Τo 1/5 των αυτοκινήτων θα έχει δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο το 2020

Σε ψηφιακή κινητικότητα βρίσκεται, αυτήν την περίοδο, η παγκόσµια αυτοκινητοβιοµηχανία, µε τα συνδεδεµένα οχήµατα να αποτελούν, πλέον, µια εικόνα από το πολύ κοντινό µέλλον, αν όχι από το πολύ άµεσο παρόν.
Σε λιγότερο από µία τετραετία από σήµερα, το 1/5 των αυτοκινήτων, που θα κυκλοφορούν διεθνώς, θα έχει τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο.
Συγκεκριµένα, από το 1 δις αυτοκίνητα, που εκτιµάται ότι θα βρίσκονται στους δρόµους το 2020, τα 220 εκατ. θα είναι εξοπλισµένα µε το απαραίτητο hardware, ώστε να υποστηρίζουν online υπηρεσίες.
Πάντως, αν και τεχνολογικά τα 220 εκατ. αυτοκίνητα θα είναι connected-ready, υπολογίζεται ότι µόνο τα 88 εκατ. εξ αυτών θα έχουν ενεργοποιήσει και θα κάνουν χρήση των σχετικών υπηρεσιών.
Σύµφωνα µε σχετική έρευνα του BI Intelligence, από το σύνολο των 92 εκατοµµυρίων νέων αυτοκινήτων, που αναµένεται να βγουν στην παγκόσµια αγορά το 2020, τα 3/4 (το 75%) θα υποστηρίζουν υπηρεσίες, όπως streaming µουσικής, online θέαση ταινιών, real time ενηµέρωση για την κίνηση και τις καιρικές συνθήκες, ακόµα και υπηρεσίες υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το self-parking.
Τη δυναµική των συνδεδεµένων οχηµάτων έρχονται να υπογραµµίσουν στοιχεία, σύµφωνα µε τα οποία, το 2014 από 70 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα, που διατέθηκαν στην παγκόσµια αγορά, µόλις το 10% είχε κάποιας µορφής συνδεσιµότητα (στοιχεία της Scotiabank).
Σύµφωνα µε τα ευρήµατα της έρευνας του BI Intelligence, οι πωλήσεις connected cars θα αυξάνονται, έως το 2020, µε µέσο ετήσιο ρυθµό της τάξης του 45%, ήτοι δέκα φορές ταχύτερα από την αναµενόµενη έως τότε επίδοση της παγκόσµιας αυτοκινητοβιοµηχανίας.
Αγορά σε άνοδο
Με αυτά τα δεδοµένα, η µελέτη του BI Intelligence διαπιστώνει ότι τα συνδεδεµένα αυτοκίνητα αποτελούν µια αγορά, που θα είναι σε θέση να παράγει σηµαντικά έσοδα τόσο για την ίδια την αυτοκινητοβιοµηχανία, όσο και για τις εταιρείες τεχνολογίας.
Όπως σχολιάζουν οι συντάκτες της µελέτης, οι ίδιες οι αυτοκινητοβιοµηχανίες θα ωφεληθούν πολλαπλά από τα συνδεδεµένα οχήµατα.
Μεταξύ άλλων, θα έχουν τη δυνατότητα συλλογής δεδοµένων σχετικά µε την απόδοση των αυτοκινήτων τους, ενώ ταυτόχρονα θα µπορούν να στέλνουν ενηµερώσεις για τα αυτοκίνητα, αποφεύγοντας τις ανακλήσεις, που σχετίζονται µε το λογισµικό του οχήµατος.
Περί τιµής
Η έρευνα του BI Intelligence εκτιµά ότι την αυξανόµενη διείσδυση των συνδεδεµένων οχηµάτων θα τροφοδοτήσει η αναµενόµενη πτώση της τιµής διάθεσής τους.
“Σήµερα, οι τιµές πώλησης των οχηµάτων, που έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο, είναι απαγορευτική για τους περισσότερους αγοραστές, εικόνα που αναµένεται να αλλάξει τα επόµενα χρόνια”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έρευνα.
Οι συντάκτες προσθέτουν, πάντως, ότι µέχρι σήµερα η υψηλή µέση τιµή πώλησης των $55.000 τοποθετεί τα συνδεδεµένα αυτοκίνητα στην κατηγορία των οχηµάτων πολυτελείας.
Νατάσα Φραγκούλη – sepe.gr