Το βολάν διπλής µάζας της LuK συµπλήρωσε 50 χρόνια ιστορία

Η παραγωγή του 100 εκατοµµυριοστού Βολάν Διπλής Μάζας (ΒΔΜ) ολοκληρώθηκε στον προµηθευτή ανταλλακτικών οχηµάτων Luk (Γερµανία), ο οποίος αποτελεί µέλος του Οµίλου Schaeffler. Αυτός ο επιτυχηµένος «αποσβεστήρας κραδασµών» κατασκευάζεται εδώ και τρεις δεκαετίες σε τρεις τοποθεσίες: Στην έδρα του στο B?hl από την εισαγωγή του ΒΔΜ το 1985, στο Szombathely, στην Ουγγαρία από το 2000 και στην Taicang, Κίνα, από το 2007. «Η ανάπτυξη του βολάν διπλής µάζας είναι µία από τις πιο ξεχωριστές καινοτοµίες στα 50 περίπου χρόνια ιστορίας της εταιρίας µας και έχει αναδειχθεί ως ένα ρηξικέλευθο προϊόν για την αυτοκινητοβιοµηχανία και ως βασική τεχνολογία για αειφόρο κινητικότητα, η οποία σήµερα είναι απολύτως απαραίτητη», είπε ο Matthias Zink, Πρόεδρος του Τµήµατος Συστηµάτων Μετάδοσης, στη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων, για να επισηµάνει αυτό το κατασκευαστικό επίτευγµα. Ο Δρ. Wolfgang Reik, ο πρώην υπεύθυνος ανάπτυξης στην LuK, εξήγησε ότι η επιτυχία δεν ήταν προβλέψιµη εξαρχής και ότι κάποιος πρέπει να είναι παθιασµένος εφευρέτης για να ανταπεξέλθει στα αρχικά εµπόδια. Ο Zink πρόσθεσε: «Ο καθοριστικός παράγοντας για τη επιτυχία µας είναι τα κίνητρα των µηχανικών µας, οι οποίοι διαµορφώνουν τη µελλοντική κινητικότητα, και συνεχίζουν εδώ και 30 χρόνια να εξελίσσουν επιτυχώς το ΒΔΜ».
Ο πρώτος πελάτης που ενδιαφέρθηκε για το ΒΔΜ ήταν ο κατασκευαστής οχηµάτων BMW το 1985.
Ώς γνωστόν, το ΒΔΜ επιτρέπει την οικονοµική οδήγηση µε αυξηµένη ακουστική άνεση, και εποµένως συµβάλλει στη µείωση των εκποµπών CO2 και στην κατανάλωση καυσίµου. Αυτός ήταν και εξακολουθεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία ενός προϊόντος στην αγορά. Το πρώτο όχηµα στην αγορά µε βολάν διπλής µάζας από την LuK ήταν η BMW 525e.
Το ΒΔΜ εξελίσσεται συνεχώς, γεγονός το οποίο έχει αυξήσει την απόδοση του εξαρτήµατος κατά τη συνεχόµενη επιτυχία εδώ και 30 χρόνια. Πολύ σηµαντική αύξηση στην απόσβεση κραδασµών επιτεύχθηκε µε την ενσωµάτωση ενός φυγόκεντρου αποσβεστήρα τύπου εκκρεµούς. Αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία, η οποία εισήχθη το 2008, αυξάνει την ικανότητα απόσβεσης στο ΒΔΜ προσθέτοντας ένα ακόµα εξάρτηµα προσαρµογής ταχύτητας. Το εκκρεµές αντικαθιστά τον εσωτερικό αποσβεστήρα ενός συµβατικού ΒΔΜ και εποµένως, δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου τον χώρο σχεδίασης. Τα ΒΔΜ µε φυγόκεντρο αποσβεστήρα τύπου εκκρεµούς µπορούν να χρησιµοποιηθούν όπου και τα συµβατικά ΒΔΜ. Σε συνδυασµό µε τη βασική αποµόνωση των κραδασµών από το σύστηµα µάζας-ελατηρίων του ΒΔΜ, επιτυγχάνει επίπεδα αποµόνωσης πάνω από 90 τοις εκατό. Ως αποτέλεσµα, οι κινητήρες µπορούν να λειτουργούν ακόµη και σε χαµηλές ταχύτητες µε πολύ οµαλό και άνετο τρόπο, επιτρέποντας στη σχέση µετάδοσης να διατηρείται περισσότερο και µε ειδική σχεδίαση για µεγαλύτερη αποδοτικότητα στα πλαίσια της κατανάλωσης καυσίµου. Αυτό ισχύει τόσο για τα χειροκίνητα κιβώτια όσο και για τα κιβώτια µε διπλό συµπλέκτη.