Αutopromotec 2019: Το µέλλον ήταν… εκεί. Εντυπωσιακά στοιχεία µιας επιτυχηµένης εκδήλωσης

Την Κυριακή 26 Μαΐου του 2019, ολοκληρώθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας µε επιτυχία η 28η Autopromotec, η διεθνής εµπορική έκθεση για το aftermarket του αυτοκίνητου.
Η εκδήλωση που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και προωθεί τον κλάδο παγκοσµίως ήταν αφιερωµένη στις πρόσφατες εξελίξεις της αγοράς, στην τεχνολογική καινοτοµία, στην εξειδίκευση και στην επαγγελµατική κατάρτιση.
Από την εκδήλωση αυτή δεν µπορούσαν να απουσιάζουν τα περιοδικά «autoSERVICE» & «ΦΑΝΟΒΑΦΕΣ» που για µια ακόµα φορά (από το 1987!) ήταν εκεί κάνοντας και τα αντίστοιχα ρεπορτάζ.
Οι αριθµοί επιβεβαιώνουν τη θέση της Autopromotec ως ένα σηµείο αναφοράς παγκόσµιας εµβέλειας για τον τοµέα συντήρησης οχηµάτων. Στην πραγµατικότητα, 1.676 επιχειρήσεις επέλεξαν την εκδήλωση ως ένα µέσο παρουσίασης – συχνά ως µια πρώτη εικόνα – των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, σηµειώνοντας αύξηση κατά 4,4% του αριθµού των εταιρειών που συµµετείχαν σε σύγκριση µε την προηγούµενη έκθεση που έγινε το 2017.
Από αυτές, ένα ποσοστό ίσο µε το 43% ήταν ξένες εταιρείες που ήλθαν από 53 χώρες. Η εκδήλωση πραγµατοποιήθηκε σε 17 αίθουσες και 5 υπαίθριους χώρους µε συνολική εκθεσιακή έκταση 162.000 τ.µ. και προσέλκυσε 119.108 επαγγελµατίες- κατά 4.85% περισσότεροι σε σύγκριση µε το 2017 οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν µε εκπροσώπους εξειδικευµένων εταιρειών από όλους τους υπό-τοµείς της αγοράς που υποστηρίζει το αυτοκίνητο µετά την πώληση.
Η Autopromotec απέδειξε τις αυξανόµενες παγκόσµιες προοπτικές της, µε ένα ποσοστό 18% των αλλοδαπών επαγγελµατιών και την παρουσία περισσότερων από 100 αντιπροσωπειών προερχόµενων από 32 χώρες.
Οι αγοραστές και οι θεσµικοί φορείς ήταν οι πρωταγωνιστές των 629 επιχειρηµατικών συναντήσεων B2B µε Ιταλούς εκθέτες. Οι συναντήσεις οργανώθηκαν στο πλαίσιο ενός σχεδίου προώθησης της Autopromotec καθώς και ολόκληρης της διεθνούς αλυσίδας των επιχειρήσεων υποστήριξης του αυτοκινήτου µετά την πώληση.
Αυτές οι συναντήσεις προέκυψαν ως αποτέλεσµα της συνεχιζόµενης συνεργασίας µε την Περιφέρεια Emilia-Romagna και της ICE (Ιταλική Υπηρεσία Εµπορίου).
AutopromotecEDU
Η Autopromotec του 2019 διερεύνησε τα βασικά ζητήµατα για ολόκληρη την ελεύθερη αγορά µετά την πώληση, επιβεβαιώνοντας τον σηµαντικό της ρόλο, ως ένας χώρος διεξοδικής ανάλυσης και επαγγελµατικής ανάπτυξης για τον µέσο χρήστη που ανήκει στον επισκευαστικό τοµέα της αγοράς αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων που ήταν περισσότερες από 20 και είχαν προγραµµατιστεί στο ηµερολόγιο συνεδριάσεων της AutopromotecEDU και στα στρογγυλά τραπέζια διαλόγου, µε επίκεντρο τις σωστές πληροφορίες, την κατάρτιση και τις συζητήσεις, προέκυψε πώς η εξέλιξη της αγοράς και τα νέα σενάρια κινητικότητας απαιτούν νέες και πρωτοποριακές λύσεις στην υποστήριξη οχηµάτων, εκτός από την ανάγκη για νέες επαγγελµατικές δεξιότητες και εργαλεία µάρκετινγκ.
