Mitchell: ΕV και επισκευή µετά από σύγκρουση
Τα τελευταία στοιχεία της Mitchell δείχνουν συνεχή αύξηση των αποζηµιώσεων µετά από σύγκρουση ηλεκτρικών οχηµάτων.
Το 2023 έκλεισε µε συχνότητα των επισκευάσιµων αποζηµιώσεων ηλεκτρικών οχηµάτων (EV) στο 1,97% στις ΗΠΑ και στο 2,86% στον Καναδά, που αντιπροσωπεύει αύξηση άνω του 40%, σε σχέση µε το προηγούµενο έτος.
Σε σύγκριση µε το 2020, η συχνότητα των αποζηµιώσεων για επισκευάσιµα ηλεκτρικά οχήµατα έχει υπερτριπλασιαστεί. Πέρυσι, το µερίδιο της Tesla στις συνολικές πωλήσεις νέων οχηµάτων στις ΗΠΑ έφτασε στο ρεκόρ του 4,2%. Ωστόσο, οι φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων – EV, όπως το Kia EV6, το Hyundai Ioniq και το Volkswagen ID.4 σηµείωσαν τεράστια άνοδο το 2023 (194%, 144% και 139% αντίστοιχα) έναντι των προηγούµενων 12 µηνών – και µε την προσθήκη άλλων νέων µοντέλων EV, θα αµφισβητήσουν την κυριαρχία της Tesla στην αγορά.
Ev – Συχνότητα επισκευάσιµων ζηµιών
Όσον αφορά τη σοβαρότητα των αποζηµιώσεων, τα EVs συνέχισαν να υπερβαίνουν τα αυτοκίνητα µε κινητήρα εσωτερικής καύσης – ICE. Πέρυσι στις ΗΠΑ, το µέσο κόστος επισκευής ήταν 6.018 $ (5.536 ευρώ) για όλα τα EVs και 4.696 $ (4.320 ευρώ) για εναλλακτικές επιλογές ICE, διαφορά 1.322 $ (1.216 ευρώ). Ωστόσο, σε ετήσια βάση, το κόστος µειώθηκε ελαφρώς κατά περίπου 5% για τα αυτοκίνητα ICE. Στον Καναδά, συνέβη κάτι παρόµοιο, µε µέσο κόστος επισκευής 6.795 $ Καναδά (4.629 ευρώ) για όλα τα EVs και 5.122 $ Καναδά (3.482 ευρώ) για οχήµατα µε κινητήρα ICE. Ωστόσο, σε αντίθεση µε τις ΗΠΑ, οι αριθµοί αυτοί αυξήθηκαν κατά περίπου 8% και στις δύο περιπτώσεις, από το 2022 έως το 2023.
Το 2024, οι πωλήσεις νέων EVs αναµένεται να αυξηθούν µαζί µε τη ζήτηση για ηλεκτροκίνητες εναλλακτικές λύσεις – µε αποτέλεσµα περισσότερα από αυτά τα οχήµατα στον δρόµο και ενδεχοµένως στα συνεργεία επισκευής. Iστότοπος κοστολόγησης αυτοκινήτων) ανέφερε ότι σχεδόν 1,2 εκατ. EVs πουλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 8,1% του ακαθάριστου όγκου πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, µε αναµενόµενο µερίδιο αγοράς 10% το 2024.
Σύµφωνα µε το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, υπάρχουν περίπου 2,5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα εγγεγραµµένα στη χώρα, αντιπροσωπεύοντας µόλις το 1% του συνολικού αριθµού αυτοκινήτων. Πέρα από τα σύνορα, ένας στους δέκα Καναδούς είναι κάτοχος ενός EV, ενώ τελευταία υπάρχει µείωση του καναδικού καταναλωτικού ενδιαφέροντος. Παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να αναµένεται, ότι περισσότερο από το 10% των ακαθάριστων πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στον Καναδά θα είναι EVs, ξεπερνώντας σε ποσοστιαία βάση τις πωλήσεις των αντίστοιχων στις ΗΠΑ.
Τα EVs αποτελούν την προσωποποίηση της πολυπλοκότητας των αυτοκινήτων, µε την εξάρτησή τους από προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και ελαφρά υλικά. Για παράδειγµα, οι εκτιµήσεις επισκευής EV είναι περίπου 50% πιο πιθανό να περιλαµβάνουν κάποια λειτουργία που σχετίζεται µε τους αισθητήρες που χρησιµοποιούν µοντέλα 2020 ICE και νεότερα, µε βάση τα δεδοµένα του 2023, αυξάνοντας την πιθανότητα να απαιτούνται βαθµονοµήσεις ADAS για την ασφαλή επιστροφή του αυτοκινήτου στον δρόµο και τα προβληµατικά ανταλλακτικά τους, πρέπει να αντικατασταθούν αντί να επισκευαστούν.
Στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα κύρια εξαρτήµατα αντικατάστασης λαµαρίνας χαρακτηρίζονται ως ελαφριά υλικά -εκτός του µαλακού χάλυβα- συµπεριλαµβανοµένων του αλουµινίου, των ανθρακονηµάτων και των σύνθετων υλικών – 26,87% των περιπτώσεων σε σύγκριση µε το 23,42% για τα αυτοκίνητα ICE. Οι κατασκευαστές EVs βασίζονται σε µια στρατηγική κατασκευής µικτών υλικών για να αντισταθµίσουν το βάρος της µπαταρίας, να αυξήσουν την αυτονοµία και να βελτιώσουν τη συνολική απόδοση, απαιτώντας τη χρήση αυτών των ελαφρών ανταλλακτικών, γεγονός που µπορεί να επηρεάσει τη δυνατότητα και το κόστος επισκευής.
Το γεγονός ότι τα EVs είναι βαρύτερα, κατά µέσο όρο, από τα αντίστοιχα ICE µπορεί να είναι ένας από τους παράγοντες που ευθύνονται για την υψηλότερη συχνότητα ανάπτυξης αερόσακων EV (3,62%) πέρυσι σε σύγκριση µε εναλλακτικές λύσεις ICE (2,45%). Οι επισκευές µετά από σύγκρουση που περιλαµβάνουν την ανάπτυξη αερόσακων, είναι συνήθως τρεις φορές πιο ακριβές από εκείνες χωρίς αερόσακο, προσθέτοντας στη διαφορά κόστους επισκευής µεταξύ EVs και ICE.
Συνοπτική σύγκριση κόστους ασφάλισης Εv & ICE
Εκτός από την παρακολούθηση του όγκου των απαιτήσεων ασφαλίστρων του 2023, η έκθεση συγκρίνει τα Εvς, µε τα αντίστοιχα ICE, εστιάζοντας τις διαφορές, στα παρακάτω σηµεία:
– Σοβαρότητα αποζηµιώσεων: Το 2023, το µέσο κόστος στις ΗΠΑ για επισκευές EVs ήταν 6.018 $ (4.320 ευρώ), σε σύγκριση µε 4.696 $ (4.320 ευρώ) για αυτοκίνητα ICE, δηλαδή διαφορά 1.322 $ (1.214 ευρώ). Αυτό αντιπροσωπεύει ετήσια µείωση 5% για τα EV και αύξηση 3% για τα ICE. Στον Καναδά, η αντιστοιχία ήταν ήταν 6.795 $ (6.251 ευρώ) για τα EVs, έναντι 5.122 $ (4.712 ευρώ) για τα ICE, σηµειώνοντας αύξηση 8% από το 2022 έως το 2023.
– Πολυπλοκότητα οχήµατος: Για τα αυτοκίνητα που υπέστησαν ζηµιές από σύγκρουση το 2020 και νεότερα, οι επισκευές EV ήταν 50% πιο πιθανό να περιλαµβάνουν µια διαδικασία συνδεδεµένη µε τους αισθητήρες που χρησιµοποιούνται στα προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) µε βάσει δεδοµένων του 2023, από ότι στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, τα οποία βασίζονται επίσης σε ADAS.
– Δυνατότητα επισκευής ανταλλακτικών: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να χρησιµοποιούν ανταλλακτικά κατασκευασµένα από ελαφριά υλικά, γεγονός που µπορεί να επηρεάσει τη δυνατότητα επισκευής τους. Το 2023, κατά µέσο όρο µόνο το 12% των εξαρτηµάτων EV επισκευάστηκαν αντί να αντικατασταθούν. Για τις επιλογές αυτοκινήτων µε κινητήρα εσωτερικής καύσης, το ποσοστό των ανταλλακτικών που επισκευάστηκαν ήταν περίπου 15%.
– Κατασκευή υλικών: Τα EVs τείνουν να είναι βαρύτερα από τα αυτοκίνητα µε κινητήρα ICE, λόγω του βάρους της µπαταρίας. Αυτός µπορεί να είναι ένας λόγος για τον οποίο είχαν υψηλότερη συχνότητα ανάπτυξης αερόσακων (3,62%) από τις επιλογές ICE (2,45%) πέρυσι, προσθέτοντας κόστος επισκευής.