιχνεύει αυτόµατα ποιο από τα διπλανά οχήµατα αντιπροσωπεύει το µεγαλύτερο κίνδυνο οποιαδήποτε δεδοµένη στιγµή.
Το i-ACC είναι αποτέλεσµα εσωτερικού προγράµµατος Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) το οποίο ανέλαβε µία διεθνής οµάδα της Honda σε Ευρώπη και Ιαπωνία, και είναι ειδικά σχεδιασµένο για τους Ευρωπαϊκούς δρόµους.