Η έκδοση της Autopromotec του 2019 προσέλκυσε ένα ευρύ κοινό επαγγελµατιών και λάτρεις χάρη σε ειδικές πρωτοβουλίες όπως:
Passione di rosso: Πάθος για κόκκινο
Η Autopromotec, η οποία πραγµατοποιήθηκε στην καρδιά της «Motor Valley», δεν θα µπορούσε να αγνοήσει την ιταλική µεγαλοφυΐα, τη δηµιουργικότητα και το πάθος για τους κινητήρες µε το σόου «Ιταλία, πάθος για κόκκινο χρώµα», µια ειδική έκθεση των κλασικών αυτοκινήτων µε 6 κατακόκκινα, ιταλικά κλασικά αυτοκίνητα, που διαχειρίστηκε η Ruote Classiche σε συνεργασία µε την FCA Heritage και µε ιδιώτες συλλέκτες.
Υβριδικά και ADAS (Hybrid & ADAS Village)
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης λειτουργούσε σε έναν υπαίθριο χώρο, το «Hybrid & ADAS Village» που ήταν αφιερωµένο αποκλειστικά στην επίδειξη των συστηµάτων ασφαλείας ADAS τελευταίας γενιάς για υβριδικά αυτοκίνητα.
Η εκδήλωση αυτή που οργανώθηκε σε συνεργασία µε το περιοδικό «Quattroruote Professional» σε έναν χώρο 14.000 τετραγωνικών µέτρων, στον οποίο είχε διαµορφωθεί µια ειδική διαδροµή που επέτρεπε στους επισκέπτες, υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτών της σχολής ασφαλούς οδήγησης του περιοδικού «Quattroruote», να οδηγήσουν οχήµατα που ήταν εφοδιασµένα µε συστήµατα ADAS και να διαπιστώσουν πώς αυτά αντιδρούν όταν ενεργοποιούνται τα συστήµατα ασφαλείας κατά τη διάρκεια διαφόρων δυναµικών δοκιµών.
Αυτά ήταν τα συστήµατα διατήρησης της λωρίδας κίνησης και η χρήση προσαρµοστικού συστήµατος ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού, τα συστήµατα προειδοποίησης για εµπόδια πίσω από το όχηµα κατά την κίνηση προς τα πίσω και η έγκαιρη πέδηση έκτακτης ανάγκης, ενώ, οι δοκιµές γινόταν τόσο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας όσο και σε συνθήκες πλήρους έλλειψης φωτισµού.
Με τη πρωτοβουλία αυτή, που θεωρήθηκε ως η απόλυτη πρεµιέρα στην Ευρώπη, οι συνδιοργανωτές επεδίωξαν να ευαισθητοποιήσουν τους επισκευαστές σχετικά µε την ανάγκη να εξοικειωθούν µε τα νέα συστήµατα που υποβοηθούν την οδήγηση ώστε να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους είναι απολύτως ασφαλείς µετά τη συντήρηση του οχήµατος η οποία, πρέπει πάντα να συµµορφώνεται µε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Autopromotec Motorsport – Αγώνες
Η Autopromotec, εγκαινίασε φέτος µια νέα ενδιαφέρουσα εξέλιξη γιορτάζοντας την «Autopromotec Motorsport» τη σχέση µεταξύ του aftermarket και του χώρου των αγωνιστικών αυτοκινήτων, µια πρωτοβουλία που χρηµατοδοτήθηκε από την Aci Sport και το τµήµα Motorsport της Αnfia (Εθνική Ένωση της Aλυσίδας Eφοδιασµού της Aυτοκινητοβιοµηχανίας) και χάρη στην καινοτοµία και το έντονο πάθος, αφιερώθηκε στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου.
