H ψηφιοποίηση θα μειώσει τον τζίρο του aftermarket;

Όπως στα έξυπνα τηλέφωνα, με τον ίδιο τρόπο θα μπορούν να προεγκατασταθούν στο αυτοκίνητο πρόσθετες λειτουργίες, οι οποίες θα ενεργοποιούνται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, αφού ο πελάτης προπληρώσει.
Ποια είναι η σημασία της ψηφιοποίησης στο aftermarket γενικότερα και στα συνεργεία ειδικότερα; Η ανάγνωση των δεδομένων των πελατών, τα οποία είναι καταχωρημένα στις λίστες του κατασκευαστή, θα καταστήσει δυνατή την προετοιμασία προσφορών που θα είναι εξατομικευμένες για τον κάθε πελάτη. Η προληπτική συντήρηση θα επιτρέπει να συμφωνηθεί εκ των προτέρων, η ημερομηνία του service, ενδεχομένως και πριν ακόμη υπάρξει σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο. Το γεγονός ότι το ίδιο το αυτοκίνητο θα κανονίζει το ραντεβού με το συνεργείο, είναι δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με τη χρήση από το συνεργείο καινοτόμων τεχνολογιών όπως αυτή της αυξημένης πραγματικότητας.Όπως λένε οι ειδικοί του χώρου, ο αντικτυπος της ψηφιοποίησης στα συνεργεία αυτοκινήτων μπορεί να μην έχει μόνο θετικά αποτελέσματα. Όπως γίνεται και στα έξυπνα τηλέφωνα, με τον ίδιο τρόπο στο μέλλον θα μπορούν να εγκατασταθούν στο αυτοκίνητο πρόσθετες λειτουργίες και ενημερώσεις δεδομένων ή θα είναι προεγκατεστημένες πρόσθετες δυνατότητες, η χρήση των οποίων θα μπορεί να ενεργοποιείται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, αφού προηγουμένως ο πελάτης θα έχει καταβάλει το σχετικό αντίτιμο. Ποιος θα είναι ο ρόλος του συνεργείου επισκευής σε όλη αυτή τη διαδικασία; Απολύτως κανένας.
Επικερδής επιχείρηση με τους στόλους οχημάτων των μεγάλων πελατών
Επιπροσθέτως, εκθέσεις που έχουν δημοσιευθεί στον διεθνή τύπο, δείχνουν ότι VW και Audi σχεδιάζουν να αναλάβουν τον έλεγχο τόσο της προσοδοφόρας επιχείρησης με τους στόλους των μεγάλων πελατών όσο και την on-line παραγγελία νέων αυτοκινήτων μέσω των κεντρικών γραφείων της εταιρείας και όχι πλέον μέσω των αντιπροσωπειών και μεταπωλητών τους. Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι αισθάνονται ότι αυτό θα μπορούσε να εξελιχτεί σε μια υπαρξιακή απειλή και σύμφωνα με στέλεχος του κλάδου «οι επίσημοι μεταπωλητές θα μπορούσαν να χάσουν έως και το 80% της δουλειάς τους». Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλη γερμανική κοινοπραξία απέρριψε το νέο σχέδιο συμβάσεως μεταξύ των μεταπωλητών και μεγάλης γερμανικής εταιρείας. Μάλιστα με επιστολή της η κοινοπραξία ζήτησε «συμβατική ρύθμιση απόδοσης ενός εσόδου με τη μορφή προμήθειας στους μεταπωλητές» και «μια προσαρμογή για την απώλεια του αντίστοιχου προσδοκώμενου κύκλου εργασιών, εφόσον οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού πρόκειται να διενεργούνται στα οχήματα των πελατών απευθείας από τον κατασκευαστή, εξ αποστάσεως». Αυτά λοιπόν είναι κάποια από τα.. καλά νέα που φέρνει η ψηφιοποίηση στο aftermarket και στα συνεργεία.