MS Motorservice: Μονάδες ψεκασµού φίλτρου σωµατιδίων σε ποιότητα γνήσιου εξοπλισµού

Η MS Motorservice International GmbH έχει προσθέσει 14 µονάδες ψεκασµού φίλτρου σωµατιδίων στο χαρτοφυλάκιό της. Έτσι, ο ειδικός στα ανταλλακτικά επεκτείνει και πάλι την προσφορά του στον τοµέα της µείωσης ρύπων. Τα νέα προϊόντα καλύπτουν ένα παγκόσµιο απόθεµα οχηµάτων µε περισσότερα από 7 εκατοµµύρια οχήµατα.
Οι µονάδες ψεκασµού είναι σηµαντικά εξαρτήµατα για την αναγέννηση των φίλτρων σωµατιδίων πετρελαιοκινητήρα. Ωστόσο, οι υψηλές θερµοκρασίες λειτουργίας και τα καυσαέρια θέτουν υψηλές απαιτήσεις στα εξαρτήµατα. Τα αντιδιαβρωτικά και θερµοανθεκτικά υλικά των προϊόντων Pierburg εγγυώνται τη µεγάλη διάρκεια λειτουργίας υπό αυτές τις δυσµενείς συνθήκες. Εξάλλου, η Pierburg αντιπροσωπεύεται ως κατασκευαστής πρώτου εξοπλισµού σε πολλά σύγχρονα οχήµατα.
Κατά την καύση σε έναν πετρελαιοκινητήρα, παράγονται σωµατίδια αιθάλης, µαζί µε άλλους ρύπους. Αποτελούνται από άνθρακα, στον οποίο συσσωρεύονται διάφορες ενώσεις – συµπεριλαµβανοµένων των υδρογονανθράκων που είναι επιβλαβείς για την υγεία. Γι’ αυτό, τα σωµατίδια αιθάλης φιλτράρονται και συλλέγονται στο φίλτρο σωµατιδίων πετρελαιοκινητήρα. Σε υψηλές θερµοκρασίες καυσαερίων άνω των 550 βαθµών, η αιθάλη καίγεται και παράγεται διοξείδιο του άνθρακα και υδρατµοί. Αυτό ονοµάζεται «αναγέννηση». Ωστόσο, παραµένει ένα µικρό ποσοστό άκαυστης τέφρας. Εποµένως, το φίλτρο σωµατιδίων πρέπει να αντικατασταθεί µετά από περίπου 200.000 km. Συχνές σύντοµες διαδροµές, λάδι κινητήρα χαµηλής ποιότητας ή ελαττωµατικά πρόσθετα εξαρτήµατα όπως προθερµαντήρες, βαλβίδες EGR ή αισθητήρες οδηγούν σε αυξηµένη εναπόθεση αιθάλης στο φίλτρο.
Λειτουργία των µονάδων ψεκασµού φίλτρου σωµατιδίων
Για να διασφαλιστεί ότι το φίλτρο σωµατιδίων δεν θα φράξει πρόωρα και δεν θα καταστραφεί, ένας αισθητήρας διαφορικής πίεσης παρακολουθεί την κατάσταση κορεσµού. Όταν επιτευχθεί ένα συγκεκριµένο όριο κορεσµού, το φίλτρο σωµατιδίων πρέπει να αναγεννηθεί ενεργά. Για αυτό, ο εγκέφαλος κινητήρα ξεκινά µια διαδικασία ελεύθερης καύσης, προκειµένου να επιτευχθούν θερµοκρασίες καυσαερίων άνω των 550 βαθµών: Υπό ορισµένες συνθήκες λειτουργίας η µονάδα ψεκασµού ψεκάζει καύσιµο ακριβώς πριν από το φίλτρο σωµατιδίων. Το καύσιµο καίγεται µε το υπόλοιπο οξυγόνο στα καυσαέρια. Η θερµότητα που προκύπτει θερµαίνει επιπλέον το φίλτρο σωµατιδίων. Ανάλογα µε το όχηµα και τις συνθήκες οδήγησης, η ενεργή ελεύθερη καύση πραγµατοποιείται περίπου κάθε 400 – 600 χιλιόµετρα και διαρκεί περίπου 10 λεπτά. Η ισχύς κινητήρα δεν επηρεάζεται.