Στην Autopromotec Motorsport, όλοι οι εκθέτες που συνδεόταν άµεσα µε τον κόσµο των αγώνων αυτοκινήτου αναγνωρίζονταν, µε το ειδικό σύµβολο το οποίο ήταν µια σηµαία που στο κέντρο της είχε τυπωµένο το λογότυπο Autopromotec Motorsport, είχαν το δικό τους περίπτερο στη Αίθουσα 31 και αντιπροσώπευαν σηµαντικές επαγγελµατικές ενώσεις, θεσµικούς φορείς τεχνικά σχολεία, πανεπιστήµια και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύµατα.
Επειδή η «Autopromotec Motorsport» εντάσσονταν στο πλαίσιο της AutopromotecEDU, παρουσίασε επίσης µια σειρά από ειδικά συνέδρια που εξέτασαν τα θέµατα που πραγµατεύεται ο τοµέας των αγωνιστικών αυτοκινήτων και που είναι κοινά µε εκείνα του τοµέα της υποστήριξης του aftermarket της αυτοκινητοβιοµηχανίας. Τέτοια κοινά θέµατα είναι η συνεχής επιδίωξη της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και της απόδοσης.
FUTURA:
Το µέλλον είναι… τώρα
Η Autopromotec 2019 εστίασε βασικά στην τεχνολογική εξέλιξη που καθοδηγεί τον κλάδο της αυτοκινητοβιοµηχανίας και η οποία αλλάζει επί του παρόντος το πρόσωπο του συνεργείου ως επισκευαστική επιχείρηση : εποµένως, στο επίκεντρο βρέθηκαν οι νέες ανάγκες κινητικότητας, όπως τα συστήµατα αυτόνοµης οδήγησης, η ηλεκτρική κίνηση και ο διαµοιρασµός της κινητικότητας, καθώς και οι συνέπειες που όλα τα προηγούµενα θα επιφέρουν στην ελεύθερη αγορά που υποστηρίζει το αυτοκίνητο µετά την πώληση.

Η ελληνική βιομηχανία χρωμάτων ΗΒ BODY, συμμετείχε με ένα περίπτερο τριών όψεων, βαμμένο στα γνωστά χρώματά της εταιρείας, όπου παρουσίαζε όλη τη σειρά των προϊόντων BODY
Για να τονίσει τη σχέση µε το µέλλον του ολοένα και περισσότερο συνδεδεµένου και ψηφιοποιηµένου τοµέα προϊόντων µετά την αγορά, η Autopromotec του 2019 δηµιούργησε µια νέα εικόνα, τη FUTURA: ένα οραµατικό γαλαξία του άµεσου µέλλοντος, όπου οι αστερισµοί αντιπροσώπευαν τους διάφορους τοµείς της αυτοκινητοβιοµηχανίας και τον – όχι τόσο µακρινό – κόσµο των οχηµάτων µε συστήµατα υποβοήθησης του οδηγού.
Η FUTURA ήταν ο πρωταγωνιστής της νέας εικόνας της Autopromotec, ένας ειδικός οδηγός που έθεσε στο κέντρο του ενδιαφέροντος την επιδίωξη της Autopromotec να είναι το σταυροδρόµι µεταξύ του παρελθόντος και του µέλλοντος της επισκευής αυτοκινήτων.
