Autopromotec 2017: Καινοτοµία Τεχνολογία Διεθνοποίηση

Αυτό το µήνυµα πήραν από την ιταλική διεθνή έκθεση, οι 422 ιταλοί και ξένοι δηµοσιογράφοι, για να το αναµεταδώσουν, ο καθένας µε το δικό του τρόπο, στη δευτερογενή αγορά (aftermaket) του αυτοκινήτου, όλου του κόσµου.
Στις παραπάνω τρεις λέξεις µπορεί να συνοψιστεί η 27η Autopromotec. Σύµφωνα µε τους διοργανωτές της, η επιτυχία της δηµιουργεί µεγάλες προσδοκίες για την επόµενη διοργάνωση (2019), δεδοµένου ότι οι εξελίξεις στο αυτοκίνητο, που αναπτύσσονται µε ταχύτατους ρυθµούς, εµπλέκουν σήµερα ολόκληρη τη δευτερογενή αγορά-aftermarket, πράγµα που θα επιφέρει µεγάλες στον χώρο.
Την Autopromotec, την επισκέφθηκα για πρώτη φορά, τον Μάϊο του 1987, δηλαδή πριν 30 χρόνια ακριβώς. Ήταν η τρίτη κατά σειρά διεθνής κλαδική έκθεση που που πήγα σαν νέος επαγγελµατίας (προηγήθηκαν δύο Automechanika -1984 και 1986- και µία Equit Auto το 1986).
Από τότε επισκέφθηκα πολλές κλαδικές εκθέσεις στην Ευρώπη, καθώς και τη ΝΑCE στο Ορλάντο των ΗΠΑ, αποκτώντας έτσι µια εµπειρία πάνω στο “προϊόν” που λέγεται “διεθνείς εκθέσεις του aftermarket”.
Από το 1986 λοιπόν, την Autopromotec, την επισκεπτόµουνα συνεχώς, εκτός των τελευταίων 2 διοργανώσεων (2013 & 2015) που απείχα για επαγγελµατικούς λόγους. Μέχρι τότε, είχα την εικόνα µιας καλής σχετικά διεθνούς έκθεσης, η οποία απευθυνότανε περισσότερο στους Ιταλούς και τους γείτονές τους…
Σήµερα, µετά την επίσκεψή µου τον περασµένο µήνα, η άποψη που είχα για την Autopromotec άλλαξε, επιβεβαιώνοντας έτσι τις θετικές ενδείξεις που είχα αρκετούς µήνες πριν, από την ενηµέρωση που λάµβανα ανελειπώς µέσω δελτίων Τύπου, από το γραφείο Τύπου και Δηµοσίων Σχέσεων της έκθεσης. Μάλιστα, ιδιαίτερη εντύπωση µου έκανε, η κινητικότητα του διευθυντή, της έκθεσης Emanuele Vicentini ο οποίος γύρισε όλο σχεδόν τον κόσµο, για να την προωθήσει στις διεθνείς αγορές.!
Η Autopromotec λοιπόν, η ιταλική διεθνής έκθεση για το aftermarket του αυτοκινήτου, είναι πλέον παρελθόν. Σύµφωνα µε τους διοργανωτές της, την επισκέφθηκαν 113.616 επαγγελµατίες (+9.627 ή 9.26%) περισσότεροι από την προηγούµενη έκθεση, εκ των οποίων οι 90.061 ήταν Ιταλοί και οι 23.555 ξένοι. Η αύξηση του αριθµού των επαγγελµατιών από τον χώρο του εµπορίου της Ιταλίας ήταν 8.06% και η αύξηση του αντίστοιχου αριθµού των διεθνών επαγγελµατιών ήταν 14.09%. Αξιοσηµείωτο είναι, ότι η Autopromotec φιλοξένησε εφέτος, 422(!) ειδικευµένους δηµοσιογράφους, εκ των οποίων οι 140 (33,4%) ήταν από το εξωτερικό, πράγµα που δείχνει τη σηµασία που έδωσαν οι διοργανωτές στην προβολή της.
Καινοτοµία, Τεχνολογία, Διεθνοποίηση
Αµέτρητες ώρες ενηµέρωσης διατέθηκαν στους επισκέπτες που ήθελαν να µάθουν, χάρη στο εκτεταµένο φόρουµ παρουσιάσεων και συζητήσεων που διοργανώθηκαν στον ειδικά διαµορφωµένο χώρο “AutopromotecEDU”, για τα καυτά ζητήµατα που αφορούν το aftermarket και ιδιαίτερα το συνεργείο.
Συγκεκριµένα, πραγµατοποιήθηκαν συνολικά 93 συνεδριάσεις, οι περισσότερες κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στις οποίες συµµετείχαν περίπου 2.900 απαιτητικοί επαγγελµατίες του κλάδου.
Κάθε εκδήλωση χαρακτηρίζονταν από ένα “συνδετικό κρίκο” ο οποίος βοηθούσε τους συµµετέχοντες, να κατανοήσουν τις νέες τάσεις του aftermarket, ευαισθητοποιώντας τους παράλληλα στις νέες τεχνολογίες ανταλλακτικών και υπηρεσιών, οι οποίες σύντοµα θα είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της επιχείρησή τους.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η εκδήλωση «Offisina 4.0» ή αλλοιώς το «Συνεργείο του Μέλλοντος», το οποίο αναπτύχθηκε από κορυφαίους ειδικούς και αποσκοπούσε στο να δείξει το µέλλον της επισκευής αυτοκινήτων, το οποίο συνοδευόταν και από την προβολή σε ένα ειδικά διαµορφωµένο χώρο, ενός βίντεο που µέσω της εικονικής πραγµατικότητας, έδειχνε σε αναπαράσταση, το πώς θα είναι οι υπηρεσίες και η συντήρηση του αυτοκινήτου στο µέλλον. Το έργο αυτό, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία µε την Accenture, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον και το παρακολούθησαν συνολικά 1.460 επισκέπτες.
Οι ψηφιακές δραστηριότητες ήταν µια ακόµη απόδειξη της επιτυχίας της επίδειξης: ο επίσηµος ιστότοπος της εκδήλωσης κατέγραψε 182.609 θεατές και 1.950.542 προβολές ιστοσελίδων. Ιδιαίτερα ζωντανές ήταν οι δραστηριότητες για τα κοινωνικά προφίλ της εκδήλωσης, µε µια ευρύτερη και πιο ενεργή βάση χρηστών που ακολούθησε σε πραγµατικό χρόνο την έκδοση του 2017 της παράστασης.
Σύµφωνα µε τους διοργανωτές, η αναµφισβήτητη επιτυχία της Autopromotec 2017, µπορεί να συνοψιστεί µε τρεις λέξεις: Καινοτοµία, Τεχνολογία και Διεθνοποίηση. Αυτό και µόνο δηµιουργεί στους διοργανωτές µεγάλες προσδοκίες για την επόµενη διοργάνωση του 2019, δεδοµένου ότι οι εξελίξεις που αναπτύσσονται µε ολοένα και περισσότερο ταχύτερους ρυθµούς, εµπλέκοντας ολόκληρη τη δευτερογενή αγορά της αυτοκινητοβιοµηχανίας, δηλαδή το aftermarket.
Θ.Στούρας