Officina X.0: Το συνεργείο του µέλλοντος
Στην αίθουσα 36 της Autopromotec 2019, ο επισκέπτης µπορούσε να ρίξει µια µατιά στην αγορά επισκευών του µέλλοντος που είχε πάρει τη µορφή«Officina X.0», µια εξέλιξη της έκθεσης η οποία, στην προηγούµενη έκδοση του 2017, είχε κερδίσει την γενική αναγνώριση του κοινού: οι επισκέπτες µπορούσαν να ανακαλύψουν το πώς στον κόσµο του συνεργείου της εποχής X.0, η τεχνητή νοηµοσύνη, η διευρυµένη πραγµατικότητα και η συνδεσιµότητα είναι ήδη εφαρµόσιµες τεχνολογίες και λειτουργικά στοιχεία.

Η CARBON ZAPP συμμετείχε με ένα μεγάλο περίπτερο, στο οποίο εξέθετε τα ομώνυμα διαγνωστικά μηχανήματα ελέγχου μπεκ, εφοδιασμένα με προγράμματα κωδικοποίησης και ελέγχου για κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Επί πλέον η CARBON ZAPP έχει δημιουργήσει μια μεγάλη βάση προγραμμάτων, καθώς και κωδικοποιήσεις για μπεκ και έχει αναγνωρισθεί από την VDO για τα μπεκ Εuro 5
Με το έργο «Officina X.0», που αναπτύχθηκε σε συνεργασία µε την εταιρεία συµβούλων διοίκησης Accenture, η Autopromotec ανέδειξε ότι κατέχει την κορυφαία θέση στον κλάδο, επιδεικνύοντας την αριστεία της στην έρευνα στον τοµέα της αυτοκινητοβιοµηχανίας και στις εξελίξεις της τεχνολογίας και τη συνδεσιµότητας που χαρακτηρίζουν την αγορά.
Retreading Business: Το µέλλον της αναγόµωσης
Η Promotec srl, οι διοργανωτές της Autopromotec και η Retreading Business Ltd, η εταιρεία που εκδίδει το οµώνυµο εξειδικευµένο περιοδικό που απευθύνεται στις επιχειρήσεις αναγόµωσης ελαστικών, διοργάνωσαν µια κοινή ηµερίδα µε θέµα «Το µέλλον της αναγόµωσης ελαστικών».
Κεντρικός οµιλητής στο συνέδριο ήταν ο Harjeev S Kandhari, Διευθύνων Σύµβουλος του Οµίλου Zenises του Ντουµπάι/Λονδίνου, ο οποίος πέρσι απέκτησε την κορυφαία ανεξάρτητη εταιρεία αναγόµωσης ελαστικών Vacu-Lug της Βουλγαρίας. Ο κ. Kandhari προσέφερε την προοπτική του για την επιχειρηµατικότητα στον τοµέα, τις απόψεις του για το µέλλον της αναγόµωσης και τους λόγους για τους οποίους επενδύει σε αυτόν.
Στο συνέδριο µίλησαν επίσης πολλοί γνωστοί του χώρου από όλη την Ευρώπη, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε διάφορα βασικά θέµατα, όπως:
– Το σηµερινό και µελλοντικό αντίκτυπο της κινεζικής βιοµηχανίας ελαστικών στην αγορά της αναγόµωσης
– Ο ρόλος της αυτοµατοποίησης στη βιοµηχανία αναγόµωσης και η συµβολή των κατασκευαστών εξοπλισµού στην τάση αυτή
– Οι τελευταίες δραστηριότητες και τα ειδικά σχέδια του AIRP
– Οι νέες προοπτικές για τον τρόπο µε τον οποίο η βιοµηχανία αναγόµωσης ελαστικών µπορεί να εξαπλωθεί αποτελεσµατικότερα στην αγορά.
Ο David Wilson, ο εκδότης του Retreading Business σχολίασε: «Στόχος µας, µε αυτό το συνέδριο ήταν η προσέλκυση οµιλητών οι οποίοι µπορούν να προσφέρουν κάποια στοιχεία σχετικά µε τα θέµατα που αφορούν τον τοµέα αναγόµωσης, βλέποντάς τον από µια νέα οπτική γωνία. Ελπίζουµε ότι αυτή η εκδήλωση θα προσφέρει µια πολύτιµη τροφή για σκέψη στους αναγοµωτές που προσπαθούν τώρα να επωφεληθούν από τη νέα πραγµατικότητα, στη βιοµηχανία αναγόµωσης µετά τις αλλαγές που έγιναν τον περασµένο χρόνο».
GIPA: Βραβεία αριστείας για επιχειρήσεις και επαγγελµατίες
Έντεκα βραβεία, σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες, απονεµήθηκαν από την επιτροπή Gipa Italia σε εταιρείες και επαγγελµατίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της δευτερογενούς αγοράς.
Οι κατηγορίες ήταν: «τεχνογνωσία», «ground-breakers» και «επιτεύγµατα.
Η πρώτη κατηγορία «Τεχνογνωσία» αναγνωρίζει τις επιχειρήσεις του κλάδου που έχουν διακριθεί µέσα από το πνεύµα καινοτοµίας και την ικανότητά τους να κατανοούν τις συνεχώς µεταβαλλόµενες ανάγκες της δευτερογενούς αγοράς. Τα βραβεία που απονεµήθηκαν στην κατηγορία αυτή ήταν τα εξής έξι: «Συµβολή στο περιβάλλον» «Καινοτόµος διαδικασία», «Στρατηγική ανάπτυξης Iam», «Iam Supply-chain development strategy» και «Ικανοποίηση δικτύου OES».
Στη δεύτερη κατηγορία «Ground breakers», το κριτήριο της επιλογής που επιλέχθηκε βασίστηκε στην ικανότητα των εταιρειών να διερευνήσουν νέους δρόµους και να αξιοποιήσουν µε τον καλύτερο τρόπο τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες. Τα βραβεία που δόθηκαν ήταν τρία: η «Διάδοση γνώσεων», «Διαχείριση ενός εργαστηρίου στην ψηφιακή εποχή» και η «Oδήγηση αλυσίδας διανοµής στην ψηφιακή εποχή».
Τέλος, όσον αφορά την κατηγορία «Achievers», τα δύο βραβεία απονεµήθηκαν στους ειδικούς µετά την πώληση.
O Επίλογος
Ο Renzo Servadei, Διευθύνων Σύµβουλος της Autopromotec, σχολίασε τα αποτελέσµατα της έκθεσης του 2019
«Το τεχνολογικό επίπεδο όλων των εταιρειών που συµµετείχαν επιβεβαίωσε αυτά που είχαν αναγγείλει προηγουµένως οι αναλυτές: η τεχνολογία, η τεχνική ενηµέρωση και η κατάρτιση είναι τα συστατικά µιας συνταγής που θα οδηγήσει τις επιχειρήσεις του aftermarket να αντιµετωπίσουν τις προκλήσεις ενός µέλλοντος που είναι ήδη εδώ.
Τα νέα καύσιµα, τα συστήµατα βοήθειας για τους οδηγούς, η νέα έννοια της κινητικότητας και η αύξηση της περιβαλλοντικής συνείδησης αποτελούν σηµαντικές προκλήσεις,
αλλά και ευκαιρίες για όσους θα µπορούν να τις αξιοποιήσουν στο έπακρο. Η Autopromotec παρείχε πολλές χρήσιµες ενδείξεις για το πώς οφείλει να σχεδιάσει κάποιος το µέλλον του καθώς και στο µέλλον των επερχόµενων γενεών».
Οι διοργανωτές της Autopromotec κοιτάζουν ήδη προς το µέλλον και οι ηµεροµηνίες της επόµενης έκθεσης έχουν καθοριστεί, από την 26η έως και την 30η Μαΐου 2021, όπως πάντα στον εκθεσιακό χώρο της Μπολόνια.